הציפור מתחילה לעוף? טוויטר מזנקת ב-16% לאחר הדו"חות
למרות הגאות בשוקי המניות בשנה האחרונה, מניית הרשת החברתית טוויטר (סימול:TWTR) סירבה להשתתף ב"חגיגה" כאשר היא הניבה תשואה אפסית למשקיעים. היום דיווחה החברה על דוחות טובים לרבעון האחרון, האם זהו האירוע שיזניק את החברה? נראה שכן
החברה מדווחת על הכנסות של 1.07 מיליארד דולר ברבעון האחרון, עלייה של 11% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ונתון הגבוה מהתחזיות המוקדמות שעמדו על הכנסות של 996 מיליון דולר. נציין כי מדובר בפעם הראשונה שהחברה עוקפת את רף מיליארד הדולר בהכנסות. בחישוב שנתי, הכנסות החברה הסתכמו ב-3.46 מיליארד דולר, עלייה של 14% ביחס לשנת 2018.
ההכנסות מפרסומות בפלטפורמה עלו ברבעון האחרון ב-12% בחישוב שנתי והסתכמו ב-885 מיליון דולר, כאשר בחברה מציינים כי הפעילות סביב הפרסומות עלתה ב-29% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מהשוק בארה"ב עלו ב-17% ביחס לשנה שעברה והסתכמו ב-591 מיליון דולר.
בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי (GAAP) של 118.7 מיליון דולר או 0.15 דולר למניה, לעומת רווח של 255.3 מיליון דולר או 0.34 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. בסיכום שנתי, החברה רושמת רווח של 1.46 מיליארד דולר, לעומת רווח של 1.25 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה מדווחת על גידול של 21% במספר המשתמשים באופן יומי בפלטפורמה, כאשר הנתון הסתכם ברבעון האחרון ב-152 מיליון משתמשים. מתוך נתון זה, כ-121 מיליון משתמשים מגיעים מהשוק בארה"ב.
בהסתכלות רחבה יותר, קצב הצמיחה של הפלטפורמה נראה מרשים עוד יותר: גידול של 63% במספר המשתמשים היומיים ב-4 השנים האחרונות, וזאת לאחר שהחברה ביצעה מחיקה רחבה של חשבונות שנחשדו כ"בוטים"/מזוייפים.
מספר המשמתמשים הפעילים ברשת באופן יומי: צמיחה עקבית
מדובר על צמיחה של 21% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לשם השוואה, פייסבוק דיווח בעונת הדו"חות האחרונה על עלייה של 9% במספר המשתמשים היומיים.
החברה צופה כעת כי ההכנסות ברבעון הקרוב יעמדו בטווח של 825-885 מיליון דולר, כאשר הרווח התפעולי של החברה יעמדו בטווח של 0-30 מיליון דולר.
נציין כי 2020 עשויה להיות קריטית עבור החברה, כאשר היא שואפת להיות פלטפורמת החדשות הגדולה בעולם. במהלך השנה הקרובה, צפויים להתרחש 2 אירועים מרכזיים: האולימפיאדה והבחירות בארה"ב. 2 אירועים אלו עשויים למשוך משתמשים נוספים לטוויטר, בעיקר לנוכח העובדה שהנשיא טראמפ משתמש בפלטפורמה זו באופן יומי.
"בכניסה לשנת 2020 אנו בונים על המומנטום שלנו - ללמוד מהר יותר, לתעדף טוב יותר, לשלוח יותר ולהעסיק כישרון מדהים. כל אלה מציבים אותנו במצב חזק יותר כאשר אנו מתמודדים עם האתגרים וההזדמנויות העומדים לפנינו", טען מייסד ומנכ"ל החברה ג'ק דורסי.
לקריאה נוספת: לקראת הדו"חות, טוויטר תזנק?
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה