"ללא מיסוי גבוה על עשירים – הפערים ילכו וייתרחבו"

"הפערים שנוצרים בחברה בעקבות הקפיטלזם לא יעלמו", כך טוען המשקיע המפורסם בעולם וורן באפט. לטענתו, העיוות עשוי לנבוע מהעבודה כי לחלק מצומצם בחברה יש נגישות להון וחלק מהחברה מתקשה לעבוד למחיתו
 | 

"אין ספק שככל שהקפיטליזם הולך והופך מתקדם יותר, נוצרים פערים גדולים יותר בציבור. ללא מעורבות ממשלתית שתכלול הטלת מיסוי כבד על בעלי ההון העיוותים האלה לא יעלמו". אמר באפט בראיון לכלי התקשורת בארה"ב.

באפט הגדיר את הפערים שהולכים ונפערים בציבור בין אלה שמחזיקים במקצועות שיש להם ביקוש בשוק העבודה לבין בעלי מקצועות שאין להם דורש או לחילופין אלה שהם לא המצוינים שבחברה. באפט הדגים "אם בשנת 1800 היו שני חקלאים באומהה, אחד חקלאי טוב והשני חקלאי בינוני, הפער בין שני החקלאים היה ביחס של 1:2, כלומר יכולת להיות בפער כפול על פני המתחרה שלך אם היית חקלאי טוב יותר. היום לטענת באפט, זה לא המצב, כאשר הפער בין הטוב לממוצע הפך להיות עצום. 

באפט המשיך לדוגמאות מתחום הספורט כדי להדגים את הפערים בין האלפיון העליון לשאר האזרחים, אם אתה ב-1% העליונים ביכולות הכדורסל שלך או הכדורגל אתה שווה מיליונים אבל כל יתר 99% יהיו שווים כלום.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לשאלת המראיין אם יש מי שמתכנן את זה ככה שיישארו אנשים מאחור, אמר באפט כי אין שום גורם שיושב ומתכנן את זה שיהיו אנשים שמרוויחים מיליונים ואנשים שלא מרוויחים כמעט כלום אלא שזהו פשוט מצב השוק, כך הוא עובד. "אנחנו לא רוצים שיישארו אנשים מאחור בחברה שהתוצר לנפש עומד על 60 אלף דולר בשנה".

הרעיון של באפט אומר למעשה כי הפערים בין החציונים באוכלוסיה גדולים מידי ולא בגלל שאנשים טובים יותר בצורה קיצונית בחציון העליון של החתך הסוציואקונומי אלא בגלל שהצמיחה העולמית בשנים האחרונות פשוט השאירה מאחור סקטורים שלמים.

באפט מעלה למעשה את התיאוריה שלו לפיה קיים עיוות גדול מידי בעולם לפיו חלק מצומצם מהאנשים שיש להם נגישות להון ונגישות למקבלי החלטות יכולים להרוויח סכומי כסף אגדתיים שאין להם למעשה צורך בו בעוד חלק הולך וגדל באוכלוסייה עובד בשתי משרות רק כדי לספק צרכי מחייה בסיסיים. באפט מדגיש לאורך הריאיון כי לא מדובר באנשים מיוחדים אלא פשוט באנשים שנולדו נכון או גדלו נכון או התברגו נכון והדרך הנכונה היא להעביר יותר כסף למשתכרים שכר זעום.

כיצד לעשות זאת? באפט טוען שאין צורך להעלות את שכר המינימום אלא לתת לשוק לעבוד כמו שהוא יודע ופשוט לגבות יותר מס מהעשירים וחלק מהכסף הזה פשוט להעביר לידיים של אנשים אחרים באמצעות מערכת המס. "הדרך לעשות את זה היא באמצעות מערכת המס, היא פשוט יותר יעילה ומה שאנשים צריכים זה יותר כסף בכיס והם כבר ידעו מה לעשות איתו" אמר.

"למדינה הזו (ארה"ב, נ"כ) יש יכטולת להצמיח אנשים, כוכבים ומנהלים עם יכולת השתכרות מדהימה, אבל איך אדם עם שכר שעתי של 7.5 דולר או אפילו 10 דולר יכול להאכיל את המשפחה שלו אבל אנחנו יכולים לעשות את זה ולכן הדרך הנכונה היא פשוט להעביר כסף מכיס לכיס באמצעות מערכת המס" סיים באפט.

תגובות לכתבה(51):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    קפיטליזם
    אלישע 29/04/2020 13:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לפי הקפיטליזם החזירי יותר זול להשקיע בחינוך מאשר במשטרה ובתי סוהר. אבל החירות לא מאפשרת
    סגור
  • 34.
    השבע לעולם לא יבין את הרעב
    אבי 29/04/2020 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השבע לא יבין לעולם את הרעב
    סגור
  • 33.
    גם אם יטילו על כולם 2 אחוז מס, עשירים ישלמו יותר
    הנביא 29/04/2020 11:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אחד לא משלם באחוזים. כולם משלמים בכסף. 2 אחוז ממיליארד דולר זה הרבה יותר מ2 אחוז מ1000 דולר.
    סגור
  • 32.
    בעל מפעלי ישקר
    אנונימי 29/04/2020 09:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דמגוגיה בשקל שלחו 700 עובדים לחלת בושה מפעל שהרווח הנקי ב2019 מילארד דולר
    סגור
  • 31.
    פה יש המצאה מעולה שנקראת פנסיה תקציבית
    שי 29/04/2020 08:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל העניים והעצמאים מממנים את בעלי הפנסיה ילדיהם ונכדיהם לכל החיים
    סגור
  • טען עוד
  • 30.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    דירה=קורת גג 29/04/2020 03:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    סגור
  • 29.
    חי בבועה
    אנונימי 29/04/2020 00:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מיסוי גבוהה פשוט ילך ישירות להנהגה שתי מעונות בבלפור , כמות שרים וסגני שרים אדירה ועוד עשרות אלפי משרות מיותרות למקורבים,
    סגור
  • 28.
    הרפובליקן שהפך לסוציאליסט
    באפט 29/04/2020 00:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדם חכם אבל טועה בגדול אם היה את המס שהוא מדבר סביר להניח שלא היה היום וורן באפט
    סגור
  • 27.
    מדבר האדם שלא משלם מיסים (ל"ת)
    נועם 28/04/2020 19:26
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • העובדים בישקר שהוא בעל המפעל נשלחו לתלת......... (ל"ת)
    רי 29/04/2020 10:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    אבסורד פנסיה יומית 2500נטו
    פנסיות מטורפות 28/04/2020 16:15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    2500דח ליום נטו כולל שישבת מקהלים פנבינרים מורמים מעם כמו מנכלים מפכלים רמטכלים העיקר שסיומת התואר תהייה
    סגור
  • 25.
    שהשוק פתוח לכולם זה אפשרי
    קובי בן ארי 28/04/2020 15:02
    הגב לתגובה זו
    8 2
    שוק חופשי כל אחד יכול לעבוד ולפתח דברים בלי חסמים ולהגיע למעלה ..שוק מבוקר עם הרבה מיסים חוסם שאיפות יוצר בטלנים שנשאנים על מערכת המס ולא יוצרת עשיה ..כשהכל פתוח כולם יכולים להצליח ..הכל תלוי ברצון ובעשיה
    סגור
  • 24.
    אז למה ליתאמץ
    קובי בן ארי 28/04/2020 14:56
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הכי נכון לעבוד בקו נמוך מאוד
    סגור
  • פרוטקציה
    אדיוט 28/04/2020 16:16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    דמעת על המילה פרוטקציה. אם אהא שלך עובד במקום טוב ונחשב מובטח לך שגם אתה תהייה שם. מה יעשה מישהו ללא קשרים
    סגור
  • 23.
    ברגע שיש לך כסף, יותר קל להשיג עוד כסף
    שלום 28/04/2020 14:35
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כוח=כסף, למשל האנשים העשירים של ישראל, בגלל הכסף זה יוצר להם כוח לא פרופורציונלי, כחו את הבעלים של fox, או כל חברה גדולה אחרת,רמי לוי למשל, אם הוא רוצה להעביר הוראה או משהו שיעזור להם להרוויח עוד כסף, הם פשוט לוחצים בחיוג מקוצר לאחד השרים, וזה נעהץנה ללא סייגים, אחרת הם יאימו בפיטורים או שיתנו להם ג'ובים, לצערנו ככה זה עובד
    סגור
  • 22.
    הדרך לעשות זאת היא רק דרך ארגון גג המאחד תחתיו את כל
    מישהי 28/04/2020 14:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מדינות העולם בעניין זה. הגבהת המיסוי לעשירים צרחכה להיעשות באופן גורף בעת ובעונה אחת בכל המדינות
    סגור
  • 21.
    על זה נאמר : "אחרי המבול" (ל"ת)
    שי 28/04/2020 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    למה כותבים תגובה ורואים אותה באתר רק אחרי שעתיים
    אחד העם 28/04/2020 12:50
    הגב לתגובה זו
    8 0
    (או יומיים.... ?)
    סגור
  • כי זה אתר פרטי ויעיל... (ל"ת)
    ספרטקוס 28/04/2020 16:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    ביזפורטל באג
    אהרון 28/04/2020 12:17
    הגב לתגובה זו
    11 0
    כותבים תגובה ובאמצע הכתבה קופצת... הלך כל מה שנרשם...
    סגור
  • גם לי זה קורה המון
    נחום 28/04/2020 21:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    .
    סגור
  • 18.
    אמת (ל"ת)
    אנונימי 28/04/2020 11:06
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 17.
    הזקן צודק
    ישראל ביטן 28/04/2020 10:47
    הגב לתגובה זו
    3 5
    אמר הזקן דבר צודק שהעשרים לא ירצו לשמוע אפילו. להעביר את הכסף מכיס לכיס , ע'י מס
    סגור
  • 16.
    הגיון
    דורון 28/04/2020 09:33
    הגב לתגובה זו
    3 3
    קפיטליזם חזרי לא טוב וגם סוציאליסטים קיצוני. צריך קפיטליזם שמאוזן על ידי מסים. אחר תהיה פה מהפיכה צרפתית ההמון יצא לרחובות בזעם. בנוסף עשיר זה בדרך כלל לא בשל חוכמתו ברוב המקרים מדובר בירושה קשרים או רמאות גנבה מירה כמו שקרניהו התעשר קיבל מניות מהדוד
    סגור
  • 15.
    אנשים רוצים להתעשר
    אהרון 28/04/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    5 3
    והדרך לכך היא להקים חברה או למצוא תפקיד טוב. מי שמקים חברה - יוצר מקומות עבודה (נכון, חלק רב בשכר נמוך). אז אמנם הקפיטליזם חזירי לעיתים, אבל הוא זה שמניע את הכלכלה, מביא את הקדמה (לטוב ולרע). הקומוניזם זה נוסחה יפה, חברתית, סוציאלית אבל לא תופסת אלא אם כולם מחוייבים לכך. ואיך כולם יהיו מחוייבים לך ? ע"י דיקטטורה...
    סגור
  • מעניין שהמדינות שלוקחות
    ירון 29/04/2020 07:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכי הרבה מיסים כמו שבדיה, ודנמרק, ונורבגיה, הן המדינות שהכי טוב לחיות בהן מבחינה כלכלית, הן מפתחות לא פחות סטארט אפים מישראל, אבל משום מה כולם לוקחים את המודל האמריקני, מאשר המודל הסקנדינבי, למרות שהמודל הסנקנדינבי מוכיח את עצמו כבר עשרות שנים.
    סגור
  • 14.
    כתבה מומצאת האחרון שידבר כך זה באפט (ל"ת)
    דור 28/04/2020 08:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • ממש לא, לאורך כל הדרך באפט
    שחף 28/04/2020 14:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דגל בתרומה, ותמיד העיר על זה שמי שיש לו כסף יהיו לו יותר ומי שאין יתאמץ לשרוד. באפט גם יסד את הרעיון למולטי מליונרים, מליארדרים, ש90% מההון שלהם יתרם אחרי שימותו, שהשדרנית שאלה אותו, לא חבל על הכסף, תעביר לילדים שלך, הוא אמר שיש משפחות שמסתדרות יופי עם 700 מליון דולר, שזה 10% מההון שלו :)
    סגור
  • 13.
    שמעת את זה טראמפ, זה הכרטיס שלך לבחירות
    פרדי 28/04/2020 07:50
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אם תבטיח להחזיר לקופת הממשלה מיסי עתק מהמליארדרים, אין סיבה שלאף אדם בארה"ב יהיו יותר משני מליארד דולר. תן להם 3 שנים להיפטר מנכסים, ולהעביר מליארדים כתרומות, מה שלא יועבר בתוך 3 שנים ימוסה למעט מליארד דולר.
    סגור
  • 12.
    הקפיטליזם
    גבי 28/04/2020 07:31
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סוף סוף גם מישהו עשיר אומר זאת. מסכים איתו עם כל מילה. אם זה לא יקרה והפערים לא יצומצמו.. הולכת לבוא מעיין מהפכה צרפתית נוספת.
    סגור
  • אמן ואמן!! לי נראה שבלי מהפכה צרפתית זה לא יקרה (ל"ת)
    פסימית 28/04/2020 14:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    יצליח בתנאי שכל המדינות ישתפו פעולה כדי שההון לא יברח!
    מארק 28/04/2020 06:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הנוסחה שלעלות את המיסוי נמצא בייחס ישר, לבריחת הון להשקעה למדינה אחרת!
    סגור
  • 10.
    הוא מדבר על נגישות
    אורקל 2 28/04/2020 01:23
    הגב לתגובה זו
    5 1
    זה האדם שממשל אובמה תפר לו חליפה למידות שלו ברכישת מהבנק המרכזי בנקים וחברות ביטוח. לא הרבה יודעים אבל בצעירותו האיש הלך והחתים ורכש קרקעות מחקלאים תוך ניצול מצבם. סורי רוצה לעזור תעלה לעובדים שכר. אל תדרוש מאחרים, כשאתה יודע שאתה זה האיש שמקורב לצלחת- הדמוקרטית.
    סגור
  • 9.
    פערים
    חיים 27/04/2020 23:25
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כאשר אין הזדמנות דווה בגיל צעיר ואין חלוקת משאבים הוגנת ושווה וצודקת אז יהיו פערים בגיל מבוגר. אין גאונים. לכוחם יש פוטנציאל. מי שיכול אז מפתח אותו מגיל צעיר. מכאן הדרך להצטיינות קצרה, לימודים, עבודה טובה, עשיית כסף וזה כל הסיפור. יש כאלו שעושים כסף ברמאות ובגניבה. וביננו, ובימינו, את מי זה מעניין. כסף, זה כל בסיפור.
    סגור
  • אתה טועה לדעתי
    עני 28/04/2020 11:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני הייתי ילד עני. התחלתי לעבוד בגיל 10 כדי לכלכל את הבית, והיום אני עובד הייטק ומשקיע בשוק ההון ועושה הרבה כסף משאי פעם דמיינתי. אני חושב שאתה טועה בהנחה שלך שרק מי שגדל עם אמצעים יצליח. אני מאמין שלכל בני האדם הזדמנות שווה, גם אם אין כסף בבית. חום ואהבה שווים פי אלף מכסף, גאווה של ההורים בך היא יותר מוטיבציה משכל ילד עשיר יוכל להבין בכלל. ואם כבר, ילדיי עשירים הם בדרך כלל העצלנים.
    סגור
  • מה שכתבת הוא יפה,אבל לא קשור לנאמר בכתבה (ל"ת)
    איתי 29/04/2020 08:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נכון אבל יש בעיה "קטנה" לא כולם עם כושר ואי קיו שמאפשרי (ל"ת)
    ארי 27/04/2020 23:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    קפיטליזם - כן אבל עם חינוך
    ארי 27/04/2020 23:24
    הגב לתגובה זו
    8 4
    הקפיטליזם מעודד ליוזמה ובניה חיובית גם אם הם כרוכים בסיכונים וזה טוב ומאפשר תעסוקה לאלה שבשוליים. חוקים ומיסים גבוהים לא יעזרו ואף יזיקו , מה שצריך הוא חינוך ל"לב טוב" – הסכמה חברתית ומוסרית שתמיד יש ויהיו נזקקים , לפי הכתוב "לא יחדל אביון מן הארץ", וצריך לעזור להם ללא חוק ומס , עובדה שיש מיליונרים שתורמים ללא סוף ויש שישמרו את הגרוש בקעקורה. נראה לי שהיהדות הכירה בעובדת חיים זו ויש כל מיני כללים לפתור או לפחות להקטין את הבעיה.
    סגור
  • 7.
    הבעיה הנוספת
    לרון 27/04/2020 22:19
    הגב לתגובה זו
    3 2
    היא הכלכלה השחורה וחוסר היכולת להעבירה מן העולם!
    סגור
  • הפוך
    מרקו 28/04/2020 04:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    השחורה היא הלבנה מפני שהיא מאפשרת לבני האדם לשרוד ולפרנס את ילדיהם בעולם עתיר שוד על ידי מסים. הלבנה היא השחורה בגלל שהיא מטפחת את התמנון הביורוקרטיה ונותנת לו סיבה להצמיח זרועות טפיליות נוספות
    סגור
  • הכלכלה הלבנה הופכת לשחורה.
    ש. 29/04/2020 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר המגזר הציבורי שמן, לא יעיל ומעביר כספים למקורבים, הכלכלה הלבנה הופכת לשחורה, הקצאת המשאבים במשק לא יעילה. וזה כנראה המצב בישראל 2020.
    סגור
  • 6.
    קרל מארכס
    לרון 27/04/2020 22:17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ומשנתו הסוציאליסטית ניסתה ונכשלה,הקיבוצים ניסו ונכשלו,פערים יהיו תמיד!
    סגור
  • קראת הכתבה בכלל?
    שי מחיםה 28/04/2020 07:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש פערים של אחד לשניים ויש פערים של אחד למאה כמו היום
    סגור
  • 5.
    לא קשור לקפיטליזם דווקא
    לרון 27/04/2020 22:14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    "הקרובים לצלחת" כלומר לשליטים לאורך ההיסטוריה,ראו את הנדל"ן של מלכת אנגליה למשל,יש בזה היגיון?
    סגור
  • 4.
    מערכת המס מדכת עבודה ויזמות,אף אחד לא רוצה לעבוד בחינם
    שי.ע 27/04/2020 22:03
    הגב לתגובה זו
    11 6
    גם העשירים..מאכזב שבאפט החכם לא יודע את זה וגם הוא לא אובה לשלם מס בחברות שלו
    סגור
  • 3.
    מחיקת המוטיבציה והשאפתנות - ראש קטן - המדינה תדאג לי
    מיכאל 27/04/2020 21:57
    הגב לתגובה זו
    14 9
    קל לוורן באפט להגיד את זה כשהוא שווה 73.5 מיליארד דולר אבל מה יגרום לי להשקיע בלימודים ימים ולילות במשך שנים על גבי שנים אם סיכון כל הכסף האנרגיה והזמן שלי על חשבון זמן טלויזיה ובילויים וטיולים - אם הממשלה תיקח את רוב התוצאות. אני והרבה אנשים שאפתנים יעדיפו להיות ראש קטן - המדינה תיקח מהעשירים ותדאג לי ואני יכול לחזור להנות מהחיים הפשוטים
    סגור
  • למיכאל
    לא בדיוק נכון 28/04/2020 14:41
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אם המדינה תיקח מהעשירים ותממן עם הכסף שכר לימוד, אז "הסיכון" שלך יהיה יותר קטן וגם אנשים עניים יותר יוכלו ללכת ללמוד
    סגור
  • שכר לימוד זה בכלל לא הסיפור - אפשר ללמוד הכל באינטרנט
    מיכאל 28/04/2020 17:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בימינו כל מה שאתה צריך זה מחשב ,אפילו משומש ויש לך גישה לאינטרנט ואתה יכול ללמוד הכל בחינם אם אתה מוכן לוותר על טלויזיה פלאפון ושאר הסחות דעת , כל העבודות שעבדתי בהם למדתי לבד מהאינטרנט, אבל כדי להצליח לבד אתה צריך להיכשל שוב ושוב ושוב - כמו שאמרו "מומחה זה אחד שעשה את כל הכשלונות האפשריים "- פרסומת של מייקל ג'ורדן לנייקי או וולט דיסני פשט את הרגל 5 פעמים עלד שהצליח - בשביל זה צריך נחישות ,התמדה וסבלנות במשך שנים וזה קשור לחלוים בצידקת המטרה
    סגור
  • 2.
    ואולי הקפיטליזם לא מתאים לרוב בני האדם?
    נור 27/04/2020 21:40
    הגב לתגובה זו
    7 6
    בסופו של דבר "הטובים" טובים בסך הכל ביחס לשיטה.
    סגור
  • הטובים בקפיטליזם
    צודקת 27/04/2020 22:17
    הגב לתגובה זו
    11 2
    הם אלו שלא מתביישים לתקוע מרפקים, להדחף בשביל להתקדם גם אם סה על חשבון אחרים. לשקר, להונות ולרמות בשביל להשיג עוד קצת כסף... אכן המצטיינים בכך תמצאו אותם בראש טבלת המשתכרים ובכנסת...
    סגור
  • 1.
    נכון מאוד!!! ונכון גם למדינה שלנו!
    חי פה 27/04/2020 21:04
    הגב לתגובה זו
    12 11
    למי שלא יודע, מדרגת מס הכנסה הגבוהה ביותר היתה שם בשנות החמישים ועמדה על 91%.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות