התעשייה הלוגיסטית - החברות שמייעלות את שרשרת האספקה נהנות מהגידול באונליין; איך משקיעים?
מה זו התעשייה הלוגיסטית, מי החברות המרכזיות בתעשייה ואיך הפכה XPO למובילה בתחום? וגם - וול סטריט צריכה תיקון, אבל כל הנתונים כרגע מצביעים שגם אם יגיע תיקון הוא יהיה הזדמנות קנייה
האמת? וול סטריט כמהה לתיקון. אבל כאשר הסיבה היחידה לתיקון היא רמת המחירים הגבוהה ומנגד אנחנו בשווקים מלאים במזומנים, ללא אינפלציה וריבית אפסית שתומכים במגמה חיובית. זה לא הכל - הולך ומסתבר שהנשיא החדש לא יהיה כ"כ שונה מקודמו ואם הרפובליקאים ישמרו על כוחם בסנאט אז אפילו מסים הוא לא יוכל להעלות והקבינט שהוא בונה אינו מפחיד כפי שחשבו רבים. במצב כזה, כל תיקון הופך במהירות ל"הזדמנות קניה" ובמיוחד לאור הצלחת החיסונים, המענקים שימשיכו להגיע והתוצאות העסקיות המצוינות של החברות. נכון, יש הבעיה הכלכלית, במיוחד במישור התעסוקה, אבל נראה שהיא אינה משפיעה על הצריכה. איך אמר השבוע הפרופסור ג'רמי סיגל מוורטון, שלהבדיל מהרבה גורואים הוא "מייבין" אמיתי בשוק ההון האמריקאי, "שנת 2021 תהיה כנראה מצוינת לוול סטריט" בגלל כל הסיבות הנ"ל. אז נחכה בסבלנות לאיזה ברבור שחור שיגיע.
התעשייה הלוגיסטית: מגפת הקורונה זירזה כמה מהתהליכים העסקיים שהחלו בסוף המאה שעברה בהשראת מהפכת הטכנולוגיה, תהליכים ששינו לחלוטין מנהגי צריכה ושהביאו לעלייה דרמטית של מגזרי תעשייה שונים, רובם חדשים לחלוטין. המגפה עשתה זאת בקצב שאיש לא יכול היה להעריך וחייבה את מנהלי ההשקעות והאנליסטים לחזור לשולחן השרטוטים על מנת לחשב מחדש את פלטפורמות ההערכות.
תחשבו על המסחר המקוון והשפעתו על הצריכה והחברות שמספקות את הצריכה. תחשבו על עולם הרפואה שעבר באחת מאסטרטגיות של ריפוי מחלות למניעתן ותחשבו על מה שקרה בתחומי התיירות, התעופה, המסעדנות, הלימודים, התרבות והאומנות וכמעט בכל התעשיות. אבל השינוי הגדול ביותר שכפתה המהפכה נעשה, בעקבות השינויים בשיווק, ובעיקר, בתחום תעשיית הלוגיסטיקה. תעשייה צעירה יחסית שהחלה בשנות ה-50, התקדמה לאיטה לקראת סוף המאה, קבלה זריקת עידוד מהתמזגות מהפכת הטכנולוגיה לתוך כלכלת המיינסטרים בעשור האחרון ו"בעיטה עזה קדימה" מהמגפה (תחשבו על הלוגיסטיקה שכרוכה בהעברת החיסונים, כשיאושרו, למיליארדי אנשים ברחבי העולם).
מהי בעצם התעשייה הלוגיסטית? מדובר בתעשייה שעיסוקה בתהליך של צבירת משאבים, הובלת המשאבים, מיקומם וחלוקה סופית של המשאבים והמוצרים שנוצרו באמצעות משאבים אלו ליעד הסופי, לצרכן. מדובר למעשה במה שמכונה "שרשרת האספקה". תעשייה זו התחילה להתגבש בעולם העסקים בשנות ה-50, תחילת הגלובליזציה כאשר חברות רבות התחילו לאמץ שיטות שינוע שפותחו בצבאות שונים במהלך מלחמת העולם השנייה ובעיקר בצבא ארה"ב. הצבא האמריקאי שפעל בכול רחבי העולם פיתח מערכות שינוע, "שרשראות אספקה", שעולם העסקים אימץ ככול שהכלכלה הגלובלית התפתחה.
