האם טסלה תהיה החברה הבאה שתגיע לשווי של טריליון דולר?
מניית יצרנית הרכבים טסלה TESLA INC +1.36% TESLA INC 344.28 +1.36% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:344.98 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: TSLA) זינקה בכ-6% לשווי שוק של כ-530 מיליארד דולר ויש מי שכבר צופה תרחיש בו החברה שהפכה את אילון מאסק לאדם השני הכי עשיר בעולם תהיה החברה הבאה שתגיע לשווי של טריליון דולר.
האנליסט דן אייבס מ-Wedbush, העלה את מחיר היעד שלו בתרחיש האופטימי למניות טסלה ל-1,000 דולר. זה שווה ערך למחיר של 5,000 דולר למניה לפני פיצול המניות ביחס 1 ל-5 שהתרחש באוגוסט. אם אכן המניה תגיע למחיר היעד של אייבס, שווי השוק של יצרנית הרכב החשמלי יעמוד על קצת מתחת לטריליון דולר.
ההמלצה הרשמית שלו למניית טסלה, לעומת זאת, היא המלצת "החזק" (Hold) ומחיר היעד הרשמי שלו הוא 560 דולר, במרחק של כ-5 דולר בלבד ממחיר השוק הנוכחי. מחיר היעד של 1,000 דולר משקף תרחיש מאוד אופטימי לגבי עתיד החברה, אך הפער של 440 דולר הוא במרחק של כמעט 90% ממחיר המניות הנוכחי.
חברה עם פוטנציאל של טריליון דולר בהמלצת החזק?
אפשר להבין משקיעים אם הם תוהים מדוע חברה עם פוטנציאל של טריליון דולר מקבלת המלצת "החזק" בלבד. אבל אייבס, הוא לא היחיד שפרסם המלצה הכוללת את התרחיש "הטוב ביותר" למניות טסלה. נראה שזו הגישה המועדפת על וול סטריט להתמודד עם חלק מחוסר הוודאות לגבי עתידה של תעשיית הרכב החשמלי.
האנליסט אדם ג'ונאס, מבנק ההשקעות מורגן סטנלי, למשל, הציב מחיר יעד גבוה אף יותר מזה של אייבס - 1,068 דולר למניה בתרחיש האופטימי. התרחיש הגרוע ביותר שלו לעומת זאת, משקף מחיר יעד של 250 דולר. בתרחיש האופטימי של ג'ונאס, הוא מניח שטסלה תספק 8 מיליון כלי רכב בשנה עד 2030. התרחיש הפסימי שלו לעומת זאת, לא כל כך ספציפי. ג'ונאס הניח שהביקוש לרכבים חשמליים יאט וטסלה תתחיל להיסחר במכפילים דומים למניות אחרות של יצרניות רכב. אגב, ג'ונאס העניק למניות טסלה המלצת "קניה" עם מחיר יעד של 540 דולר למניה (נמוך בכ-15 דולר ממחיר השוק הנוכחי).
האנליסט דן לוי, מקרדיט סוויס, מדרג את מניות טסלה בהמלצת "החזק" ויש לו מחיר יעד של 400 דולר. גם לוי מפרסם תרחישים אופטימיים ופסימיים למניה. בתרחיש הטוב ביותר שלו, הוא צופה מכירות של 2.8 מיליון כלי רכב בשנת 2025. בתרחיש זה מניית טסלה שווה כמעט 1,100 דולר. התחזית הפסימית ביותר שלו היא למכירה של פחות ממיליון כלי רכב בשנת 2025 ומחיר יעד של 39 דולר למניה.
10% מהרכבים החדשים בעולם יהיו חשמליים עד 2025
אייבס, מצדו, מניח שחדירת הרכבים החשמליים תעלה מכ-3% ממכירות הרכבים החדשים בעולם לכ-10% עד 2025. "בסך הכל אנו רואים נטייה משמעותית של הביקוש לרכב ברחבי העולם", כתב אייבס. ומחיר היעד החדש שלו של 1,000 דולר (בתרחיש האופטימי) משקף "עקומת אימוץ הביקוש תלולה יותר במשך 18 עד 24 החודשים הבאים".
חיזוי שיעור החדירה הוא עניין מסובך. טסלה מכרה עד כה רק כ-1.2 מיליון כלי רכב, בעוד יצרני רכב מסורתיים מוכרים מיליוני רכבים בכל רבעון. באיזו מהירות העולם יאמץ את הרכבים החשמליים היא השאלה הקריטית עבור מניית טסלה בעשור הקרוב. הבדל של 10% בחדירת הרכב החשמלי בעולם עד סוף העשור עשוי להוות פער של עד 2 מיליון מכירות רכב בשנה. זה אומר כ-100 מיליארד דולר במכירות שנתיות וכ-20 מיליארד דולר ברווח גולמי לטסלה.
ענף הרכב עבר שינויים מסוג זה לפני יותר ממאה שנה. בשנת 1902 היו 23,000 מכוניות בדרכים אמריקאיות ו-17 מיליון סוסים. חדירת המכוניות לניידות אישית הייתה 0.1% בלבד. בשנת 1912 היו 900,000 כלי רכב רשומים. עד 1922 היו 10 מיליון. מכירות הרכב צמחו בכ-35% בשנה בממוצע לדור.
היום בו הסוס איבד את עבודתו
בשנת 1922 הסוס איבד למעשה את עבודתו לטובת מכוניות ועגלות חשמליות. אם זה יקרה למנוע הבעירה הפנימית, מכירות הרכב החשמלי יצמחו בכ-25% בשנה בממוצע במשך עשור לפחות. מעטים בוול סטריט מאמצים את התרחיש הזה, אך הם מוכנים לפרסם מה תהיה ההשפעה של צמיחה כזו על תעשיית הרכב החשמלי.
ברקע לדברים, נציין כי מניית טסלה עלתה ב-20% בשבוע שעבר לאחר שוועדת מדד S&P הודיעה ב-16 בנובמבר כי טסלה תתווסף ל-S&P 500 ב-21 בדצמבר. המניות עלו ב-485% בשנה שעברה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.רק לא לעשות שורט על המניה,אפילו שהיא מנופחת לגמרי (ל"ת)שי.ע 25/11/2020 19:36הגב לתגובה זו1 0סגור
-
5.גם הבלון הזה יתפוצץ בסופו של דבר (ל"ת)אא 25/11/2020 15:57הגב לתגובה זו1 4סגור
-
4.מגיבים 1-2-3 אתם לא מבינים כלום!טסלה 25/11/2020 10:20הגב לתגובה זו6 4טסלה היא לא חברת רכב, טסלה היא חברת אנרגיה, תוכנה, דאטה, אינטרנט ורכב. החברה צומחת 100% כל שנה בהכנסות. כבר ב-2021 מכפיל הרווח שלה יירד ל-70, ב-2022 המכפיל יורד ל-20. לכו תלמדו!סגור
-
3.בועה בחסות הפדאמיר 25/11/2020 08:06הגב לתגובה זו3 4תיקחו דוגמה עסקית: משקיע רוצה לקנות 100% מטסלה ולהפוך אותה לפרטית. הוא לוקח הלוואה ל-10 שנים ב-4% בסך 530 מיליארד. החל משנה 6 עד 10 הוא צריך להחזיר את הקרן. כמובן שהוא מצפה גם לרווח גדול. כעת כל שנה יש לו תשלומי ריבית של 21 מיליארד דולר, ובשנה 6 ואילך יש לו גם 106 מיליארד דולר בשנה להחזיר. איך בדיוק הוא יממן את זה ועוד ירוויח הרבה אם כעת הרוול כה קטן וגם אם יצמח ב-50% בשנה זה יהיה כלום לעומת ההלוואה. מכאן שהשווי הוא רק לנכס הסחיר בגלל בועת הפד.סגור
-
2.נשאר רק למכור קצת רכבים - פי 200 בשנה נעכשיו (ל"ת)שמוליק 25/11/2020 06:40הגב לתגובה זו2 3סגור
- טען עוד
-
1.זו החברה הראשונה שתפיל את הנסדק .כמו כל דבר חדש, בהתחלה עולה יקר אבל אחכ כשצצים מתחרים המחיר יורד , ואז שווי החברה יורד. לכל טסלה זו אשליה בועתית נעימה לפרק זמן קצר מאוד. (ל"ת)אלי 25/11/2020 01:10הגב לתגובה זו5 7סגור
-
אנרוןשלום 27/11/2020 08:16הגב לתגובה זו0 0טסלה היא לא אנרון וגם לא אמזון של שנת 2000 . היא אפל של הרכבים החשמליים . בטוח שיהיה תיקון. השאלה כמה ומתיסגור