
"סייבר זה גם אבטחת זהויות; אנחנו מגנים על 2 מיליארד זהויות; התפרצות המגפה הגבירה את העסקים"
הקורונה יצרה מציאות חדשה - הרבה יותר אונליין. שינוי זה, ביחד עם ה"כסף הזול" שמציף את וול סטריט גרם למניות האונליין לטוס. מניות של חברות בתחום כמו ויקס (סימול:WIX) ופייבר (סימול:FVRR) שזינקו קרוב לפי 3 והן לא לבד. מניית פינג אידנטיטי (סימול:PING), חברה יחסית חדשה בוול סטריט, השלימה בשבוע האחרון עלייה של יותר מ-160% מהשפל שנקבע בחודש מארס ונסחרת כעת סביב שווי שוק של 2.3 מיליארד דולר - שיא כל הזמנים. לפינג יש מרכז פיתוח ישראלי גדול יחסית אך היא לא ממש מוכרת למשקיעים הישראלים. אז כדי להכיר אותה ראיינו את מנהל הסניף של החברה בארץ, שמוליק בן שמן. פינג די אלמונית למשקיעים בישראל, מה תוכל לספר משקיעים הישראלים על החברה? "פינג איידנטיטי הוקמה בשנת 2001 ע"י אנדרה דוראנד (Andre Durand) שמשמש גם כיום כמנכ"ל החברה, לאחר שהגיע למסקנה שלא ניתן לסמוך על שום דבר ועל אף אחד באינטרנט אם אנחנו לא יודעים מי הוא. הוא זיהה את הפוטנציאל בשלב די מוקדם, עוד לפני שתחום הניהול וההגנה על זהויות הפך למרכיב מרכזי באסטרטגית אבטחת הסייבר של ארגונים. החברה מתעסקת בתחום פתרונות ניהול ואבטחת זהויות בארגונים גדולים, Identity Security. אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו במה שנקרא "Digital Transformation". בתחום הלקוחות הפנים ארגוניים, המשמעות היא ניהול והגנה על זהויות העובדים. פינג מאפשרת ללקוחותיה לחבר את המשתמשים ונקודות הקצה באופן בטוח לאפליקציות ולמשאבי הארגון תוך רמת אבטחה גבוהה.
הלקוחות שלנו כוללים 60 חברות מתוך ה-Fortune 100 והם מתפרשים על תחומים מגוונים: 12 מתוך 12 הבנקים הגדולים בארה"ב, 8 מתוך 10 חברות התרופות הגדולות, 4 מתוך 5 ספקי ביטוחי בריאות ו- 5 מתוך שבעת הסוחרים הגדולים בארה"ב. בסה"כ, לחברה יש למעלה מ 1,350 לקוחות, כאשר 240 מתוכם מוציאים למעלה מ-250 אלף דולר על השירותים שלנו בשנה. כיום יש בפינג כ-950 עובדים, מפוזרים על פני 11 משרדים. מטה החברה נמצא בדנוור קולורדו, עם משרדים נוספים בארה"ב, קנדה, לונדון, אוסטרליה, הודו וישראל. החוזק של הפלטפורמה של החברה בא לידי ביטוי בסביבות IT היברידיות מורכבות מאוד, כך שניתן להתקין אותנו בכל מקום – ב-Data Center של הלקוח, בסביבת ענן פרטי או ציבורי או כשירות (SaaS). וכמובן, ניתן לשלב בין כולן. הגמישות הזו, בשילוב עם יכולות ביצועים גבוהות של הפלטפורמה הופכות את פינג לפתרון המועדף עבור ארגוני ענק שדורשים ביצועים, יכולות סקייל גבוהות ובסביבות שהן Mission Critical. מה המודל העסקי של החברה? "המודל העסקי שלנו מבוסס על 100% Subscription, כשההכנסות באות ממכירת תוכנת On Prem, משירותי ענן (Identity As a Service (IDaaS, או Software as a Service, שמאפשרת ללקוחות שלנו להשתמש בתוכנה שלנו בסביבות ענן שונות. ההכנסות ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו ב-61.4 מיליון דולר .