טרנד המכוניות החשמליות: פיסקר בדרך למיזוג עם חברת SPAQ
טוענים שהבורסה חוזה את המגמות העתידיות של הכלכלה הריאלית, בטווח שנע בין 3 חודשים עד 9 חודשים. בימי הקורונה זה קצת יתארך, אבל כן יש מגמות. אחת שצוברת תאוצה וגוף ממש מול עינינו, זה מה שנראה כטירוף הולך וגובר סביב חברות שמייצרות רכבים חשמליים.
יש מעט מאוד מילים לכתוב על טסלה (סימול: TSLA), שכבר נכתב עליה הכול והיא ממשיכה את הראלי המטורף שלה מתחילה השנה, כשהשווי המניה קפץ בפי 3.5 מתחילת השנה. החברה כבר מגרדת את ה-300 מיליארד בשווי השוק.
גם ניאו (סימול: NIO) עלתה פי 5 מתחילת השנה. לא מזמן הצטרפה חברה חדשה ששמה ניקולא (סימול: NKLA). בדצמבר האחרון היא הונפקה לפי מחיר של 10.3 דולר למניה. היום היא כבר למעלה מ-55 דולר למניה.
עכשיו מצטרפת עוד חחברה חדשה. יצרנית המכוניות החשמליות פיסקר, צפויה להתמזג עם חברת SPAQ, ספרטן אנרג'י אקוויזישנס (סימול: SPAQ-UN) ולהיות מונפקת לפי שווי של 2.9 מיליארד דולר. אגב, גם ניקולא התמזגה עם חברת SPAQ ונכנסה כך לשוק.
חברת SPAQ, היא בעצם חברת צ'ק פתוח, שמטרתה למצוא חברות עם פעילות כלכלית שניתן למזג לתוכן. כמו חברת מעטפת אם תרצו, רק עם המון כסף. חברות SPAQ רבות ממומנות על ידי בתי ההשקעות הגדולים בעולם. במקרה של ספרטן, זו חברת אפולו גלובל מנג'מנט.
העסקה תעניק לפיסקר מיליארד דולר בהכנסות, כולל חצי מיליארד דולר למימון הפעילות. זה יאפשר לחברה להשלים את הייצור של הרכב הראשון שלה ה-"פיסקר אושן" לקראת סוף 2022. מי שייסד את החברה בשנת 2016 הוא הנריק פיסקר, שהיה מעצב של אסטון מרטין. את הרכב הראשון מסוג SUV, מתכננת החברה למכור במחיר התחלתי של 37.5 אלף דולר. עם זאת, החברה הקודמת של פיסקר לרכבים אוטונומים פשטה את הרגל, לאחר ששרפה 1.4 מיליארד דולר של משקיעים.
אגב, הטרנד הזה מבשר רעות לתעשיית הנפט העולמית, מאחר ובשנים הקרובות יותר ויותר חברות ייצרו רכבים חשמליים ויותר לקוחות ירכשו אותם. כדאי לציין שלאחר הנפילה במחירי הנפט בחודש אפריל, מה שאיזן את חוסר הביקוש בתעשייה הוא ביקוש עודף לדלק ברכבים פרטיים. בעתיד הלא רחוק, ליצרניות הנפט גם לא יהיה את זה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.SPAQ (ל"ת)א 13/07/2020 18:07הגב לתגובה זו0 0סגור