האם בואינג במחיר הזדמנותי?
ענקית התעופה האמריקאית, בואינג (סימול: BA) ככל הנראה תייצר בשנת 2020 כ-200 מטוסי MAX בלבד. זוהי ירידה גדולה מכמות של 500 מטוסים אותה ייצרה החברה בשנת 2019, ורחוק מאוד מתחזיות החברה לייצר 680 מטוסים בשנה כאשר הייצור של דגם ה-MAX יגיע לרמות השיא.
עם זאת, אם המטוס אכן יחזור לפעילות באמצע 2020, כפי שצופה בואינג, מכירות מטוסי ה- MAX - כולל המלאי המושבת – אמורות להיות בערך 300 מטוסים, כך שזו תהיה למעשה עלייה של כ-120 מטוסי בהשוואה למכירות בשנה שעברה.
מטוס ה- MAX מקורקע ברחבי העולם מאז אמצע מרץ 2019 בעקבות שתי התרסקויות קטלניות תוך חמישה חודשים. בואינג הפסיקה את הייצור בינואר ומאותה נקודה החברה בנתה והחנתה בצד כ-400 מטוסים, כאשר המנכ"ל החדש דייב קלחון אמר כי ההשבתה צפויה להמשך רק כמה חודשים. בואינג ייצרה 52 מטוסי MAX בכל חודש לפני ההשבתה והקטינה את הקצב ל-42 לחודש באפריל. כעת המשקיעים יודעים שהייצור של דגם ה-MAX יחזור לאט לאט.
בואינג הודיעה לפני מספר ימים על חידוש הסכם העבודה עם חברת ספיריט, אשר מייצרת את גוף המטוס כמו גם חלקים מסוימים מהכנפיים, כאשר לפי ההסכם החדש, ספיריט תחדש את הייצור באטיות ותגדיל את המשלוחים לאורך השנה עד ל-216 גופי מטוס אותם תמסור לבואינג בשנת 2020. ספיריט מצידה אמרה כי היא לא צופה קצב ייצור של 52 מטוסים בחודש עד סוף 2022.
לעסקה צפויות להיות השלכות על ספקי תעופה וחלל אחרים, כדוגמת ג'נרל אלקטריק (GE) ושותפתה חברת ספראן הצרפתית המייצרות את מנועי Leap אשר מותקנים בדגם ה-MAX של בואינג. החברות מגבירות את הייצור במשך שנים כדי לענות על הביקוש הגובר, כאשר מנועי Leap מותקנים גם במטוסי A320 NEO של מתחרתה של בואינג, איירבוס.
איירבוס מייצרת כ-60 מטוסי A320 בחודש, וכ-70 מנועי Leap-A אותם מספקת החברה המשותפת של ג'נרל אלקטריק וספרן, אשר נקראת CFM. ה-A מייצג את איירבוס, והדגם השני Leap-B מיועד עבור בואינג. שני המנועים דומים, אך הם בעלי מאפיינים שונים.
בשנה שעברה CFM ייצרה 1,736 מנועים ואמרה כי היא צופה להגדיל את הייצור לכ-2,000 מנועים בשנת 2020, אך ככל הנראה מספר המנועים שתייצר השנה יהיה קרוב ל-1,200.ירידה משמעותית. בייחוד כאשר בואינג לא צפויה לחזור לייצר 52 מטוסים בחודש עד 2022.
מאז ההתרסקות האחרונה של מטוס בואינג, בטיסת אתיופיאן איירלינס במרץ 2019, צנחה מניית בואינג בכ-25%. מניית ספיריט, אשר מייצרת כ-80% מהמכירות שלה מחברת בואינג, צנחה מאז בכ-33%. סיום ההשבתה, במידה ואכן יקרה כמו שבואינג צופה, עשוי להיות הזדמנות לקנות את מניות החברה יחסית במחיר סביר, לפחות בהינתן התמחור בעבר - בואינג נסחרת כעת במכפיל רווח של 18 על רווחי השנה, בעוד שבעבר נסחרה במכפילי רווח של 22 ומעלה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.בואינגמאיה 04/06/2020 17:41הגב לתגובה זו0 0אשמח לדעתכם אם יש להשקיע בבואינג עכשיו אם זאת השקעה משתלמת אם היא תמשיך לעלות או בגלל הקורונה היא עוד תחזור לרדתסגור
-
2.נועם אשמח לחוות דעתך על spr (ל"ת)זה שלא יודע לשאל.. 04/02/2020 23:15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.היית פרח במדבר של סיגמאמיכאל 04/02/2020 22:05הגב לתגובה זו1 0איך לא ידעו להעריך את הפוטנציאל שלך??סגור