טסלה = 17 פעמים פורד; איך זה ייתכן?

המנכ"ל החדש של פורד ג'ים פארלי החל ברה-ארגון מקיף; המטרה - התייעלות לצד חדירה לתחומים צומחים. אבל האם פורד תוכל לספק למשקיעים "חלום"? פורד במכפיל רווח עתידי של 10 לא מעניינת את המשקיעים בלי חלום הרכב האוטונומי
 | 
telegram
(4)

פורד (F) היא לא סתם עוד חברה אמריקאית. פורד היא סמל. מייסדה, הנרי פורד – למרות היותו שנוי במחלוקת – הוא אייקון אמריקאי לכל דבר ועניין. שנים היא נחשבה לאחת מעמודי הטווח של הכלכלה האמריקאית, כדי להגיע לשיא של המניה, צריך לחזור עד 1998, אז מחירה עמד על 32.6 דולר למניה, אבל מאז, המניה בעיקר נוטה מטה.

נכון לכתיבת שורות אלה, מחיר המניה עומד על 6.7 דולר. פחות מרבע מהשיא. מאז שהמנכ"ל הקודם, ג'ים האקט נכנס לתפקידו במאי 2017, המניה ירדה ב-40%. 28% מתחילת השנה. בחמישי נכנס מחליפו לתפקיד, ג'ים נוסף, הפעם פארלי. עם כניסתו לתפקיד, הודיע על שורה של שינויים ארגוניים רחבי היקף והחליף לא מעט שמות לכל אורך שדרת ההנהלה, לצד רה ארגון מקיף. פורד חייבת להשתנות, היא חייבת להתחבר לעולם החדש של רכבים חשמליים ורכבים אוטונומיים, ועדיין - פורד היא מעצמה גם במונחים אמריקאיים - החברה ששוויה יחסית למעמדה האייקוני לא גבוה - כ-27 מיליארד דולר (כ-5% משוויה של טסלה) מוכרת בקצב של כ-138 מיליארד דולר וצפויה להרוויח כ-2.7 מיליארד דולר בשנה. גם התמחור היחסי שלה נראה על פניו נמוך - מכפיל 10. זה ההבדל בין חברה וותיקה, מסורתית, אפילו רדומה, לבין חברת חלום כמו טסלה שלא ממש מרוויחה אבל נסחרת פי 17 מפורד, בזכות חלום המכוניות החשמליות.

השינויים הפרסונליים והרה-ארגון בחברה מגיעים בתקופה קריטית לאחר שבמשך שנים, פורד לא מצליחה לזכות באמון המשקיעים, לנוכח התחרות הגוברת שמצד ענקיות רכב בינ"ל רבות, אבל גם מחברות חדשות בשוק כמו טסלה (TSLA) ו-NIO) NIO). גם הרה ארגון שיזם האקט כשנכנס לתפקידו ב-2017, שהוערך בשינויים מבניים בסדר גודל של 11 מיליארד דולר. אז זה לא הצליח.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בכלל שוק הרכב הפך להיות הרבה מוטה ידע ופטנטים. רק תשוו מנוע למה שהיה לפני 30 שנה ולמה שקיים היום ותגלו שפרט לשם, כמעט הכול השתנה. הרכב, כמו הדור כולו, הפך להיות הרבה יותר ממוחשב והרבה פחות ממוכן. עלייתם של המכונית האוטונומית והמעבר לסוללות במקום דלק, אומר שבקרוב הכול ישתנה שוב.

נכון לכרגע, פארלי הודיע שיפנה משאבים למנועי צמיחה בתחום הרכבים האוטונומיים וטכנולוגיות חשמל, כמו גם עלייה במספר הרכבים שיוצעו לציבור. "בשלוש השנים האחרונות, עשינו כברת דרך ואנחנו בדרך להפוך חברה תוססת, צומחת וריווחית. עכשיו הגיע הזמן להסתער", כתב פארלי בהודעה מטעמו.

לטענת החברה, מטרת השינויים הן "לרענן בדחיפות את פעילויות הרכב, לשפר את האיכות, הורדת עלויות ולהאיץ ולארגן מחדש את החלקים הלא ריווחיים של החברה". עכשיו רק נראה אם הם יצליחו לשנות את הכיוון של הספינה - זאתי שפעם הייתה סמל כל אמריקאי.

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)
    דירה=קורת גג 02/10/2020 16:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    כמה בולשיט
    מביך 02/10/2020 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ספקולציה מטופשת של הכתב ותו לא. אל תכתוב לנו פה את הניחושים שלך
    סגור
  • 2.
    בלי סיבה
    ישנם טרטלאים בעולם בגלל זה המחיר של המניה ככה 02/10/2020 10:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישנם טרטלאים בעולם בגלל זה המחיר של המניה ככה
    סגור
  • 1.
    בן יהודה
    אליעזר 02/10/2020 02:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תווך ולא "טווח"
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות