הלחץ על פורד מחריף: חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון בשיא מאז 2008

יצרנית הרכבים משלימה היום ירידה של יותר מ-55% מתחילת 2020. החברה מודיעה היום כי משכה באופן מיידי 2 מסגרות אשראי בהיקף של 15.4 מיליארד דולר ובמקביל מודיעה על ביטול הדיבידנד
 | 
telegram
(1)

הלחץ אצל יצרניות הרכבים הגדולות בארה"ב ממשיך להצטבר, ונראה כי הממשל האמריקני עשוי להצטרך בקרוב לספק תוכנית חדשה גם לסקטור זו. מניית פורד (סימול:F)  משלימה היום צניחה של 55% מתחילת השנה. במקביל, חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון של פורד מזנקים כעת לרמות הגבוהות ביותר מאז המשבר הכלכלי ב-2008. 

באירוע שמזכיר את ההודעה של בואינג בשבוע שעבר, פורד מודיעה היום כי מימשה היום באופן מיידי 2 מסגרות אשראי בהיקף של 15.4 מיליארד דולר. בדומה לבואינג, המהלך יכול להתפרש כעת ב-2 דרכים: הראשונה, החברה נמצאת בבעיות נזילות משמעותיות. האפשרות השנייה, החברה חוששת מסגירת קווי האשראי מצד הבנקים הגדולים, כפי שהתרחש במהלך המשבר של 2008-2009. 

במקביל למשיכה של מסגרות האשראי, החברה הודיעה על ביטול הדיבידנד למשקיעים במטרה לשמור על נזילות. בנוסף, החברה מושכת את תחזיותיה להמשך 2020. נזכיר כי פורד וג'נרל מוטורוס הודיעו אתמול על סגירת חלק ממערכי הייצור  בעקבות החששות מנגיף הקורונה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מנכ"ל החברה, ג'ים האקט, טען היום בהצהרה כי "כמו שעשינו במיתון הגדול, פורד תתמודד עם משבר הנגיף באופן שישמור על העסק שלנו, על כוח העבודה שלנו, על הלקוחות שלנו ועל הסוחרים שלנו. כיצרנית הרכבים הגדולה ביותר באמריקה וכמעסיקה הגדול ביותר בסקטור הרכבים, אנו מתכננים לצאת מהמשבר הזה כחברה חזקה יותר שיכולה להיות מנוע להתאוששות הכלכלה המתקדמת". 

האקט הוסיך כי "אמנם ברור שלא חזינו את ווירוס הקורנה, אך שמרנו על מאזן חזק ונזילות בשפע כדי שנוכל לסבול את חוסר הוודאות הכלכלית ולהמשיך להשקיע בעתידנו". ובכן, נראה כי המשקיעים בשוק פחות מאמין ב"מאזן החזק" של החברה. חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון של החברה מזנקים כעת לשיא מאז המשבר הכלכלי". 

נזכיר כי הדוחות של החברה ברבעון היה חלשים יחסית. פורד דיווחה על הכנסות של 39.7 מיליארד דולר ברבעון האחרון, נת נתון המייצג ירידה של 5% ביחס להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. החברה רשמה ירידה של 8% במכירות הרכבים ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ובסיכום שנתי ירדו מכירות רכבי החברה ב-10%. פורד סוגרת את 2019 עם הכנסות של 155.9 מיליארד דולר – ירידה של 3% ביחס להכנסות בשנת 2019. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד נקי של 1.7 מיליארד דולר או 0.42 דולר למניה,. 

אם זה לא מספיק, נזכיר כי החברה נזכיר כי החברה סוחבת חוב ארוך טווח ענק של 87.6 מיליארד דולר. האירועים האחרונים בשוקי האג"ח העלו משמעותית את עלויות ההון של החברה. 

אגרות החוב של החברה ל-2046

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אותו מצב כמו ב 2008
    לרון 19/03/2020 18:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז באפט הזרים הון כשקנה מניות פורד ב 5$
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות