לקראת הדוחות של ״גוגל הסינית״

באידו צפויה להציג עלייה של כ-3.5% בשורה העליונה וזינוק של כ-40% בשורה התחתונה: עסקי השיווק שנפגעו ברבעון השני צפויים לעמוד במוקד: מחודש מרץ זינקה מניית החברה בכ-75%
 | 
telegram

באידו  BAIDU.COM -1.59% BAIDU.COM 80.33 -1.59% BAIDU.COM סגירה:0 פתיחה:79.41 גבוה:80.43 נמוך:78.99 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול:BIDU) הסינית שמספקת מגוון מוצרים אינטרנטיים כשבראשם מנוע החיפוש בסינית, היא בעצם גוגל של המזרח. מניית החברה, שתפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי מיד אחרי סגירת המסחר, זינקה בכ-18% במהלך שלושת החודשים האחרונים, מעל ענקיות סיניות אחרות כמו עליבאבא   ALIBABA GROUP -2.86% ALIBABA GROUP 83.13 -2.86% ALIBABA GROUP סגירה:0 פתיחה:83.6 גבוה:83.68 נמוך:82.64 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (סימול:BABA) וטנסנט  TENCENT HOLDINGS -1.92% TENCENT... 51.2 -1.92% TENCENT HOLDINGS סגירה:0 פתיחה:51.47 גבוה:51.47 נמוך:51.13 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול:TCEHY).

הדוחות של באידו מגיעים על רקע שינוי עצום עבור חברות סיניות, במיוחד אצל ענקיות הטכנולוגיה המתפתחות.  "כשרוחות השינוי מנשבות, ישנם אנשים שבונים חומות, אחרים בונים טחנות רוח" - חוכמת פתגם סיני ידוע. נראה כי הוא מטיב לתאר את רוח התקופה - בעיצומו של משבר הקורונה, כשכל העולם התמודד עם גלים וסגרים, סין, המעצמה השנייה בגודלה בעולם, החליטה לקדם סדר עולמי חדש. לא עלה בדעתה לתת לקשיים בגלל הנגיף או לעוינות האמריקאית לשבש לה את התוכניות. היא תהיה בצד של טחנות הרוח. (לכתבה המלאה) 

במהלך השבוע האחרון, החברה קיבלה דחיפה נוספת, כאשר הממשל הסיני הציג רגולוציות מחמירות חדשות שנועדו לפגוע בהתנהלות המונופוליסטית של חברות האינטרנט הסיניות, בעיקר על מנת לרסן את כוחן של הענקיות עליבאבא וטנסנט. אלו הגיבו בירידות של 10.2% ו-2.7% בהתאמה, בעוד באידו הראתה יציבות ואף נצבעה בירוק. למרות זאת, באידו היא ספקית החיפוש המקוון הגדולה ביותר בסין, וכפועל יוצא שואבת את מרבית ההכנסות מפרסום. וחולשה בענף הפרום משמעה - פגיעה בשורה העליונה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

חוץ מהרעש הפוליטי, האנליסטים יחפשו התחדשות וצמיחה בעסקי השיווק המקוון של באידו, לאחר שברבעון השני צנחו בכ-8% והסתכמו בכ-2.5 מיליארד דולר, כאשר ההכנסות ממודעות פרסום צנחו בכ-28%. אלו מהווים את פעילות הליבה של החברה. סך ההכנסות במהלך הרבעון השני בשנת 2020 הסתכמו בכ-3.7 מיליארד דולר, כאשר ההכנסות משירותי הסטרימינג (iQIYI) עלו בכ-4% והסתכמו בכ-1.1 מיליארד דולר. 

השפעות הנגיף עלולות לזלוג גם לרבעון השלישי, בו החברה מצפה שההכנסות יסתכמו בין 3.7 מיליארד דולר לבין 4.1 מיליארד דולר- כאשר הקצה התחתון מייצג ירידה של 6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ואילו הקצה העליון מציג עלייה של 2%. האנליסטים "לא מוותרים" לחברה, ומצפים להכנסות בסך 4.14 מיליארד דולר עלייה קלה של כ-3.4% לעומת 4.01 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. 

הציפיות בוול סטריט הן  שבאידו תרשום רווח בסך 2.05 דולר למניה, זינוק של כ-40% לעומת 1.47 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. ובכן, החברה מנפצת את צפי האנליסטים בכל ארבעת הרבעונים האחרונים ברציפות, השאלה אם זה יימשך? ברבעון האחרון, בשורה התחתונה החברה דיווחה על רווח בסך 2.18 דולר למניה, הרבה מעל צפי בסך 1.42 דולר למניה. למרות זאת, מניות החברה הגיבו לפרסום הדוח בירידות שכן  החברה חשפה כי היא רשות לניירות ערך בארה״ב בודקת את הדיווחים שלה. מאז כאמור המניה התאוששה.  

כדי למנוע גורל דומה, על באידו להראות שההכנסות מפרסום נמצאות במגמת תיקון, יחד עם הימנעות מכאבי ראש פוליטיים נוספים. 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות