237% תשואה ב-2020: אלה מניות האנרגיה המתחדשת המעניינות בסין

לאחר שנשיא סין אמר בחודש שעבר כי ארצו מכוונת להיות נטולת פליטות פחמן עד 2060, מה שברור הוא שתנופת האנרגיה הירוקה בסין הולכת להימשך
 | 
telegram

למרות נסיגת ארה"ב מהסכם פריז – שבו, בדצמבר 2015 ולראשונה בהיסטוריה, כל מדינות העולם, כולל אפילו צפון קוריאה, הגיעו להסכמה לגבי הפחתה משמעותית בזיהום אותו אנחנו מייצרים באופן יומיומי, בדגש על פליטות פחמן.

למרות היציאה האמריקאית – שלא שינתה הרבה מאחר וההסכם אינו מחייב – מדינות העולם, ובהן ישראל, בהחלט מתקדמות לעבר מקורות אנרגיה ירוקים, כשגם תקציבי המו"פ וגם הפרויקטים וגם התחזיות, כולם חיוביים עשרות שנים קדימה. זה העתיד, עד שיבוא עתיד אחר שיספק יותר אנרגיה.

על החלק של סין בזיהום העולמי
חלקה של סין בזיהום הגלובלי אינו מבוטל. פרט לכך שהיא המדינה המאוכלסת בעולם, היא גם יבואנית הנפט הגדולה ביותר – פרט לארה"ב, היא מייבאת את אותה כמות הנפט כמו 14 הכלכלות הגדולות שאחריה, כולל גרמניה, צרפת, בריטניה וכו' - וגם נחשבת לבית החרושת העולמי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בחודש שעבר, נשיא סין, שי ג'ינפינג, אמר בנאום במליאת האו"ם, כי ארצו מכוונת להיות נקייה מעקבות פחמן, כלומר ללא אנרגיה פוסילית מזהמת כלל, עד שנת 2060. כחלק מהמאמצים, סין מפחיתה את תלותה בפחם, שגם הוא לאט לאט ייעלם וגם מכניסה טכנולוגיות ירוקות יותר.

מעבר לעובדה שמדענים אומרים כי אם סין תעמוד ביעד המרשים, הדבר יסייע במניעת התחחמות הגלובלית בעד 0.3 מעלות צלזיוס – זה המון – אבל זה גם אומר שמישהו יצטרך להקים את כל החוות הסולאריות והרוח, כשבדרך כלל, אותו המישהו יצטרך לתפעל ולתחזק אותן בתמורה להכנסות קבועות לעשרות שנים קדימה – בדיוק כמו שאנרג'יקס ואנלייט הישראליות עושות.

"חברות רוח ואנרגיה סולארית צפויות להיות המרוויחות העיקריות מהשינוי שעובר על סין, אבל גם משווקות גז, יצרניות רכב חשמליים וגם ישויות הקשורות לצרכים התעשייתיים של הסקטור", כתבו אנליסטים של סיטיבנק בדוח על סקטור האנרגיה המתחדשת הסיני.

המניות שעליהם ממליצים בסיטיבנק
גם אם לא כל המניות עלו השנה, להערכת הבנק הן דווקא מהוות הזדמנות לקראת השקעות מסיביות נוספות בעתיד בסקטור. החברה הראשונה שמציינים בסיטיבנק היא Xinyi Solar (סימול: 0968.HK), שעוסקת בפיתוח פאנלים סולאריים ומוליכים למחצה.

שווי החברה כיום הוא למעלה מ-106 מיליארד דולר הונג קונג, או 13.7 מיליארד דולר. מתחילת השנה, מניית החברה עלתה מרמה של 5.5 דולר הונג קונג, לרמה של 12.5 נכון לכתיבת שורות אלה. למעלה מ-127% תשואה ב-2020 והזרוע עוד נטויה.

המניה השניה שמציינים בבנק היא של יצרנית הטורבינות גולדפילד (סימול: 002202.SZ) הנסחרת הן בהונג קונג והן בבורסת שנז'ן. החברה אמנם לא בשיאה, כשמתחילת השנה היא בתשואת חסר של 12% - בתחילת השנה עמד מחיר המניה על 12.8 יואן (1.9 דולר) ונכון לכתיבת שורות אלה היא על 11.3 יואן. עם זאת, לחברה שווי שוק של כ-6.7 מיליארד דולר.

מניה מעניינת נוספת היא של חברת BYD (סימול: BYDDF), המייצרת רכבים חשמליים לשוק הסיני. מתחילת השנה, שווי המניה קפץ ממחיר שגירד את ה-5 דולר, כשכיום היא נסחרת במחיר של 16.8 דולר למניה. עלייה של כ-237%. גם בגולדמן זאקס ממליצים על המניה ומציינים שם שהמניה במומנטום חיובי.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות