קניות אונליין עליבאבא אלי אקספרס איביי
צילום: Istock

קוסטקו מציגה עלייה של כ-12% במכירות, אך המניה יורדת

רשת החנויות הסיטונאיות מדווחת על זינוק של יותר מ-90% במכירות באונליין ברבעון האחרון. הרווח הנקי עלה עלה לרמה של 1.38 מיליארד דולר, מעל הצפי המוקדם בשוק
עמית נעם טל | (1)

מניית רשת החנויות הסיטונאיות הגדולה בארה"ב, קוסטקו (סימול:COST) מאבדת כ-2% מערכה ויורדת לשווי חברה של כ-149 מיליארד דולר על רקע פרסום הדוחות לרבעון האחרון.  

מכירות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-52.3 מיליארד דולר, עלייה של 12% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ב-12 החודשים האחרונים הסתכמו מכירות החברה ב-163.3 מיליארד דולר, עלייה של כ-9.3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. 

מכירות החברה בחנויות הזהות רשמו עליות בכלל השווקים בה החברה פעילה. המכירות בארה" ב עלייה של 8.1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. המכירות בקנדה רשמו עלייה של 5% והמכירות בחנויות הזהות בשאר השווקים רשמו עלייה שנתית של 7.7%. בחברה מציינים כי המכירות באונליין רשמו זינוק של 90.6% ברבעון האחרון. 

נכון לסוף הרבעון האחרון, החברה מפעילה כ-795 מרכזי קניות. כ-552 מתוכם בארה"ב וכ-101 בקנדה

בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 1.38 מיליארד דולר או 3.13 דולר למניה, לעומת רווח של 1.09 מיליארד דולר או 2.47 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מציינים כי התוצאות ברבעון האחרון הושפעו לרעה מהאירועים סביב נגיף הקורונה, שהקפיצו את השכר לעובדים. 

בסיכום שנתי, החברה רושמת רווח נקי של 4 מיליארד דולר או 9.09 דולר למניה, לעומת רווח של 3.66 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    "מכירות החברה בחנויות הזהות"..לפחות תהגו תרגום גוגל (ל"ת)
    ספנסר 26/09/2020 08:32
    הגב לתגובה זו