באידו: הכפילה את הרווח למניה ונכנסת לתחום שירותי הווידאו הצומח
באידו BAIDU.COM -5.9% BAIDU.COM 81.63 -5.9% סגירה:0 פתיחה:82.54 גבוה:82.69 נמוך:80.23 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול:BIDU) הסינית שמספקת מגוון מוצרים אינטרנטיים כשבראשם מנוע החיפוש בסינית, היא בעצם גוגל של המזרח. החברה דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי, עם הכנסות של 4.16 מיליארד דולר ורווח מתואם של 3 דולרים למניה - לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 4.14 מיליארד דולר ולרווח מתואם של כ-2 דולרים למניה. במקביל, החברה מדווחת על רכישת חברת ה״לייב סטרימינג״ - Joyy הסינית תמורת כ-3.6 מיליארד דולר, ובעצם נכנסת לתחום הצומח במהירות של שירותי הווידאו.
הכנסות הרבעון השלישי לשנת 2020 הסתכמו ב-28.23 מיליארד יואן או 4.16 מיליארד דולר, צמיחה של 1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, קטנה אבל חיובית. החברה עקפה את תחזיות הרווח שעמדו בין 3.7 מיליארד דולר לבין 4.1 מיליארד דולר, ואף ניפצה את צפי האנליסטים שהעריכו הכנסות של 4.14 מיליארד דולר.
ההכנסות מעסקי הליבה של באידו הסתכמו ב-21.4 מיליארד יואן או 3.15 מיליארד דולר, צמיחה של 2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות השיווק המקוון הסתכמו ב-18.4 מיליארד יואן או 2.72 מיליארד דולר, בדומה לשנה שעברה. הכנסות השיווק הלא מקוונות הסתכמו ב-2.9 מיליארד יואן או 434 מיליון דולר, זינוק של 14% בעיקר בזכות הצמיחה בשירותי הענן.
בשורה התחתונה, החברה דיווחה על רווח נקי של 13.7 מיליארד יואן או 2 מיליארד דולר, לצורך השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד דיווחה באידו על הפסד נקי של 6.4 מיליארד יואן. החברה הציגה רווח מתואם מרשים של 3 דולר למניה, זינוק של 104% לעומת 1.47 דולר בתקופה המקבילה, בעוד צפי האנליסטים עמד על 2.05 דולר למניה בלבד.
תחזיות לרבעון הרביעי
ברבעון הרביעי לשנת 2020, באידו צופה שההכנסות ינועו בין 28.6 מיליארד יואן או 4.2 מיליארד דולר, לבין 31.3 מיליארד יואן או 4.6 מיליארד דולר, המהווים קצב צמיחה של מינוס 1% עד פלוס 8% משנה לשנה. החברה מעריכה כי עסקי הליבה יצמחו בין מינוס 1% ל-10% משנה לשנה.
מספר המשתמשים הפעילים היומיים (DAU) הסתכם ב-206 מיליון, ומספר המשתמשים הפעילים החודשיים (MAU) הגיע ל-544 מיליון בחודש ספטמבר 2020. מנויי iQIYI, שירותי הוידאו של החברה, הגיעו בספטמבר 2020 ל -104.8 מיליון, והכנסות החברות עלו ב-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
באידו הציגה מספר שיתופי פעולה להרחבת מעגל פתרונות AI מבוסס ענן, אותו היא רואה כמנוע צמיחה. החברה שחתמה על שיתוף פעולה מול בנק הדואר הסיני (PSBC) ואל מול אזור הפיתוח הכלכלי והטכנולוגי בגויאנג, בוא תספק את הטכנולוגיה לרשת של מעל ל-400 ארגונים. שירותי התרגום של החברה עובדים על כ-200 שפות ומעבדים מעל 100 מיליארד מילים ביום.
״הראנו צמיחה חיובית בהכנסות, כאשר ההכנסות משיווק שינו מגמה, והציבו את באידו במצב טוב יותר כדי להינות מהתאוששות בכלכלה הסינית. המערכת המגוונת שבנתה באידו בשנים האחרונות, יוצרת בסיס חזק, המאפשר לנו להתפתח גם אל מחוץ לעסקי הפרסום״, אמר רובין לי, מייסד ומנכ"ל באידו. ״הפעילות החדשה שלנו בתחום הבינה המלאכותית הניבה צמיחה בריאה, במיוחד בענן, שם אנו נבדלים באמצעות פתרונות AI״, הוסיף.
החברות הסיניות לא עוצרות
החברה הודיעה כי תרכוש את חברת Joyy הסינית, אשר עוסקת ב-״לייב סטרימינג״, עסקה המסמנת את הפלישה של באידו אל התחום הצומח במהירות של שירותי וידאו. החברה תשלם כ-3.6 מיליארד דולר במזומן עבור Joyy’s YY Live, על פי הצהרת החברה.
החברה אשר מחפשת אפיקי השקעה אחרים, מלבד מנוע החיפוש, מנסה להתאים את עסקיה לעידן המובייל, בו היא מאבדת אחיזה ליריבות כמו טיק-טוק. ההשתלטות על חברת ג׳וי צפויה להכניס לחברה כ-1.8 מיליארד דולר, ותוספת של כ-4 מיליון משתמשים משלמים, אשר צומחים בקצב מהיר. ג׳וי תשמור על פעילותה העסקית מחוץ לסין.
הממשל הסיני נגד מונופולים
במהלך השבוע האחרון, החברה קיבלה מכה נוספת, כאשר הממשל הסיני הציג רגולציה מחמירה חדשה שנועדה לפגוע בהתנהלות המונופוליסטית של חברות האינטרנט הסיניות, בעיקר על מנת לרסן את כוחן של הענקיות עליבאבא וטנסנט. אלו הגיבו בירידות של 10.2% ו-2.7% בהתאמה, בעוד באידו הראתה יציבות ואף נצבעה בירוק. למרות זאת, באידו היא ספקית החיפוש המקוון הגדולה ביותר בסין, וכפועל יוצא שואבת את מרבית ההכנסות מפרסום. בהתאמה, חולשה בענף הפרום משמעותה - פגיעה בשורה העליונה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה