"מדובר בסערה קשה ביותר עבור תעשיית המדיה המסורתית"
ריץ' גרינפלד, אנליסט מדיה ושותף בחברת המחקר LightShed, פרסם בשבועון הפיננסי בארונס את הערכותיו באשר להשפעת משבר הקורונה על סקטור התקשורות והפנאי. לדבריו, המשבר פגע בחברות המדיה המסורתית בצורה קשה, ולא צפוי לפסוח על אף אחת.
המדיה המסורתיות - רדיו, עיתונים וטלוויזיה
"מדובר בסערה קשה ביותר עבור תעשיית המדיה המסורתית, כל מה שיכל להשתבש השתבש. גם ביום שאחרי המשבר, ההתאוששות יכולה לקחת שנים, בעקבות ההשפעות של החולשה הכלכלית". לדבריו, "החזקה בכל דבר שקשור למדיה המסורתית בתקופה הקרובה עשויה להיות כואבת".
"המציאות היא שרוב חברות המדיה המסורתיות, גדולות מספיק כדי לשרוד. וולט דיסני (סימול: DIS) איחדה לתוכה את מרבית פוקס (סימול: FOXA), קומקסט (סימול: CMSCA) מיזגה לתוכה את NBC ועכשיו סקיי, ו-AT&T (סימול: T) עשו זאת עם WarnerMedia ו-DirecTV. לדעתי, הם עומדים לשרוד, ואפילו ישתפרו. מנגד, החברות העצמאיות הטהורות, צפויות להיאבק על חייהן. חברות קטנות כמו Lions Gate Entertainment (סימול: LGF) ו- AMC Networks (סימול: AMCX) יפגעו".
חברות הכבלים והלווין
על פי גרינפלד גם חברות הכבלים והלווין יפגעו קשות, "בימים כתיקונם, הסיבה הגדולה ביותר לשלם לחברות הכבלים היא ערוצי הספורט, ומשחקי ספורט לא משוחקים כיום. כמו כן, לטלוויזיה נגמר התוכן החדש, מכיוון שמנועי הייצור שלהם כבויים. לפרוטוקול, אני לא מאמין שתהיה עונת סתיו בטלוויזיה לראשונה אי פעם. יתכנו כמה תכניות ריאליטי שיספיקו לעלות, אבל לא יהיו סדרות עלילתיות בכלל. זה ייפגע לחברות ברייטינג וכתוצאה מכך בכמות הפרסומות".
הקש שישבור את תעשיית הקולנוע
"בהנחה שהעולם יפתח מחדש מתישהו במהלך הקיץ, סביר להניח שאנשים לא ירצו ללכת לקולנוע עמוס, עם 200 מושבים, בהם יושבים אנשים צמודים אחד לשני. ככל הנראה זה גם לא יהיה מקובל חברתית. אולפני הקולנוע ידרשו לעשות צעדים דרסטיים ולחשוב מחדש על המודל העסקי שלהם. בין אם זה אומר למכור סרטים במחיר של 20 דולר ישירות לבית הלקוח, ובין אם זה אומר להעביר את התכנים לסטרימינג דוגמת נטפליקס".
"אולמות קולנוע, יפגעו וחלקם כנראה יכנסו לשלבים של פשיטת רגל במהלך השנים הקרובות. זה תהליך שהתחיל כבר לפני שנים אך זה עשוי להיות הקש ששבר את גב הגמל".
פארקי השעשועים - פגיעה לאורך זמן
"ביום ממוצע 155 אלף איש נוסעים לדיסני וורלד, התורים לאטרקציות של דיסני נמשכים שעה עד שעתיים. איך יתקיימו מצעדים, ואיך ייסעו ברכבת הרים, אם אי אפשר לעמוד ליד זרים? איך יפעילו קווים בתוך הפארק, אם לא אמורים לשבת ליד זרים? כל אלה יקשו מאד על הענף, ונראה כי יפגעו בו לאורך די הרבה זמן".
המרוויחה - נטפליקס
מי שהרוויחה מהמשבר היא נטפליקס, כולם נתקעו בבית וצפו בתוכן נוסף. מנגד, העלות לייצור תוכן ירדה מכיוון שהכל מושבת. לכן נטפליקס נמצאת במצב ייחודי זה בו ההכנסות ככל הנראה עולות והעלויות יורדות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדםדירה=קורת גג 15/04/2020 17:54הגב לתגובה זו0 2דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדםסגור
-
4.ROKUאיתמר 15/04/2020 14:10הגב לתגובה זו0 0עזבו את נטפליקס, זה too obvious איתה. תסתכלו על ROKU, שמשמשת בתור ה-OS של שירותי הסטרימינג בכללותם!סגור
-
3.מושקע חזק בנטפליקס... תגיע רחוקאריה 15/04/2020 13:21הגב לתגובה זו0 0בדוחות הקרובים ייראו את הגידול ברווחים כתוצאה מהמשברסגור
-
2.לא מדוייקיורם 15/04/2020 11:00הגב לתגובה זו2 0הניתוח נכון אבל רק במידה וחיינו ישתנו מעתה והלאה שנים קדימה , לדעתי משבר הקורונה יסתיים תוך מ"ס לא רב של חודשים והחיים יחזרו למסלולם , בתי קולנוע , מגרשי כדורגל וקאנטרי קלאבים יפתחו שעריהם מחדש והחברות יחזרו לרווחי העברסגור
-
1.הפרדה גיליתנח 15/04/2020 10:56הגב לתגובה זו0 0בפרק שעשועים המיועד לילדים, נוער והורים צעירים לא יהיה מסוכן, בטח אם יהיה חיסון. רק מבוגרים יצטרכו להזהר מהם.בתי קולנוע, מסעדות, מזנונים, פאבים למבוגרים בלבדסגור