ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

אמזון מתכוננת לעונת הקניות בחגים - זה מתחיל עם "הפריים דיי"

האנליסטים אופטימיים; בית השקעות ביירד מעריך כי אמזון צפויה לעקוף את קונצנזוס האנליסטים למכירות של 92.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי
צחי אפרתי | (3)
נושאים בכתבה אינטר אמזון

אמזון AMAZON ענקית המסחר האלקטרוני דחתה את אירוע המכירות של פריים דיי ל -13 ו-14 באוקטובר, מחודש יולי בעקבות מגפת הקורונה. אמזון פריים דיי זה כינוי ליום קניות אונליין שנמשך 48 שעות ויש בו מוצרים ושירותים בהנחות משמעותיות ללקוחות אמזון בלבד. האירוע מתרחש השנה כחודש אחד בלבד מסוף השבוע של חג ההודיה ויום המכירות הגדול של הסייבר מאנדי.

אמזון הודיעה בעבר כי הפריים דיי 2019 היה אירוע הקניות הגדול ביותר בתולדותיה  ועבר את שיאים הקודמים של ימי הקניות הידועים - הבלאק פריידי והסייבר מאנדי יחד (קניות שנעשו באתרי הקבוצה - צ.א). עם זאת החברה לא סיפקה הרבה נתונים להשוואה עבור ציבור המשקיעים.

המשקיעים מצפים השנה לתוצאות דומות ובהתחשב בכך שאמזון נטתה להציג גידול במכירות מדי שנה, צפויה אפילו הפתעה לטובה. האנליסט של בית ההשקעות ביירד (Baird), קולין סבסטיאן, כתב כי מדדי הביקוש לעונת החגים הקרובה נראים חזקים עבור המסחר אלקטרוני. מגפת הקורונה מרחיקה את הקונים מהחנויות הפיזיות ומעבירה אותם לאינטרנט. גם כך, הגידול בקניות באינטרנט הוא ברור ועקבי ועם הקורונה הוא הפך להיות משמעותי יותר.

מניית אמזון זינקה ב -70% בשנת 2020, על רקע מעבר חד למסחר אלקטרוני. "עם זאת קיים עומס חסר תקדים על היצע המוצרים ויכולת אספקה של הביקושים, אם כי נציין כי לאמזון קיים יתרון בהשוואה למתחרים אחרים, כאשר המערך הלוגיסטי של אמזון גדול ומספק בעצמו את רוב ההזמנות של הלקוחות", טוען סביסטיאן.   השנה, הבלאק פריידי מגיע על רקע החשש מפני קיצוצים בשירות הדואר של ארצות הברית. אך סביסטיאן מציין כי על פי הדיווחים אירוע הפריים דיי באוקטובר יופיע בסמוך "למבצעים המוקדמים של הבלאק פריידי". עסקאות כאלה יכללו קונים שאין להם מועדון לקוחות (פריים) ומבצעים רכישות בשבועות שאחרי חג ההודיה – וכך למעשה מושכים מעט את הביקוש לעונת החגים ומותחים את המאמץ הלוגיסטי לתוך חודש דצמבר.   סבסטיאן כתב כי מניית אמזון עדיין נראית אטרקטיבית ברמות הנוכחיות. החברה אמורה לדווח על תוצאות הרבעון השלישי בחודש הבא, וסבסטיאן מאמין שהחברה עשויה לעקוף את תחזיות ההכנסות של קונצנזוס האנליסטים שמצביעות על מכירות של 92.5 מיליארד דולר. הוא הצביע על הבדיקות המרמזות על רבעון חזק נוסף באמזון קמעונאות והמשך מגמת שיפור בשירותי האינטרנט של אמזון

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בזוס שלח תמונות שלו במייל (ל"ת)
    אני 30/09/2020 11:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לרון 30/09/2020 07:06
    הגב לתגובה זו
    לפרק לפצל להשמיד את הקונגלומרט הדורסני הזה,לא משקיע בו!!!!!!
  • בבקשה תשקיע, אחרת אמזון תתפרק (ל"ת)
    משה מיציע א 30/09/2020 10:37
    הגב לתגובה זו