
בניגוד לחששות המוקדמים: מכירות בלאק פריידי גדלו ב-22%
הקורונה לא תעצור את האמריקנים מלחגוג את ה"בלאק פריידי". מעדויות ראשונות של אנליסטים לשיווק מחברת אדובה (adobe), המכירות של חג הצרכנות השנתי עוקפות עד כה את המכירות ב-2019 ב-22% לכדי 5.1 מיליארד דולר. כן 5.1 מיליארד דולר.
בלאק פריידיי הוא כינוי ליום שישי, שפותח את עונת השופינג שבין חג ההודיה בארצות הברית לחג המולד. הוא חל ביום שישי של השבוע הרביעי בחודש נובמבר (יום לאחר חג ההודיה). זהו יום שיא של הצרכנות בארצות הברית. בחמש השנים האחרונות, גדלו כמויות הרכישות בחגים כגון אלו בשיעור ממוצע של 3.5%.
בעקבות הקורונה , רשתות הקמעונאות האמריקניות נערכו לבלאק פריידי בצורה שונה ממה שהכלכלה המקומית התרגלה בשנים האחרונות. הרשתות החלו במבצעים מאמצע אוקטובר, במקביל למבצעי אמזון פריים דיי. הארכת המבצעים שימשה גם כצעדי מנע מהצטברות לקוחות בסניפים ברשתות השונות.
אפרופו אמזון פריים דיי, ענקית המסחר האלקטרונית AMAZON (סימול:AMZN) נמצאת תחת ביקורת בחג הצרכנות הנוכחית. זאת על רקע תביעתו של ארגון אמנסטי על כך שהחברה אינה מספקת הגנה נאותה לעובדיה תחת סיכוני הידבקות בנגיף הקורונה. אמנסטי פרסמה מסמך בו היא טוענת שהנהלת אמזון מונעת מעובדיה בארה"ב, בריטניה, פולין וצרפת להתאגד.
- הדדליין מתקרב: אמזון מצטרפת למרוץ לרכישת טיקטוק
- איירובוט צוללת ב-35% - חשש שהחברה לא תוכל להמשיך בפעילות
אמזון ביטלה את יעדי הפרודוקטיביות המחמירים שלה לעובדים במרץ 2020, לאור החששות שהם בלתי סבירים לנוכח התפרצות המגיפה. עם זאת, לקראת אוקטובר והחגים המתקרבים אמזון עדכנה את העובדים בארה"ב, בריטניה ובמקומות אחרים כי היא ממצבת את היעדים מחדש.
אמנסטי טוענים כי בהחלטתה זו, אמזון מעדיפה את שורת הרווח על פני בטיחות ובריאות עובדיה.