Airbnb צפויה להנפיק לפי שווי של עד 35 מיליארד דולר

החברה ששינתה את תעשיית התיירות פרסמה את התשקיף לקראת ה-IPO, מבקשת לגייס כ-2.5 מיליארד דולר; החברה מכוונת למחיר בטווח של 44-50 דולר למניה
 | 
telegram

החברה ששינתה את תעשיית התיירות, Airbnb, פרסמה את התשקיף לקראת ההנפקה הראשונית לציבור (IPO), אשר צפויה להתקיים מאוחר יותר החודש, למרות שהחברה דחתה את ההנפקה המיוחלת מספר פעמים בעקבות הפגיעה הקשה בענף, גם גידול במספר מקרי הקורונה לא ימנעו את ההנפקה המתוכננת שלה לשנת 2020. על פי התשקיף, Airbnb מבקשת לגייס כ-2.5 מיליארד דולר, כאשר משקיעים קיימים מתכוונים למכור מניות בהיקף של כ-96 מיליון דולר במסגרת ה-IPO. על פי המסמכים שהגישה החברה, Airbnb מכוונת למחיר בטווח של 44-50 דולר למניה, מה שמעניק לחברה שווי של עד 35 מיליארד דולר.

הערכת השווי הפרטית האחרונה שקיבלה Airbnb היתה 18 מיליארד דולר, לאחר שגייסה חוב של 2 מיליארד דולר מוקדם יותר השנה, כאשר החברה נאבקה בהשפעות משבר הקורונה בחודשים הראשונים שלאחר התפרצות המגיפה. זה היה כמעט מחצית מהערכת השווי הפרטית הגבוהה ביותר שקיבלה החברה (31 מיליארד דולר) משנת 2017.

החברה צפויה להירשם למסחר בנאסד"ק תחת הסימול "ABNB". היא צפויה לקיים את ההנפקה בהמשך החודש. סבב הפגישות עם המשקיעים הגדולים (הרואד-שואו) של Airbnb, צפוי להתחיל היום.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

Airbnb הוא אתר אינטרנט המשמש כמתווך בין שוכרי יחידות נופש או דירות לטווח קצר לבין בעלי הדירות באופן ישיר. ב-Airbnb ניתן למצוא הכל, למעלה מ-3 מיליון נכסים מוצעים באתר החל מדירות נופש לאלפיון העליון, ועד דירות מוזנחות בנקודות שכוחות. למרות שמגפת הקורונה פגעה קשות בתחום התיירות, היא פתחה הזדמנויות רבות שיעצבו את שוק התיירות של העתיד. 

Airbnb דיווחה על רווח נקי של 219 מיליון דולר ועל הכנסות של 1.34 מיליארד דולר ברבעון השלישי השנה, ירידה של כ-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כמו רוב חברות התיירות, Airbnb ספגה פגיעה בעסקים בגלל משבר הקורונה.

אך לאחר שקיצצה כ-25% מצוות העובדים שלה, או כ-1,900 עובדים, בחודש מאי, Airbnb ראתה את עסקיה מתאוששים במהירות בהמשך השנה. זאת, הודות לעלייה בשכירות באזורים כפריים, כאשר אנשים חיפשו אזורי נופש בטוחים לנוכח המגפה.

החברה תכננה לצאת להנפקה הראשונית כבר באביב, אך מבחינתם זה לא היה הזמן, מרבית הטיסות נעצרו, התיירות העולמית נפסקה, ושוק ההון היה במצב של חוסר ודאות ושידר מצוקה. בדיעבד, נראה שזה היה בדיוק הזמן, השווקים נסקו ואלטרנטיבת השכרת הבתים התגלתה כבעלת יתרונות רבים על פני בתי המלון המסורתיים. 

נראה שגם החברה לא צפתה את השינוי בהעדפות הצרכן. בחודש אפריל דרשה החברה ממשקיעה מימון חירום בכדי שתוכל לעבור את הגל הראשון, בחודש יולי כבר דיווחה כי לקוחותיה זכו ביותר ממיליון הזמנות יומיות, והגיעו חזרה להיקף פעילות דומה לרמות של טרום המגפה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות