הזינוק בטסלה מעורר עניין גם במתחרות: הכירו את BYD
מניית יצרנית הרכבים טסלה רשמה בחודשים האחרונים זינוק חד והגיעה לשווי של מעל ל-100 מיליארד דולר, יצרנית הרכבים ה-2 בגודלה בעולם מבחינת שווי שוק. הזינוק החד במחיר המניה הצליח למשוך את תשומת הלב של המשקיעים בעולם. אחד הגורמים לראלי החד במחיר המניה היה אופטימיות גוברת לגבי שוק האירופי הסיני ובהקשר זה שווה להכיר מספר חברות נוספות.
את ניאו הסינית (סימול:NIO) רוב המשקיעים בוול סטריט מכירים. מניית החברה נהנתה מהבאז' הגדול סביב טסלה והשלימה מוקדם יותר השבוע זינוק של יותר מ-320% ב-4 החודשים האחרונים.
חברה נוספת שעשויה לעלות כעת לראדר היא חברת BYD (סימול:BYDDF). "אנו מאמינים כי נתח השוק של הרכבים החשמליים יעלה בשנתיים הקרובות מרמה של 5% לרמה של 10%", כך טוען האנליסט דן איבס מ- Wedbush במהלך שיחה עם מגזין ההשקעות בארונס.
"סין היא הדלק עבור טסלה" מציין איבס ומוסיף נתון כי נתח השוק הנוכחי של הרכבים החשמליים בשוק בארה"ב נמוך בכמעט חצי מהנתון בסין.
איבס מעניק כעת המלצת "החזק" למניית טסלה, עם מחיר יעד של 550 דולר למניה. הוא אופטימי בכל הקשור לסין ולדרישה לרכבים חשמליים, אך הערכת השווי הגבוהה של טסלה מונעת ממנו להמליץ כרגע על קניית המניה.
BYD נסחרת כעת לפי שווי השוק של BYD עומד היום על 25 מיליארד דולר. החברה מכרה כ-460 אלף רכבים בשנה, לעומת נתון של 367 אלף רכבים בשאר העולם. ההכנסות של החברה עמדו על 18 מיליארד דולר בשנה האחרונה. שלא כמו טסלה, יצרנית הרכב הסינית מוכרת היום רכבים המונעים על ידי סוללה וגם בעירה פנימית, וכמחצית ממכירות BYD הן רכבי שטח.
מכירות BYD ירדו בשנת 2019, בעוד שמסירת רכבי טסלה צמחו בכ-50%. כאשר נציין כי שוק המכוניות החדשות בסין הציג שנה חלשה במיוחד עם צניחה של כ-8% בשנת 2019. השווי של 2 המניות לא זול מהסתכלות על נתונים פיננסים רגילים. בעוד טסלה נסחרת לפי מכפיל רווח חזוי של 80, BYD נסחרת לפי מכפיל רווח חזוי של 50.
בתוך כך, נציין כי חברת ברקשייר הת'וואי של וורן באפט מחזיקה היום כ-8% מהבעלות על החברה. עם זאת, יש להדגיש כי באפט קנה את המניות לפני תקופה ארוכה (2008) ובשליש מחיר מהשווי הנוכחי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.איך יכול להיות שמניית BYDDF עולה פחות מ6$? (ל"ת)ברוקר 24/01/2020 18:03הגב לתגובה זו2 0סגור