גזר הדין של האיחוד האירפואי מגיע אל Airbnb
באיחוד דורשים שפלטפורמת התיירות תצטרך לעמוד בתקנות החדשות: יוזמת הרעיון, ממשלת הולנד טענה כי החברה ״בעלת השפעות שליליות על האינטרסים הציבוריים״: Airbnb צפויה לצאת להנפקה עד לתום השנה לפי שווי של 30 מיליארד דולר:
הניצבות האירופאית עומדת בפני ״שיפוץ מהפכני״ ברגולציה הדיגיטלית שעלול לפגוע במודלים העסקיים של חברות הביג-טק. חוק השירותים הדיגיטליים שיוצג בימים הקרובים, צפוי לשנות את ניהול התוכן בפלטפורמות כמו גוגל ופייסבוק והוא הראשון מסוגו מאז שנת 2000. באופן כללי, האיחוד האירופי רוצה להפוך את ענקיות הטכנולוגיה לאחראיות יותר על התוכן המפורסם בפלטפורמות שלהם, ולהבטיח שלמתחרים קיים סיכוי הוגן להצליח אל מול הענקיות.
ורגע לפני ההנפקה, בשורות רעות לפלטפורמת התיירות Airbnb, שעשויה להיכלל בתקנות המחמירות החדשות של האיחוד האירופי.
Airbnb צפויה לגייס סכום של 3 מיליארד דולר, לפי הערכת שווי שעשוי להגיע ל-30 מיליארד דולר. המופע למשקיעים צפוי להתחיל בדצמבר, שאחריו תקבע החברה את טווח המחירים לקראת ההנפקה. (לכתבה המלאה)
הכללים החדשים עשויים לדרוש שינויים דרמטיים בשיטות העסקים ואף במודלים העסקיים של החברות. בחודש שעבר, נציבת התחרות של האיחוד האירופי, מרגרטה וסטגר, סיפקה מעט מידע אודות חלק מהשינויים שיכללו בתקנות החדשות.
״הם יצטרכו לספר לנו כיצד הם מחליטים על איזה מידע ומוצר להמליץ לנו, וכיצד הם מחליטים על אילו שלא. עליהם לתת לנו את היכולות להשפיע על ההחלטות הללו, במקום פשוט לקבל אותם. הם יצטרכו לספר לנו מי משלם עבור המודעות שאנו רואים, ומדוע אותה מודעה מסוימת קפצה לנו״, אמרה. (לכתבה המלאה)
אופי התקנות הקשות ידוע, אך השאלה אילו חברות יצטרכו לעמוד בכללים החדשים, נותרה בסימן שאלה. ממשלת הולנד דורשת ש- Airbnb תהיה אחת מהן. ״כדי להתמודד עם תופעות הלוואי של מודל ״השכרת נופש לטווח קצר״ על ערי אירופה ע״י אכיפה וחקיקה, אנו זקוקים לגישה טובה יותר לנתונים מפלטפורמת Airbnb״ אמר סגן ראש ממשלת הולנד.
ממשלת הולנד טענה כי השכרת נופש לטווח קצר ״ בעלת השפעות שליליות על האינטרסים הציבוריים, כמו שוק הדיור, נגישות למגורים, לכידות חברתית, בטיחות ושיווין אל מול שוכרי דירות מגורים״
לכן, ההולנדים מאמינים כי גישה לנתוני החברה תאפשר להם להתמודד טוב יותר אל מול אתגרים הללו.
Airbnb חווה צמיחה חזקה בשיר האירופאי. קצב גידול משתמשי Airbnb בהולנד גדל מ-1.6% בשנת 2014, ל-7.2% בשנת 2018. החברה סופגת מכה נוספת בכנף, רגע לפני ההנפקה. Airbnb הייתה אמורה לעשות את הופעתה הציבורית הראשונה כבר בחודשי האביב, אך זאת נדחתה בשל התפשטות הנגיף. כעת הודיעה החברה, שההנפקה המיוחלת תצא אל הפועל עד תום השנה, ללא תלות בגורמי מאקרו, כדוגמא המשך גידול ההדבקה העולמית.
אך בעוד שהחברה מגששת בשביל לקבל את העסקה הטובה ביותר, הודעות מסוג זה עתידות לפגוע בטווח המחירים. Airbnbהייתה אמורה לצאת להנפקה לפי שווי של כ-30 מיליארד דולר, אך עם התפשטות הנגיף ירדה לשווי מוערך של כ-18 מיליארד דולר. עם זאת, הביקוש הגובר לשירותיה בזמן המגפה, החזיר את תג המחיר המבוקש. עכשיו נותר לחכות כיצד הודעת האיחוד האירופי, במידה ותתרחש, תשפיע על שווי החברה בימיה הראשונים.
לצד Airbnb, מתלבטים באיחוד האם להכניס כ-20 חברות טכנולוגיה, או להתמקד במספר קטן של הענקיות מבניהן.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה