האם רכישת זנימקס ב-7.5 מיליארד דולר מציפה ערך לחברת מיקרוסופט
במשך שנים רבות מניית מיקרוסופט היוותה מקום יחסית בטוח עבור משקיעים להחנות מזומנים - בידיעה כי עסקי הענן ותוכנת אופיס ימשיכו להזרים רווחים גדולים לקופת החברה. יתכן שרכישת מיקרוסופט ביום שני האחרון של אחת מחברות המשחקים הגדולות בעולם - זנימקס מדיה (ZeniMax) תמורת 7.5 מיליארד דולר במזומן. עבור תחום משחקי הווידיאו, העסקה היא ענקית, ומכניסה זיכיונות אהובים ונמכרים היטב כמו פולאאוט (Fallout), דום ו"טירת הנאצים" (Wolfenstein) מתחת לכנפיה הרחבות של מיקרוסופט.
משקיעים ואנליסטים רבים יתחבטו סביב מחיר העסקה ויתהו אודות האסטרטגיה למשך זמן מה, האם זו אכן עסקה חכמה?
ההשקעה בזנימקס היא חלק קטן מקופת המזומנים של מיקרוסופט שנאמדים ב-136.53 מיליארד דולר, עם תזרים מזומנים חופשי של כ-45.23 מיליארד דולר. מיקרוסופט הודיעה עם פרסום הרכישה כי לעסקה תהיה השפעה מועטה על הרווח התפעולי המתואם (Non-GAAP) ב-2021 ו-2022.
התמקדות בהשפעה המיידית על התוצאות הכספיות של החברה, מחמיצה את מה שנראה יותר ויותר החזון של מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה לעסקי משחקי הווידיאו. נדלה רוצה להפוך את החברה לכזו שמוכרת חומרה, בנוסף לתוכנה, על בסיס מנוי, ונראה שלשם היא מכוונת את הפוטנציאל שבעסקה.
הסימן המרכזי הראשון היה בהחלטה של מיקרוסופט למכור את קונסולות משחקי הווידאו Xbox Series X במחיר של 34.99 דולר לחודש, מה שמקנה לגיימרים אפשרות לממן אותם במשך שנתיים באמצעות ספריות משחק של מיקרוסופט ו-Electronic Arts במקום לשלם בתשלום אחד של 499 דולר. סדרה S הינה פחות יקרה ומחירה נע בתמורה ל-299 דולר, או 24.99 דולר לחודש עם אותה העברה חודשית עבור תוכן משתי החברות.
רכישת זנימקס תוסיף בסופו של דבר עשרות משחקים חדשים לפלטפורמת ה-Xbox של מיקרוסופט, שלדברי החברה יש כעת 15 מיליון מנויים. אף על פי שמשחקי טריפל A של זנימקס – בסלנג התעשייתי הכוונה הינה למשחקים היקרים והאיכותיים ביותר – במקרה זה, הזיכיון של Fallout, לא זכה להצלחה כלכלית גדולה, אך החברה זכתה בפרסים רבים ולגידול בהיקף האוהדים.
מאמציה של מיקרוסופט להפוך את משחקי הווידיאו שלה למודל של מנויים המשלמים מדי חודש עלו באופן יחסית חיובי בעבר, ואילו כעת המשחקים של זנימקס יעניקו לשחקנים סיבה נוספת לשלם עבור המנוי וגם לסתור את הטיעון לפיו לסוני פלייסטיישן המתחרה יש יותר משחקים אקסקלוסיביים.
העסקה הנוכחית היא הגדולה ביותר בתחום הגיימינג בשש השנים האחרונות. העסקה השניה בגודלה הינה של מפתחת קנדי קראש אשר נרכשה ב-5.9 מיליארד דולר על ידי ענקית הגיימינג אקטיביז'ן-בליזארד בסוף 2015, ורכישת חברת Twitch ב-970 מיליון דולר על ידי אמזון בשנת 2014 תופסת את המקום השלישי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה