למה המניות מזנקות, ומדוע המצב בשטח מרמז על ירידות בהמשך?

הכל עניין של ניהול ציפיות - כשטראמפ אומר שימותו מהקורונה 200 אלף איש בארה"ב, הוא מספק תחזית כזו כדי שהוא יוכל "להכות את התחזית"; עכשיו הוא משדר אופטימיות, - כמות המתים תהיה נמוכה יותר. זה היה ברור לרבים, אבל, ברגע ש"מכים את התחזית"; מתחלפת הדיפרסיה במאניה; הבעיה - הכלכלה האמיתית בצרות
 | 

החוזים על המדדים בארה"ב משדרים זינוקים מרשימים בפתיחה היום - מעל 4%, וכשמחשבים את הירידה שם מאז משבר הקורונה, אז האמת שהקורונה אמורה להיעלב. היא פגעה בנאסד"ק בפחות מ-15% והחזירה אותו לאחור רק 4 חודשים. אפילו פחות. כולם מדברים על משבר גדול, אפילו גדול מזה של 2008-2009, בשטח האבטלה מזנקת, העסקים סגורים, אבל את המשקיעים זה פחות מעניין. איך זה ייתכן?

הסיבה מאוד פשוטה. השווקים מתנהלים לפי ציפיות. טראמפ אלוף בניהול ציפיות והוא משחק עם המדדים, איך שהוא רוצה. זה עוד יילמד בספרי ההיסטוריה - עד טראמפ ניהול ציפיות שמשפיע על המדדים בוול סטריט היה העיסוק של מנהלי החברות, אולי גם שרי אוצר ונגידים, לא של נשיאים.

ניהול ציפיות הוא הבסיס בכללי המשחק של וול סטריט - חברות מספקות דוחות כספיים ובמקביל מספרים למשקיעים מה הם צופים לגבי ההמשך. מספקים תחזית. ואז מגיע הדוח הבא. האנליסטים והמשקיעים בוחנים את הדוח ביחס לציפיות/ לתחזית שניתנה. אם החברה הכתה את התחזית - מעולה - כולם מרוצים. אז מה עושים המנהלים? מספקים תחזית שניתן להכות אותה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מנהלי חברות בוול סטריט עוסקים הרבה בניהול ציפיות. בהשטחת הצמיחה, באספקת מספרים למשקיעים ולאנליסטים שמצד אחד ישדרו צמיחה וביצועים טובים, ומצד שני יאפשרו לספק בפועל נתונים טובים יותר.

השוק מתלהב מנתונים בפועל שעולים על התחזית. זה כנראה הפרמטר הכי קובע ביחס לכיוון המניה, אם כי, חשוב לסייג - מניות עולות ויורדות לא רק בזכות או בגלל תוצאות בפועל. מניות מושפעות מאלפי פיסות מידע שמגיעות באופן שוטף לאנליסטים ולשוק. 

את הכלל הבסיסי - ניהול ציפיות, טראמפ מכיר היטב. ושימו לב איך הוא השתמש בו - לפני כשבוע הוא אמר שהמצב קטסטרופלי - הוא הדגיש כי מספר המתים עלול להגיע ל-200 אלף איש. כשנשיא אומר את זה - מאמינים לו. אבל היום השדרים מהבית הלבן, מטראמפ ומארה"ב הרבה יותר אופטימיים. המצב הרבה יותר טוב, וככה בעצם מספרים לשוק סיפור שהמצב משתפר, "שהכנו את התחזית". אבל זה לא בהכרח שהמצב משתפר, מלכתחילה זה היה הכיוון - פשוט, סיפקו לשוק מספרים מפחידים כדי להגיע למצב של אופטימיות וכדי "להכות את התחזית".

אז זו הסיבה לזינוקים היום, וזה יכול להימשך. אבל, שימו לב למה שקורה בכלכלה בשטח. מצד אחד, ברור שהכלכלה תתאושש ותחזור לצמיחה. מצד שני, העיתוי לא ברור. יש אבטלה שהולכת וגדלה ברחבי העולם, יש ירידה בצריכה, יש קיפאון בתחומים רבים לרבות תיירות. יש אנשים שלא גומרים את החודש, יש שממה בקניונים וגם ביום שאחרי העסקים לא יחזרו לתפקוד מלא. הקורונה תפגע בעסקים, הקורונה תוריד רווחים ותקטין את הצמיחה. אז נכון - המניות עכשיו עולות, אבל כשבוחנים ומנתחים חברות, מבינים שהרווחים שלהן בירידה, שמכפילי הרווח שהמשקיעים רואים (על בסיס הרווחים ההיסטוריים והרווחים העתידיים שעדיין לא עודכנו) יעלו משמעותית, ונראה שירידה של פחות מ-15% בנאסד"ק היא לא באמת מבטאת את המצב בשטח. 

אף אחד לא נביא ואי אפשר לחזות את השוק, ואני אחזור שוב - משקיע לטווח ארוך לא צריך לתזמן את השוק, אלא לקנות. אבל כשמסתכלים קדימה, אי אפשר להתעלם מירידת המדרגה הצפויה ברווחים. רווחים בסופו של דבר הם הפרמטר העיקרי שמשפיע על וול סטריט. אז אולי השוק לא יירד - טראמפ יעשה הכל כדי להיבחר בשנית. אבל הכלכלה בשטח בינתיים לא תואמת את המחירים בנאסד"ק. קחו את זה בחשבון.

תגובות לכתבה(84):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 58.
    כזה מעצבן!! זה הרי ברור שהכלכלה בצרות והכל רקוב למה עול (ל"ת)
    סעמק 13/07/2020 16:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 57.
    איזה קישקוש, השוק עולה כי הפד מזרים כסף
    Ilan 07/04/2020 19:04
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ולכן יש לבנקים ולגופים כסף לקנות נכסים בירידת מחירים
    סגור
  • 56.
    צריך להבין
    לרון 07/04/2020 16:30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    התמיכה בשווקים כספית ואחרת עושה את כל ההבדל,1929לכן לא חוזרת!התמיכה מתבצעת תוך תנועה!
    סגור
  • 55.
    צודק אבישי,
    רמי 07/04/2020 16:23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מסכים בהחלט עם הניתוח שלך אבישי, אולם בעגת המשקיעים הנוהרים אל השווקים כשמזהים אור בקצה המנהרה מקובל לאמר "If you can't beat them join them".. ברור שהשוק יכול לתקן למטה שוב, את רובנו חוששים מהאפשרות שנחמיץ את תחילת העלייה ומעדיפים להיות בפנים גם אם מוקדם מידיי לכאורה.
    סגור
  • 54.
    בורסה זה קזינו ולא יעזור כלןם.... (ל"ת)
    בני 07/04/2020 11:03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טען עוד
  • תפנים
    לרון 07/04/2020 16:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בורסה זה קזינו בטווח הקצר,כלכלה בטווח הארוך!
    סגור
  • 53.
    נאסדק יעלה כי המשבר מנוהל ע"י טכנולוגיה שהולכת ומתעצמת. (ל"ת)
    מה הפלא? 07/04/2020 10:38
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 52.
    קשקוש מטורלל.....
    מייקל בן-אשר 07/04/2020 10:30
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הפסקה המסכמת את המגמות בשוק זו הפסקה הזו...."אף אחד לא נביא ואי אפשר לחזות את השוק, ואני אחזור שוב - משקיע לטווח ארוך לא צריך לתזמן את השוק, אלא לקנות". וכאשר יש הרבה כסף בידי הציבור אז קונים ...ולךהיפך..!!
    סגור
  • 51.
    מאמין שלא יירד והכל יקפוץ
    בן 07/04/2020 01:49
    הגב לתגובה זו
    3 7
    הכל עומד והמניות קופצות מתמטיקה פשוטה יש להם שליטה יירצו ירד לא יירצו יקפוץ
    סגור
  • 50.
    איך יראו הרבעונים הבאים?
    צח 06/04/2020 23:27
    הגב לתגובה זו
    10 1
    העסקים נחלשו מאוד וזה יראה ברבעונים הבאים. באם המניות משקפות אמת יהיו ירידות.
    סגור
  • זה ברור
    לרון 07/04/2020 16:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תהיה יציאה הדרגתית מהמשבר,....עד המשבר הבא.
    סגור
  • 49.
    אבישי, איזה אופציות אתה מחזיק ?
    אהרון 06/04/2020 22:05
    הגב לתגובה זו
    1 4
    שנעזור לך לקנות/ למקור ברווח גבוהה
    סגור
  • 48.
    חצי עולם בסגר והמניות עולות (ל"ת)
    ראובן 06/04/2020 21:15
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • ואני מפסיד כסף על השורט באסססההה (ל"ת)
    ממש 13/07/2020 17:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 47.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    דירה=קורת גג 06/04/2020 19:47
    הגב לתגובה זו
    1 11
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    סגור
  • 46.
