
סנאפצ'אט מאכזבת בדו"חות - המניה מגיבה בירידות של 9%
אחת מחברות החלום של השנה האחרונה בוול סטריט הייתה חברת סנאפ (סימול:SNAP), המפעילה את אפליקציית סנאפ'צאט הפופולרית. לאחר מספק שנים קשות, מניית החברה השלימה זינוק של יותר מ-310% במהלך 2019 ברקע לשיפור בתוצאות. עם זאת, אמש לאחר סגירת המסחר דיווחה החברה על תוצאותיה לרבעון האחרון ואכזבה את המשקיעים.
הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-560.9 מיליון דולר, עלייה של 44% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד אך נתון הנמוך מהצפי המוקדם בשוק שעמד על הכנסות של 562 מיליון דולר. ההכנסות מהשוק בצפון אמריקה רשם עלייה של 42% לרמה של 382 מיליון דולר. בסיכום שנתי, הכנסות החברה רשמו זינוק של 45% לרמה של 1.71 מיליארד דולר.
הכנסות החברה ברבעונים האחרונים, מתוך דו"חות החברה
בשורה התחתונה, מדובר עדיין בחברה מפסידה: החברה רשמה הפסד נקי (GAAP) של 240.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 191 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. תזרים המזומנים של החברה מהפעילות השוטפת היה שלילי ברמה של 67 מיליון דולר, אך מדובר בשיפור קר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
מספר המשתמשים הפעילים באופן יומי באפליקציית החברה עמד ברבעון האחרון על 218 מיליון משתמשים, עלייה של כ-31 מיליון משתמשים ובאחוזים מדובר על עלייה של 17%. בחברה מציינים כי הזמן הפעיל של המשתמשים באפליקציה עלה ב-35% במהלך השנה האחרונה, בעיקר לנוכח פעולות החברה שהגדילו את התוכן באפליקציה – במהלך הרבעון האחרון, כ-50 תוכניות שודרו באפליקציה. בסה"כ, ההכנסה למשתמש עלתה ב-23% בשנה האחרונה לרמה של 2.58 דולר.
- הנאסד"ק נפל ב-2.7%, גוגל ב-4.9%, אמזון ומטא ב-4.3%
- הנאסד"ק ירד ב-0.5%; פאלו אלטו נפלה עד 6%, אפלובין איבדה 20%
החברה צופה כעת כי ההכנסות במהלך הרבעון הראשון יעמדו בטווח של 450-470 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 320 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019.