פיאט קרייזלר תשלם קנסות של כ-840 מיליון דולר
יצרנית הרכב פיאט קרייזלר (סימול:FCAU) חשפה כי היא עשויה לשלם קנסות של עד 722 מיליון יורו (840 מיליון דולר) עבור סיום חקירת משרד המשפטים בנושא פליטת דלקים עודפת.
החברה האיטלקית אמריקאית אמרה כי ההשפעה של פסק הדין של בית המשפט לערעורים בארה״ב על ביטול הוראת ממשל טראמפ, אשר השעה את הכפלת הקנסות ליצרניות הרכב שלא עמדו בדרישות פליטת הדגל, עשויה להיות משמעותית.
בפיאט מסרה כי הסכומים ״שנצברו עשויים להגיע ל-500 מיליון יורו, תלוי ביכולתנו ליישם פעולות שונות במוצרינו העתידיים או פעולות נוספות אחרות לשינוי ניצול הזיכויים״. אך עדיין לא ברור האם הרשות הלאומית לביטחות בדרכים (NHTSA) יעררו על הוראת ממשל טראמפ, ולא ברור אם אותה פסיקה תחול בדיעבד.
באוקטובר 2019, הודיעה פיאט כי הוטל עליה קנס אזרחי בסך 79 מיליון דולר בגין אי עמידה בדרישות צריכת הדלק בשנת 2017, וזאת לאחר ששילמה עבור דרישות אלו 77.3 מיליון דולר בשנת 2016.
במידה והשיעור הגבוה יוחל בדיעבד, פיאט ״עשויה לצבור סכומים נוספים יותר בשל קנסות מוגדלים וסכומים נוספים המגיעים במסגרת הסכמים לרכישת זיכויי פליטה רגולטורים״ נמסר.
בנפרד, הכירה פיארה בהוצאה על סך 222 מיליון יורו (258 מיליון דולר) עבור ״הסדרת עניינים הנחקים על ידי משרד המשפטים האמריקאי הקשורים לחקירות פליליות בנוגע לפליטת סולר בארה״ב״.
בינואר 2019, הודיעה פיאט כי הגיעה להסדר בסך 800 מיליון דולר לפתרון טענות של משרד המשפטים, מעוצת האוויר של קליפורניה ובעליה, כי החברה השתמשה בתוכנות לא חוקיות שהניבו תוצאות כוזבות בבידקות הפליטה.
בפיאט הודיעו כי שיחות ההסדר נמשכות ולא ברור אם תגיע להסכמה עם משרד המשפטים. יצרנית הרכב הסכימה לשלם כ-9.5 מיליון דולר בכדי להסדיר ההאשמות הטעיית משקיעים בשל עמידה בתקנות הפליטה.
בדומה לפרשת פולקסווגן, אשר הואשמה בשנת 2017 ואף הודתה באשמה. החברה הורשעה במרמה, שיבוש הליכי משפט וזיוף הצהרות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה