התחרות על "המייל האחרון" עולה שלב, בפדקס וב-UPS צריכים לדאוג?

התפתחות המסחר האלקטורני בארה"ב מוביל לתחרות גם בתחום המשלוחים. פדקס הפסיקה לעבוד עם אמזון מהחשש לתחרות, אך האם זה יסתיים כאן?  ב-BMO מורידים המלצה ל-UPS
 | 
telegram

במהלך העשור האחרון אמזון ביצעה מהפכה בכל סקטור שהיא נכנסה אליו, ונראה כי חברות השילוחים הגדולות כמו פדקס (סימול:FDEX) ו-UPS (סימול:UPS) עשויות למצוא את עצמן כעת בבעיה. 

אחת ההשלכות של התפתחות של המסחר האלקטרוני (e-commerce) היא התפתחות של מלחמת "המייל האחרון", כלומר  הקרב על הובלת המוצרים לבית הלקוח. עד כה, חברות השילוח הגדולות שלטו בשוק זה, כאשר בבנק אוף מונטריאול מעריכים כי מדובר בשוק עם מכירות של 3 מיליארד דולר.

עם זאת, נראה כי לאמזון יש שאיפות גדולות בתחום זה - במהלך הרבעונים האחרונים השקיעה החברה מיליארדים בפיתוח יכולות השילוח של החברה. החשש מההתפתחות של אמזון  בתחום והעבודה כי אמזון משלמת סכום נמוך יחסית עבור המשלוחים, הובילו לכך שביוני האחרון הודיעה פדקס על הפסקת העסקים עם החברה. אך אמזון לא לבד: חברות כמו וול מארט (סימול:WMT) וטרגט (סימול:TGT) החלו גם הן בשנה האחרונה לבצע משלוחי חבילות עד הבית.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ברקע לתחרות, האנליסטים בבנק אוף מונטריאול  (BMO) הורידו השבוע את המלצתם ל-UPS מרמה של "קנייה" לרמה של "החזק", כאשר במקביל את מורידים את מחיר היעד של המניה ל-123 דולר. בבנק מציינים כי "הגידול בהיקף המסחר האלקטרוני צפוי להפחית את הרווחיות במשלוחים של חבילות קטנות".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות