טופ גאן: חברות התעופה שמתמקדות בחוזים צבאיים מנצחות את הקורונה
שוויה של בואינג BOEING +4.09% BOEING 149.27 +4.09% סגירה:0 פתיחה:143.74 גבוה:150.34 נמוך:143.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (BA) נחתך השנה בלמעלה מ-54%, מרמה של 337 דולר למניה בתחילת 2020, לרמה של 153.8 דולר למניה נכון לכתיבת שורות אלה. חברת ספיריט אירוספייס (SPR), ירדה מרמה של 75 דולר למניה בתחילת השנה, לרמה של קצת למעלה מ-20 דולר למניה. או מינוס 73% תשואה. ראית'יון טכנולוגיות RAYTHEON TECHNOLOGIES +0.18% RAYTHEON... 120.75 +0.18% סגירה:0 פתיחה:120.72 גבוה:121.84 נמוך:120.5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (RTX), ירדה מרמה של 96.4 דולר לרמה 58.3 דולר למניה. ירידה של קרוב ל-40%. לוקהיד מרטין LOCKHEED MARTIN CORP 0% LOCKHEED... 542.01 0% סגירה:0 פתיחה:542.99 גבוה:545.81 נמוך:539.92 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (LMT), היצרנית של ה-F-35, ירדה מרמה של קרוב ל-416 דולר למניה, לרמה שקרובה ל-379 דולר למניה. ירידה צנועה של 8.6%.
בשל העובדה שפרט ל-SPR, כל החברות האלה חשופות הן לסקטור הפרטי והן לצבאי, ניתן להסיק שהשווי של כל אחת מהחברות האלה נחתך, פחות או יותר, בהתאם לרמת החשיפה והיקף הפגיעה של משבר התעופה העולמי על הביקוש העולמי למטוסים חדשים, תיקונים וחלפים. זאת כמובן פרט לבואינג, שהיא יוצאת דופן בשל העובדה ששערוריית מטוסי ה-737MAX, שליוותה אותה מאז השנה שעברה הכבידה על המניה עוד לפני כן.
SPR היא "דוגמה נהדרת" לכמה חברות הסקטור האזרחיות נפגעו וסובלות מהמשבר – וזה בלי לדבר על חברות התעופה המושבתות. החברה שממוקמת בקנזס, מעצבת, מייצרת ומספקת מבנים וחלפים לסקטור התעופה האזרחי. בין היתר היא עוסקת בפיתוח של מערכות דלק, מערכות הנעה וכנפיים. שווי השוק של החברה היום הוא קצת למעלה מ-2.1 מיליארד דולר, לאחר שאיבדה קרוב ל-75%. כלומר השווי שלה היה למעלה מ-8 מיליארד דולר.
המיזוג שהרג את ראית'יון
הסיפור של ראית'יון הוא ככל הנראה הכי מעניין בשלב זה, רק בשל העובדה שבשנה שעברה החברה הידועה בעיקר כיצרנית של טילי הפטריוט, התמזגה עם חברת יונייטד טכנולוגיות, מה שהפך אותן יחד לחברה השנייה בגודלה אחרי בואינג בתחום התעופה והחלל בארה"ב.
כחלק מהעסקה, שהפכה את שתי החברות לבעלות הכנסה מצרפית של 74 מיליארד דולר, הם מיזגו פנימה גם את חברו יונייטד קולינס ופראט אנד ויטני, שתיהן יצרניות מנועי מטוסים. קולינס הממוזגת, דיווחה על נפילה של 34% במכירות ברבעון ה-3, כשפראט & ויטני איבדו גם כן שלישי מהמכירות.
בשנה שעברה, כחלק מהמיזוג, החברה הודיעה כי כחלק מתוכניות הצמיחה שלה, היא מתכננת לגייס 20,000 אלף עובדים. בשבוע שעבר הם שינו את זה. כלומר, הם הודיעו ל-20,000 עובדים שהם הולכים הביתה. מדובר ב-20% מכוח העבודה של החברה הממוזגת – שמים לב לדפוס המספרי?
בשיחה עם משקיעים אמר מנכ"ל החברה, גרג הייז, ש"הקיצוצים הם לא פשוטים, אבל הכרחיים, נוכח ההתאוששות הארוכה שצפויה לסקטור – שבוודאות לא תהיה בצורת V"; כלומר התאוששות מהירה לאחר ירידה חדה.
היחס בין המספר שהחברה רצתה להעסיק, לבין אלה שהיא מפטרת, מספר את הסיפור כולו. מהרחבה מתוכננת של 20% לצמצום כפוי של 20% מכוח האדם. מתחזית צמיחה מרשימה של סקטור התעופה העולמי, לירידה חדה שלוחצת לא רק את מחירי המניות כלפי מטה, אלא גם את מחירי הנפט.
כנראה שלולא המיזוג, השווי של ראית'יון היה אחר לחלוטין והירידות היו דומות יותר לאלה של לוקהיד מרטין, שבנויה כמעט כולה על הסקטור הצבאי.
לוקהיד מרטין ברבעון שיא
כאמור, לוקהיד, שבכל חודש מתגלה שהיא מוכרת עוד ועוד ממטוס החמקן החדיש, צפויה להמשיך ליהנות במחלקת הרכש. הרבעון האחרון היה רבעון שיא מבחינת החברה, כשהיא מכרה 16.5 מיליארד דולר, המהווים עלייה של קרוב ל-9% במכירות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לחברה הולך כל כך טוב, שהיא הגדילה את הדיבידנד הרבעוני ב-8.6% והצליחה להעביר 1.8 מיליארד דולר לספקים לפני הזמן.
"החברות שנמצאות בסקטור ההגנה מסתדרות לא רע, כשההשפעה של המגפה על העסקים שלהם הייתה מינימלית", אמר רון אפשטיין, ראש מחלקת התעופה והחלל במחלקת המחקר של בנק אוף אמריקה BANK OF AMERICA CORPORATION (P +0.25% BANK OF... 24.22 +0.25% סגירה:0 פתיחה:24.18 גבוה:24.27 נמוך:24.13 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (BAC) לוושינגטון פוסט.
"נראה שהחורף הקרוב ימשיך להיות קשה לסקטור האזרחי, כשאנחנו לא רואים את הסקטור חוזר לפעילות טרום מגפה עד אמצע 2023 לכל הפחות", הוסיף
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.כמו גם ת.א.ת לא? (ל"ת)משה 05/11/2020 08:02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.אבל מה עם בית שמש שלנו (ל"ת)חומי סתומי 04/11/2020 20:46הגב לתגובה זו0 0סגור