    הרצה לה חתה קלאסית
    חיים מחדרה 06/04/2020 19:45
    הגב לתגובה זו
    3 1
    במפולות זה תמיד כך. א ו בתקופת חנינה קלאסית. לא ל יכנס לזוק עד שהמחירים יהיו לפחות 50 אחוז צשיאי פברואר.
    סגור
  • 45.
    ימותו יותר מ-200 אלף איש
    עמי 06/04/2020 19:04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תפתחו את flight-radar ותראו שיש מאות טיסות סדירות בתוך ארה״ב. כל מילה נוספת מיותרת.
    סגור
  • 44.
    מי ששמע לכם פיספס ראלי של 5% (ל"ת)
    ביזפורטל יצא טמבל 06/04/2020 18:55
    הגב לתגובה זו
    4 7
    סגור
  • מי שקנה בנפילות הכי חדות, בוודאי מכר או מוכר עכשיו
    שר האוצר 06/04/2020 20:12
    הגב לתגובה זו
    4 1
    המקצוענים תמיד ירוויחו יותר, במיוחד במצבי משבר. אבל הכותב אומר בפירוש, שמי שמשקיע לטווח ארוך גם אם יכנס עכשיו בסוף היום הוא ירוויח (=כנראה)
    סגור
  • הוצאת לי את המילים מהפה. (ל"ת)
    המפסיד 06/04/2020 20:03
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 43.
    שורטיסטים -
    הארי 06/04/2020 18:43
    הגב לתגובה זו
    2 2
    די להתבכיין
    סגור
  • 42.
    גאון
    עפר 06/04/2020 17:42
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מאמר שלם בלי לומר כלום .
    סגור
  • 41.
    גאון
    עפר 06/04/2020 17:41
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מאמר שלם של מריחות בלי לומר שום דבר ממשי
    סגור
  • 40.
    תחזית שנתית ברורה
    הכי פשוט 06/04/2020 14:49
    הגב לתגובה זו
    14 14
    הקורונה תיעלם ימצאו חיסון הכסף הזול ישאר הריבית האפסית תישאר הכלכלה תזנק המדדים ישברו שיאים זה ברור כשמש
    סגור
  • הכל דבש
    בזיל 06/04/2020 18:46
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הקורונה תעלם. ימצאו חיסון (עוד שנה) מספר המובטלים מזנק. עסקים ממונפים יקרסו. המשק יכנס לחובות. נכנס למיתון. והכל יהיה יופי טופי. זה ברור כשמש
    סגור
  • אתם מצחיקים אותי
    אהרון 15/04/2020 02:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחחחח
    סגור
  • 39.
    הציוצים של טראמפ והצפיות הכוזבות זה מה שיפיל את השוק . אף אחד כולל אף אחד לא יודע מה יקרה עם הוירוס (ל"ת)
    אריאל 06/04/2020 14:38
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • אמת. הכל ספקולציות! אף אחד לא באמת יודע (ל"ת)
    יעל 06/04/2020 16:01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 38.
    הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם
    ספקולנט 06/04/2020 14:09
    הגב לתגובה זו
    14 2
    ברור שהמחירים פיקציה כמה זמן יוכלו להחזיק עם הנשמה מלאכותית
    סגור
  • עשור נראה לי סביר (ל"ת)
    משה 06/04/2020 17:26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 37.
    א
    טראמפ 06/04/2020 14:08
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אכן צודק..טרמפ רק מפמפם את השוק ..שקרן מניפולטיבי. אסור לו להתערב בשוק...שוק הון צריך לעבוד לפי רוחיות ודוחות חברות והצפי שלהם ולא לפי ציוצים אין סופיים מטראמפ שמתעתע כל פעם בשוק ההון...הוא שקרן סדרתי...
    סגור
  • 36.
    חישוב לא נכון
    אלון 06/04/2020 13:40
    הגב לתגובה זו
    5 2
    בשביל שהנאסדק יחזור לשיא שלו הוא צריך לטפס 35 אלוז וזה מה שמעניין. הייתה ירידה של 25 אחוז מהשיא.
    סגור
  • אתה טועה
    לירן 06/04/2020 14:27
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ירידה של 30% צריכה עלייה של 42% כדי להשלים אפסייד, מספיק חלק מהתנועה כדי להשלים את ה30%... ה12% זה בונוס למי שקנה למטה
    סגור
  • לכן מי שמבין
    לרון 07/04/2020 16:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קונה לתוך הירידות,ראה את קרל אייקן ואת הסעודים!כמו שירידות מראות על מיתון,עליות מתמשכות==יציאה מהמשבר,שלום לעוד משבר של "פעם במאה"
    סגור
  • 35.
    אין אופטימי ופסימי בשוק ההון . יש נהול סיכונים
    רונן 06/04/2020 13:23
    הגב לתגובה זו
    14 3
    תסתכלו על העובדות והמספרים . גם עתה מחירי המניות הם במחירי בועה ומנותקים מהמיין סטריט .רוצה להיות אופטימי . הפד והממשל עושים הכל על מנת להחזיק את השווקים , קרי למכור שקר . רוצה להיות חכם . תבין שזה בלתי אפשרי למצח . וכנראה הגענו אליו.
    סגור
  • אין חדש תחת השמש .
    ברכה 06/04/2020 13:50
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ציפיות חזקות לעיתים מהמציאות . עדיף להיות אופטימי באשר לעתיד עפ"י הניסיון הה סטורי .
    סגור
  • 34.
    אהלן אבישי
    אייל 06/04/2020 13:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש לך משהו לומר שאנחנו לא יודעים?
    סגור
  • 33.
    כל מילה בסלע !
    יובל נשיא 06/04/2020 13:07
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אבישי הנכבד,הניתוחשלך במאמר מדוייק להפליא למחשבותיי ! טראמפ הוא פשוט נוכל,חסר כל ערך לחיי אדם שכל שאיפתו,דבריו ומעשיו נועדו להחזיק את מדדי המניות בוול סטריט ולהבחר מחדש וכל האמצעים כשרים לכך !!
    סגור
  • 32.
    בורסה קזינו
    תמים 06/04/2020 13:07
    הגב לתגובה זו
    14 1
    מי שרוצה להמר שישקיע בבורסה. אדם שפוי רוצה תזרים מזומנים קבוע ולא הימורים.
    סגור
  • יום עסל יום בסל
    דרור 06/04/2020 13:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טעות בורסה ממש לא קזינו . נכון שאסור למי שלא למד את סודות הבורסה להתעסק איתה כמו כל דבר בחיים .
    סגור
  • 31.
    טראמפ פוליטיקאי שיודע לדבר
    תומר 06/04/2020 13:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הוא אופטימיסט מטבעו אבל זה לא יעבוד לו. המשק מושבת אין קונים אין צריכה וזה מה שהניע את השווקים בשנים האחרונות
    סגור
  • 30.
    על הקשר שבין הציוצים של טראמפ לשינויים בבורסה .
    משה 06/04/2020 13:04
    הגב לתגובה זו
    3 3
    בניגוד למה שמקובל לחשוב לציוצים של טראמפ אין כול השפעה על המדדים , אלו מושפעים בעיקר מהזרמת הכספים הבלתי נגמרת של הפד , אלא מה , על מנת להשיג רווחים פוליטיים ובכדי למשוך משקיעים כאשר הפד עומד להזרים כספים עולה טראמפ עם איזה ציוץ הזוי ונוצר ה"קשר" ... כמובן שהתקשורת משתפת פעולה על מנת לטשטש את העובדה שמי שדוחף את המדדים הוא הפד , ולהפוך את הנשיא חסר המושג לקוסם !!!
    סגור
  • 29.
    נראה אותו מנהל ציפיות בלי הזרמה ...
    בבלת 06/04/2020 13:03
    הגב לתגובה זו
    9 1
    אינסופית של כספים מהפד ...
    סגור
  • 28.
    כל רואי השחורות בדרך כלל לא מושקעים, יש עדיין מלא כסף
    מניות ימשיכו לעלות 06/04/2020 12:56
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כיוון שוק ההון ברור מעלה מעלה, אין קשר בין הכלכלה לשוק ההון בזמנים כאלה.
    סגור
  • 27.
    אבישי היקר,monthly למטה, weekly למטה וdaily בגבוה מקומי
    לירן 06/04/2020 12:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה יודע מה זה אומר? ניחשת נכון, שורט... משום מה הכתבים פה רואים 4 אחוז למעלה וישר כותבים כתבות כמו שאומרים כאן רבים הלכתי לאסוף סחורה זולה, ביי
    סגור
  • 26.
    אין סיבה מוצדקת לעליות
    מני 06/04/2020 12:33
    הגב לתגובה זו
    10 2
    שהקורונה תתבטא במאזנים ובנתוני אבטלה הבורסה תחטוף עוד 15%
    סגור
  • 25.
    אין כאן מומחים ואין מיקצוענים בסרט הזה אף אחד לא היה או
    מבין 06/04/2020 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכול לנתח או לצפות ,כולם כאן מהמרים .
    סגור
  • 24.
    החכם בימים ההם (שנתיים לפחות ) - עובר למזומן
    דן 06/04/2020 12:13
    הגב לתגובה זו
    11 1
    אנחנו רק בהתחלת הסרט הרע .....עד לפחות 2022 ....מדד sp יגיע לאזור 5000 .
    סגור
  • אכן ירידות אבל ל1500
    גל 06/04/2020 16:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שם יש נקודת תמיכה שניראית כמו קיר
    סגור
  • אבל לא ל500 הגזמת בגדול (ל"ת)
    יהיו ירידות ברור 06/04/2020 13:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אבל ה SP בשער 2600....אתה מדבר על 100% עליה תוך שנתיים (ל"ת)
    ועובר למזומן ? 06/04/2020 12:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 500 (ל"ת)
    דן 06/04/2020 14:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    אפשר לעבוד על כולם רק חלק מהזמן
    יוני 06/04/2020 12:13
    הגב לתגובה זו
    13 3
    הריי עם 2 טריליון הוא נותן להם להחזיק את השווקים, הבעיה היא הקיטוב שזה יוצר בין המיין סטריט ששם יערמו עשרות אלפי גופות לבין וול סטריט שנותנת לחזירים לחגוג על הגופות, התנועות נגד וול סטריט יתגברו הקיטוב יגבר וטראמפ יפסיד את הבחירות ובסופו של יום גם יהיו גם ירידות
    סגור
  • תמיד אתם מתבדים. לא יודעים לקרוא את המציאות (ל"ת)
    טראמפ 06/04/2020 13:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    תודה על הכתבה (ל"ת)
    אנונימי 06/04/2020 12:12
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 21.
    רכבת הרים. הייתה בורסה? (ל"ת)
    גשש 06/04/2020 12:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    ממתי הבורסה נמדדת לפי הרוגים ? התרגיל האחרון
    אמן חושים 06/04/2020 12:03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יצא לדרך תיקון לאורך זמן גמרה הבורסה האמריקאית
    סגור
  • 19.
    חוסר דיוק
    חיים 06/04/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    3 2
    תלמד קצת חשבון. בשלב מסויים הנסד"ק והדאו ירדו כמעט ב-35%. כעט הירידה כ-24%. נא לא להטעות את הקוראים !!
    סגור
  • 18.
    טראמפ העביר לקרנות כספים
    bob 06/04/2020 11:54
    הגב לתגובה זו
    8 0
    טראמפ הציף את הגדולים בכסף של הציבור והם מנשימים לו את הבורסה. המצב בשטח קטסטרופלי!!! סגרנו את העסקים! פיטרנו את כל העובדים! 70 אחוז מהשוכרים לא משלמים שכר דירה.
    סגור
  • 17.
    חכם מיימון
    Zibi 06/04/2020 11:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אדון עובדיה שחכת שחברה שנותנת ציפיות נמוכות המנייה שלה צונחת
    סגור
  • 16.
    המתים...
    מספר 06/04/2020 11:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא מספר ההרוגים ,תהיה סגור על עצמך,למעלה כתבת מתים" כיאות
    סגור
  • 15.
    חשבתי שביזפורטל אמרו סוף מרץ עליות ואח"כ ירידות
    נביא 06/04/2020 11:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ועוד הסבירו למה. משהו כמו יפוי תשואות. ועכשיו זה טראמפ. נו באמת. מה אנחנו מפגרים?
    סגור
  • 14.
    כרגיל
    לרון 06/04/2020 11:45
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מכבירים מילים כשהמציאות פשוטה בהרבה ומסתכמת בהזרמת כספים נטו וזה "מחזיק" את השווקים כי כלכלה=כסף,ומעבר לזה תילמד מקורונה מתים לא "נהרגים"
    סגור
  • כלכלה זה סחורות ושרותים
    לימבו 06/04/2020 12:11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בזרמה של כסף ללא כיסוי בסחורות ושרותים זו - אינפלאציה.
    סגור
  • 13.
    מזנק?
    ינשוף 06/04/2020 11:40
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הגדולים התחילו לאסוף סחורה טובה
    סגור
  • 12.
    אדון אבישי אתה יודע אחוזים????
    ברוש 06/04/2020 11:38
    הגב לתגובה זו
    4 3
    מ9800 ל7300 כמה זה??
    סגור
  • אתה כועס? כי הכתבה לא בכיוון שלך? (ל"ת)
    משה מיציע א 06/04/2020 12:01
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • רגע לפני 9700 על פי המדדים אנחנו ב-8000 (ל"ת)
    ברוש לכלכך 06/04/2020 11:53
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 11.
    זווית מעניינת - קול שפוי וענייני (ל"ת)
    מאיר 06/04/2020 11:35
    הגב לתגובה זו
    8 8
    סגור
  • 10.
    האמת היא שרוב המניות בישראל וארהב התרסקו חזק מאוד
    התגעגתי לפסימיות שלך 06/04/2020 11:29
    הגב לתגובה זו
    5 5
    ישנן מספר מניות טכנולוגיה בנסדאק כמו אמזון,מיקרוסופט ,אפל שירדו פחות ומעוותות את המדדים. רוב המניות ירדו חזק ולזמן ארוך המחירים אטרקטיביים במיוחד בארץ
    סגור
  • 9.
    אהבתי לקרוא, נכון וצודק (ל"ת)
    מיכאל 06/04/2020 11:22
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 8.
    כמו שאמרתי הכל עבודה בעייניים תעשו חשבון לבד
    יוסי 06/04/2020 11:18
    הגב לתגובה זו
    13 5
    הקטסטרופה רק החלה
    סגור
  • 7.
    בורסת אמריקה
    מיקי 06/04/2020 11:17
    הגב לתגובה זו
    8 3
    תמשיך לעלות, שנת בחירות של טראמפ.
    סגור
  • 6.
    יפה כתבת. (ל"ת)
    אחד העם 06/04/2020 11:17
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 5.
    נסדק לא דוגמה טובה
    אנליסט 06/04/2020 11:11
    הגב לתגובה זו
    8 5
    זה חברות טכנולוגיות שלא צפויות להיפגע ואפילו להרוויח מהנגיף...תבדוק את הספ 500 או יותר טוב את הראסל 2000 של החברות הקטנות בינוניות ואז תראה יופי את הירידות
    סגור
  • 4.
    אבל ביבי אמר שהתחזית של טראמפ היא אופטימית.. ש.פעולה חח (ל"ת)
    חדרה 06/04/2020 11:11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    אתה טועה. השווקים עולים כי הציפייה בשוק היא שהשיא מאחורינו
    אומנם הכלכלה הריאלית לא תתאושש מחר בבוקר, אבל כפי 06/04/2020 11:09
    הגב לתגובה זו
    9 6
    אומנם הכלכלה הריאלית לא תתאושש מחר בבוקר, אבל כפי שציינת הבורסה עובדת לפי ציפיות והציפיות הן שתוך רבעון המצב יהיה טוב בהרבה. אין קשר לתחזית המתים.
    סגור
  • 2.
    כתבה מתוזמנת
    מעניין שאתה רושם את זה היום,אתה עובד עם אינטרסנטים 06/04/2020 11:08
    הגב לתגובה זו
    5 9
    מעניין שאתה רושם את זה היום,אתה עובד עם אינטרסנטים שנכנסו לשורט חזק על השוק
    סגור
  • ואי כמה אתה צודק
    דוד 06/04/2020 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אני לא מבין למה אנחנו צריכים לקרוא דעות של כתבים במקום לקרוא דברים אמתיים שקורים בשטח !
    סגור
  • אתה באמת חושב שקוראי ביזפורטל יכולים להשפיע על וול סטרי (ל"ת)
    חיימון 06/04/2020 13:15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 1.
    אין לכם אפילו בן אדם אחד אופטימי בכל ביזפורטל? (ל"ת)
    רז 06/04/2020 11:07
    הגב לתגובה זו
    11 5
    סגור
  • אין להם גם מישהו שפוגע...
    רועי מ 06/04/2020 12:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חוץ מגרינברג.בקיצור, אתה יכול להרגע.
    סגור
  • בדיוק
    דוד 06/04/2020 12:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשהשוק ירוק רוצים להוריד אותו לא הסתפקו בירידות שהיו הם רוצים עוד ועוד כלס מספיק לא מספיק המצב הנפשי מהוירוס הזה גם רוצים שנהיה פסימים !!!
    סגור
  • אבישי כל הדרך היה אופטימי (ל"ת)
    דוד 06/04/2020 11:21
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות