סימני האטה? טרגט מצטרפת לרשימת המאכזבות בעונת החגים האחרונה
למרות העליות החדות בשווקים בחודשים האחרונים של 2019, נראה כי "אפקט העושר" לא חלחל גם לצרכן האמריקני, כאשר עוד ועוד חברות קמעונאות מדווחות על עונת חגים חלשה במיוחד בארה"ב, דבר שמעלה את סוגיית מצבו של הצרכן האמריקני למרכז הבמה.
אם בשבועיים האחרונים היו אלו בעיקר חברות קטנות וותיקות, כעת מגיעה התור של חברת טרגט (סימול:TGT) שמצליחה לאכזב את המשקיעים. מניית החברה מגיבה בירידה חדה של 7%. ענקאית הקמעונאות האמריקנית דיווחה כי המכירות בחנויות הזהות הציגו עלייה של 1.4% בלבד בחודשים נובמבר-דצמבר, כאשר הצפי בוול סטריט עמד על עלייה של 3.8%.
כתוצאה מהמכירות החלשות, החברה צופה כעת כי הרווח המתואם השנתי יעמוד בטווח של 6.25-6.45 דולר למניה, נמוך מהצפי בשוק שעמד על רווח של 6.49 דולר למניה.
ההודעה של טרגט מצטרפת כאמור לרשימה ארוכה של חברות קמעונאות שדיווחו בימים האחרונים על נתונים חלשים מעונת החגים האחרונים. אתמול זאת הייתה חברת משחקי הווידאו גיים סטופ (סימול:GME) שדיווחה על מכירות של 1.83 מיליארד דולר בעונת החגים האחרונה, ירידה של 27.5% ביחס לתקופה המקבילה ב-2018. מוקדם יותר השבוע דיווחה חברה פייב בילו (סימול:FIVE), רשת קמעונאות לצעירים, על ירידה של 2%-2.5% במכירות בחנויות הזהות ברבעון הנוכחי, לעומת צפי מוקדם שעמד על עלייה של 2% במכירות.
בשבוע שעבר דיווחו קוהל'ס (סימול:KSS), ג'יי סי פאני (סימול:JCP), מייסיז' (סימול:M) ובד בת' אנד ביונד (סימול:BBBY) וחברת L Brands, חברת האם של מותג וויקטוריה סיקרט, על ירידה במכירות בעונת החגים הנוכחיות (לכתבה המלאה).
מדוע נתונים אלו חשובים? ברקע להאטה בסקטור הייצור בארה"ב בשנה האחרונה, הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב מצביעים כי הצריכה הפרטית הייתה הגורם היחידי שצמח בשנה האחרונה (לכתבה המלאה), וריבוי הנתונים מעידים כי סעיף זה מתחיל להיחלש.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.ואי ואבוי ואבוי אוי קקמריקה בבוץ וסחי ורפש עד צוואר (ל"ת)אוי ואבוי 15/01/2020 17:10הגב לתגובה זו0 0סגור