
בעקבות הביקורת: קאספר חותכת את השווי בהנפקה
לפני קצת פחות מחודש הודיעה חברת קאספר (Casper Sleep), המוכרת מזרוני שינה, על כוונתה להיות מונפקת במהלך החודשים הקרובים בוול סטריט לפי הסימול CSPR. הדו"חות שפרסמה החברה מיד עם ההודעה על ההנפקה הצפויה עוררו מיד חשדות בוול סטריט בנוגע לשווי השוק הגבוה שהחברה מבקשת להנפיק (לכתבה המלאה). נראה כי החשדנות בוול סטריט עשתה את שלה, וכעת החברה חותכת את שוויה.
ע"פ ההודעה שפרסמה החברה, החברה צפויה להיות מונפקת בטווח של 12-13 דולר למניה, לעומת טווח של 17-19 דולר בהודעה המקורית. המשמעות: שווי השוק של החברה נחתך ב-240 מיליון דולר, לרמה של 520 מיליון דולר בלבד.
נזכיר כי בדומה לרוב ההנפקות של השנה האחרונה, מדובר בחברה שמציגה צמיחה חזקה בשנים האחרונות, אך גם בחברה שמפסידה הרבה כסף. מכירות החברה עלו ב-46% בשנים 2016-2018, והסתכמו ב-358 מיליון דולר ב-2018. במהלך 2017 רשמה החברה הפסד נקי של 73 מיליון דולר, ובשנת 2018 הפסידה החברה 92 מיליון דולר.
החברה מכנה את עצמה "חלוצת כלכלת השינה" ומעריכה את השוק העולמי ב-432 מיליארד דולר. לטענת החברה, טווח ההגעה הפוטנציאלי של קאספר בצפון אמריקה ובאירופה הוא שוק המוערך בכ-73 מיליארד דולר. הדו"חות מצביעים כי לקאספר יותר מ-1.4 מיליון לקוחות בשנה. עיקר המכירות של החברה מגיעות דרך האונליין, אך החברה מפעילה כ-60 חנויות קמעונאיות בארה"ב ובקנדה, כאשר היא מבצעת שיתופי פעולה עם חברות כמו קוסטקו וטרגט. החברה מעסיקה היום 579 עובדים במשרה מלאה ועוד 234 במשרה חלקית.
"אנשים מבלים זמן רב יותר בשינה מאשר בפעילות יחידה אחרת במהלך חייהם", טוענים בחברה במסגרת מסמכי ההנפקה והוסיפו כי "אנו מאמינים שהשינה הופכת במהרה לנדבך השלישי של הבריאות ומחויבת לעבור את אותה טרנספורמציה מאסיבית שיש לכושר ותזונה שהפכו לקטגוריות צרכניות עיקריות".