ה-ARR) Annual Recurrent Revenue), שהוא אחד ממדדי הצמיחה החשובים שאנו עוקבים אחריו, עמד ברבעון הראשון של השנה על 230 מיליון דולר ברבעון הראשון, 21% גידול לעומת השנה שעברה". כיצד אתם רואים את השפעות נגיף הקורונה על החברה? האם מרגישים גידול במכירות/התעניינות? "אני אתחיל מההשפעה על העובדים. פינג באופן כללי היא חברה שרגילה לעבודה מרחוק. בצפון אמריקה ואירופה לא מעט אנשים עובדים מהבית מספר ימים בשבוע ועל כן המוכנות הטכנולוגית שמאפשרת עבודה מהבית כבר הייתה קיימת. במספר אתרים, כולל בישראל, שבהם העבודה נעשית ברובה מהמשרד היה לנו חשש שהמעבר החד לבית יפגע בתפוקה, אך באופן די מפתיע, שלושת החודשים האחרונים הצביעו על עלייה משמעותית בתפוקה. נראה ששלושה גורמים עיקריים השפיעו פה, האחד הוא הזמן המבוזבז בפקקי תנועה שנחסך לנו, השני הוא העובדה שברוב התקופה די היינו כלואים בבית, ועל כן היה קל להתרכז יותר בנושאי עבודה, והשלישי הוא הגורם האנושי; הייתה פה הירתמות בלתי רגילה של העובדים להצלחה של העבודה מהבית. אין לי ספק שתקופת העבודה מהבית תשנה באופן משמעותי את גישת הארגונים לגבי שעות העבודה ומהיכן עובדים. יש פה שרשרת ארוכה של תמורות שאנחנו רק בתחילתה, שמן הסתם תשפיע על הדרך שבה תרבות הארגונים תעוצב ותישמר, על תחושת המחויבות והנאמנות של עובדים למקומות העבודה ועוד. יש עוד דרך ארוכה לפנינו ואני בטוח שנלמד ממנה הרבה וגם נשתנה בהתאם. מבחינת לקוחות החברה, כבר היום פינג מגינה על למעלה משני מיליארד זהויות ברחבי העולם (לקוחות ועובדים). התפרצות המגיפה והצורך המיידי ביכולות עבודה מהבית האיץ באופן משמעותי פרויקטים של לקוחות שהיו מתוכננים לחודשים ואפילו רבעונים מהיום. יש לנו שתי דוגמאות עם שני לקוחות שונים שהצליחו תוך פחות מעשרה ימים לפרוש את שירות ה MFA) Multi Factor Authentication) שלנו, PingID לכ-100 אלף עובדים ושותפים, שזה ללא ספק מדהים. עם המעבר ברחבי העולם לעבודה מהבית, פתחנו את שירות ה MFA לשישה חודשים חינם, ללא כל תנאים מגבילים וללא הגבלה על מס' משתמשים או אפליקציות. ההיענות הייתה יפה מאוד וכמה מאות לקוחות כבר נרשמו, כך שנראה שהדרישה וההתעניינות עולות לאור המצב. מאז תחילת המגיפה, מאמצע פברואר ועד אפריל, ראינו עלייה של 47% במספר משתמשי ה-MFA ועלייה של 33% בכמות ההזדהויות (אוטנטיקציות) היומיות רק בארה"ב. במצב בו אחד מכל ארבעה אמריקאים עובד מהבית, ויותר האקרים שוודאי מנצלים את המצב לטובתם, הצורך בפתרונות שלנו נעשה דחוף וברור יותר". מה ניתן לספר על סניף החברה בישראל? "הסניף הישראלי הוקם לפני שש שנים לאחר רכישה של חברה קטנה, accells, שהתעסקה בתחום ה- MFA) Multi Factor Authentication) בענן. מצוות גרעין של שבעה אנשים, שכלל את אבי ויינר, ממציא פטנטים ותיק וממקימי accells, רן נאמן שמנהל את תחום המוצרים, וגבי משה שמנהל את קבוצת הפיתוח, צמחנו לקבוצה של 70 מהנדסים ומנהלי מוצר מהמוכשרים שיצא לי לעבוד איתם בכל שנותיי בתחום. האתר בישראל אחראי על כל תחום ההזדהות החזקה בפינג, ב-Big Data ובזיהוי איומי סייבר באמצעות בינה מלאכותית, ובפיתוחים בתחום המובייל, ונמצא תמיד בחזית החדשנות בפינג. בדומה לחברות אחרות שהקימו סניפים בישראל, גם פינג נהנית מכוח האדם האיכותי, מהיוזמה, ההתלהבות והחדשנות שמבעבעת פה ללא הפסקה. אנחנו גדלים ללא הפסקה ובחיפוש מתמיד אחר כוח אדם איכותי ואנרגטי. אני יכול לומר שגם בתקופה זו, שמייצרת לא מעט חוסר וודאות, אנחנו ממשיכים לגייס. לא מעט עובדים חדשים הצטרפו אלינו בתקופת העבודה מהבית, כך שיש סיכוי שאם אראה אותם ברחוב ולא ב ZOOM, אני לא אזהה אותם...". התחרות בתחום גדלה באופן טבעי בעקבות האירועים בחודשים האחרונים בעולם. מי הן המתחרות הגדולות של החברה היום? מה היחוד של פינג לעומתן? מה הסיכונים לחברה? "אחד הדברים שמייחדים את פינג לעומת מתחרים כמו OKTA, למשל, הוא האופן בו הפלטפורמה שלנו מתאימה לכל סוג חברה. כל ארגון הוא עולם ומלואו מבחינת הטכנולוגיות, השימוש בענן פרטי, לעומת ציבורי והשימוש בענן בכלל. פתרונות בתחום שלנו חייבים לקחת את זה בחשבון ולאפשר גמישות שתתאים ללקוחות כמו כפפה ליד. לקוחות גדולים לעיתים מורכבים מכמה חברות דרך רכישות ומיזוגים, והסביבה שלהם מורכבת והיברידית. הפתרון של פינג הוא היחיד בשוק שתוכנן לענן, ל-On Premise ולשילוב ביניהם. בנוסף, פינג היא החברה הראשונה בתחום שמשתמשת בבינה מלאכותית לזיהוי אנומליות ואיומים שמאפשרים להאקרים להשתלט על מערכות הלקוחות דרך ה-APIs שלהם. זה אחד התחומים שבהם רמת הויזבליות של אנשי ה IT נמוכה מאוד, למרות שבארגון ממוצע יש כ-363 סוגים של APIs שחשופים לעולם החיצון וחושפים את הארגון להתקפות. הטכנולוגיה שלנו עושה שימוש בבינה מלאכותית כדי להבחין בין תעבורה תקינה למסוכנת, ומגבירה את רמת הבטיחות של הארגונים גם בתחום זה". מה החזון של החברה ל-5 ו-10 השנים הבאות? האם המטרה היא להישאר חברה עצמאית/ להימכר? "תחום הניהול ואבטחת הזהויות ממשיך להתפתח ועובר מהפיכה. אם הדגש פעם היה על אבטחה מקסימלית והפרדה בין גישה מחוץ לארגון לבין גישה מתוך הארגון, היום נוסף המרכיב של גמישות רבה יותר והפרעה מינימלית למשתמש. ה-Firewall כבר איננו משמש כחומה ההיקפית העיקרית שמבדילה בין רמות הסיווג שהמשתמש מקבל בגישה לשירותים, אלא ניתוח מעמיק של התנהגות המשתמש והסיכון הכרוך בפעולותיו, במקום שממנו מתחבר וכו'. בעתיד הטכנולוגיה שלנו תשרת הרבה יותר משתמשים, עם רמת אבטחה גבוהה לפחות כמו היום, ועם זאת המשתמשים ירגישו אותנו פחות והגישה לשירותים ולמשאבים תהייה קלה ונוחה יותר.
לגבי חברה עצמאית או מכירה – ביום יום אנחנו מתרכזים בלעשות את הדברים הנכונים, על הצד הטוב ביותר, כלפי לקוחות החברה, העובדים והמשקיעים. עשינו את זה מאז קום החברה ונמשיך לעשות זאת. ההיסטוריה שלנו מוכיחה שכשמתרכזים בזה, דברים טובים קורים".
גרף מניית פינג מאז ההנפקה בשנה שעברה: בשיא כל הזמנים כעת