שורשי תעשיית הלוגיסטיקה האזרחית נעוצים בהקמתה של ענקית המשלוחים UPS (סימול:UPS) האמריקאית ב-1907 בסיאטל ובהשקעה של 100 דולרים (כן, 100). איש עסקים בשם ג'יימס קייסי הקים אז מערכת שילוחים, בעיקר חבילות, באמצעות אופניים ושליחים בעיר ובסביבתה. איש עסקים אחר, Charles Henry Robinson ממינסוטה, בעלים של מחסני קירור ואחסון לירקות, ראה את מה שעושה UPS והחליט לעשות משהו דומה בתחום הירקות והפירות עם החברה שהקים, C.H. Robinson Worldwide (סימול:CHRW).
UPS גם היתה חברת המשלוחים הראשונה שהגדירה עצמה, לאחר מלחמת העולם השנייה, כחברה לניהול שרשרת האספקה. במהלך השנים הצטרפו חברות נוספות כמו DHL (שייכת לדואר הגרמני), FEDEX (סימול:FDX), קבוצת Hub Group (סימול:HUBG) במדינת אילינוי שהתמחתה בלוגיסטיקה של ציי משאיות והאחרונה שבהן היא XPO Logistics (סימול:XPO) שעליה נרחיב בהמשך. המשקיעים התחילו להתעניין בנישה בשנות ה-80 ובעקבות הפעולות שנקט הנשיא רייגן בתחום כלכלת השוק, הגלובליזציה וקידום הטכנולוגיה. התקדמות מהפכת הטכנולוגיה בעשור האחרון העלתה את חשיבות התעשייה בגלל השינויים שכפתה המהפכה על עולם העסקים. שינויים בתפעול הלוגיסטי כמו המסחר המקוון כדוגמה הפכו את הנושא הלוגיסטי לנישה תעשייתית בפני עצמה והמגפה הסינית כאמור זירזה את ההכרה בחשיבות הנישה.
האתגר של חברות הוא לחשוב מחדש על תפעול שרשרת האספקה. מה שקרה בפועל הוא שהטכנולוגיה השפיעה על המסחר בשלושה תחומים, אופטימיזציה, טיפול בכמויות דאטא אדירות והטמעת הבינה המלאכותית בתהליך. טכנולוגיות חדשות אפשרו ניתוח מהיר של כמויות גדולות של נתונים כדי לשפר את הדיוק בכל שרשרת האספקה. הדיגיטציה של הנתונים בשרשרת האספקה מסייעת לחברות להפחית משמעותית את עלויות התפעול, לשפר תהליכים מנהליים ולבחון מודלים עסקיים חדשים. הטמעת הבינה המלאכותית (Artificial Intelligence) והבינה העסקית (Business Intelligence) במודלים העסקיים אפשרו למנהלים את היכולות לנתח כמויות עצומות של נתונים ויכולות בתחום הניתוח העסקי, כריית מידע והדמיית נתונים. כל אלו הביאו לשיטות עבודה משופרות שמסייעות לארגונים ולחברות לקבל החלטות עסקיות נכונות.
מהפכת הטכנולוגיה הפכה את תעשיית הלוגיסטיקה לראש החץ בשיפור הניהול ובהתייעלות ולגורם מוביל בהשפעה על רמת אינפלציה נמוכה. לבסוף, כל השינויים הנ"ל הביאו ליצירת סביבה תחרותית מאוד מה שטוב לצרכן. תעשיית הלוגיסטיקה האמריקאית, לפי מחקר שערכה חברת Armstrong & Associates, שמכונה "המוח שמאחורי הלוגיסטיקה העסקית", אחראית לכ-10% מהתוצר הלאומי של ארה"ב, 2 טריליון דולרים ב-2018 וגלגלה גלובלית 9.6 טריליון שמתחלקים, באחוזים מסה"כ ולפי מצב ופונקציה לתחומים כפי שהם מוצגים בטבלה שצרפנו:
בחברת Armstrong & Associates העריכו, ב-2018, שב-2023 תגלגל התעשייה 12 טריליון דולרים. אבל מגפת הקורונה שיבשה ההערכות בגדול בעיקר בגלל המסחר המקוון וכעת מדברים על למעלה מ-15 טריליון הוצאה גלובלית על לוגיסטיקה כבר בשנה הבאה .החברה הגדולה בעולם בתחום היא XPO Logistics (סימול:XPO) ואחריה UPS, DHL ו-JB Hunt (סימול:JBHT).
XPO Logistics (סימול: XPO) כמייצגת: ב-2012 רכש Bradley Jacobs, "מר רכישות ומיזוגים", את חברת הייעוץ ללוגיסטיקה Expedited Solutions. ג'ייקובס בן ה-64 הוא מנהל-על בעל כישורי שיווק עיליים. ג'ייקובס ביצע בהצלחה למעלה מ-500 רכישות, הקים 5 חברות שעברו בערכן את מיליארד הדולרים ביניהן את United Rentals (סימול:URI) חברת השכרת ציוד הבניה והתעשייה המובילה בארה"ב. הוא זיהה פוטנציאל מתפתח בתחום שרשרת האספקה כיון שהבין שמהפכת הטכנולוגיה משנה לחלוטין את המסלול מקוו הייצור לצרכן ושהלוגיסטיקה הופכת לנדבך מרכזי בניהול חברות ולכן רכש את Expedited Solutions, חברה ציבורית קטנה שמניותיה נסחרו בבורסה האמריקאית (בזמנו הבורסה השלישית בגודלה בארה"ב שנרכשה ע"י הבורסה של ניו יורק), שהתמחתה בפתרונות של לוגיסטיקה בעיקר בתחום המשאיות.
הוא שינה השם ל-XPO Logistics ובנה את החברה כחברת ייעוץ בתחום. ג'ייקובס הבין שחברות השילוח הגדולות כמו UPS או FDX ינסו, במוקדם או מאוחר, להשתלט על התחום ולא רק הן. האיש הבין את ההתפתחויות של המסחר המקוון, רשתות השינוע שמקימות חברות הרשת כמו אמאזון והגיע למסקנה הנכונה שיש מקום להיכנס לתחום עם חברה שתצליח לשכנע את התעשייה שהיא מסוגלת לפתור בעיות לוגיסטיות, לזרז שינוע ולתפור חבילה לוגיסטית מתאימה לדרישות הלקוח.
הוא הפך את XPO לחברה המובילה בעולם לניהול לוגיסטי ושינוע. החברה שרכש ב-2012 הציגה באותה שנה מכירות של 278.6 מיליון דולרים והפסד של 20.3 מיליון או 1.49 למניה. כבר ב-2013 עבר את המיליארד דולר במכירות וב-2014 הגיע ל 2.36 מיליארד עד אז ללא רכישות כלל. ב-2015 גייס באמצעות אגחי"ם, כ-5 מיליארד דולרים וב-2016 הפכה החברה רווחית כאשר המכירות הגיעו ל-14.6 מיליארד (עלו בפי 52 מאז הרכישה). הרווח הנקי הגיע ל-85 מיליון או רווח של 53 סנט למניה. את 2019 סיים עם הכנסות בסך 16.65 מיליארד, רווח נקי של 440 מיליון או 3.57 דולר למניה. את השנה תסיים החברה בירידות בהכנסה וברווח אבל האנליסטים בטוחים ש-2021 תהיה שנה חזקה מאוד. לחברה מעל 2 מיליארד מזומן בקופה וחוב ארוך טווח של 8.95 מיליארד.
החברה מנהלת מערכות שרשרת האספקה של למעלה מ-50,000 לקוחות, 69 מחברות הפורצ'ון 100 הן לקוחות ולמרות שתשואת המניה שלה הניבה למעלה מ-1,000% מאז נרשמה בבורסה של ניו יורק ב 2012 היא "התגלתה" לציבור רק במהלך המגפה הסינית שכתוצאה ממנה עלתה ההשקעה בלוגיסטיקה לרומו של עולם ההשקעות כאשר מניית XPO עלתה, מאז חודש מרץ, ב-182%.
למרות הירידההשנה ברווח למניה ולמרות המכפיל הנוכחי ההיסטורי שעומד על כ-129 פעם (בעקבות העליות לאחרונה), 7 מתוך עשרת האנליסטים שבדקו החברה במהלך נובמבר ממליצים ב"קניה" כאשר שלושת האחרים העלו את מחיר היעד. מדוע? גם בגלל צורת הניהול של ג'ייקובס אבל בעיקר בגלל ההתפתחות של הנישה. מחקר, על המגמות בתחום המסחר המקוון, שערכה קבוצת המחקר העסקי המובילה Statista שנערך בסוף אוקטובר בארה"ב, בריטניה, צרפת וספרד, מצביע על כך שהמגמה הדומיננטית בתחום ההשקעות בעולם הקמעונות היא ההשקעה במעבר למסחר מקוון עם הדגש על בטיחות בתהליך, מהירות ויעילות. כלומר, הביקוש ליכולות הייעוץ והבצוע של XPO ילכו ויגדלו. מנהל הפעילות של XPO באירופה, מלקולם וילסון, אמר בראיון השבוע, "מזה 7 חודשים עולה הביקוש מחברות מסחר מקוון וקמעונאות (במיוחד קמעונאים שמפעילים ערוצים רבים) ללוגיסטיקה במיקור חוץ מה שלאחרונה הפך לשיטפון של ממש. הטכנולוגיות וקנה המידה שאנחנו מציעים הם יתרון גדול לחברות שנכנסות לנושא ושמחפשות מיקור חוץ".
המחקר של Statista) מצביע על עלייה בהיקף המסחר הקמעונאי בעולם מ-1.92 טריליון דולרים ב-2019 ל-3.45 טריליון ב-2025 "והמשמעות של תוספת מסחר מקוון של 1.53 טריליון דולרים מבטיחה ל-XPO עלייה חדה בביקוש ליכולות שלהם", אמר האנליסט של דויטשה בנק שהשבוע המליץ ב "קניה" עם מחיר יעד של 136 דולרים.
אין עדיין סל ממוקד תעשיית הלוגיסטיקה כי התחום, אצל יתרהחברות שמתחרות ב XPO, אינו תחום ההכנסה המוביל. XPO עצמה נמצאת בסלי תחבורה כמו ה-XTN או FTXR. הדעה שלנו? תבדקו, תעקבו ותחליטו, במחיר "נכון" זו מניה שצריכה להיכלל בתיק כבעיקר בגלל שלעתיד הנראה לעין החברה הזו מציעה "פתרונות על פי מידה (Tailor made solutions)" לבעיה שכל חברה תיתקל בה, במוקדם או מאוחר. התחרות שתתגבר לא תפגע ב-XPO בשנים הקרובות בגלל צמיחת התחום המהירה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
27.האנליסט ריאן ברינקמן צופה לטסלה ירידה של 86% מהשיאלידיעת שלמה 09/12/2020 22:13הגב לתגובה זו0 0האנליסט ריאן ברינקמן מ-J.F.MORGAN טוען שטסלה צריכה ליפול 86% מהשיא שבו היא נסחרת (=היום היא יורדת 10%)סגור
-
המניה אכן יקרה בטירוף וכך אני כותבשלמה גרינברג 10/12/2020 17:09הגב לתגובה זו1 0ומנסה להסביר מדוע. בריקמן ממליץ למכור עוד הרבה מלפני הספליט ויש עוד 10 כמוהו כרגעסגור
-
26.איך בתקופה כזו ההכנסות והרווח ירדו השנה? (ל"ת)לי 08/12/2020 09:04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
25.אוברסיז הישראלית מתעסקת בתחום הלוגיסטי ובהצלחהלמי שמתעניין 06/12/2020 13:46הגב לתגובה זו1 0המניה ירדה ב-3 שנים האחרונות למרות שהעסקים דווקא התקדמו. מתחילת השנה עלתה ב-40%...אבל עדיין הרבה פחות מהשווי שלה לפני 3 שנים. באתר יש ניתוח של המניהסגור
-
באיזה אתר ? (ל"ת)זהר 07/12/2020 14:54הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
24.חברת פרידנזוןעמי 06/12/2020 11:55הגב לתגובה זו0 0בארץסגור
-
23.ניהול השרשרת הלוגיסטיתאריה 05/12/2020 23:19הגב לתגובה זו0 0מאד ממליץ לקרא את הספר ניהול השרשרת הלוגיסטית שיצא בהוצאה לאור של לשכת המסחר תל אביבסגור
-
22.חבר שלי קנה שטח באי יווני, הביאו לו בית קומפלט מסיןסתם למתענינים 05/12/2020 21:37הגב לתגובה זו2 0חבר שלי היה אחראי רק ליציקת הבטון שעליה הניחו פועלים סינים את הבית המוכן. הוא בכלל לא היה ביוון בזמן ההנחה של הבית והרכבתו, רק מתווך יווני שטיפל בכל הנושאסגור
-
מעולה. עזרת לנו המון. תודה (ל"ת)חוסה 07/12/2020 14:54הגב לתגובה זו1 0סגור
-
21.Chrwיואב 05/12/2020 12:14הגב לתגובה זו0 0שלמה, כתבה מקיפה ומעניינת.מעיון בנתוני החברות שהזכרת, נראה על פניו ש chrw יותר רווחית ומבוססת, ולמרות זאת היא נסחרת בשווי יותר סביר והרבה פחות תנודתית. האם יש לך הסבר לכך, והאם זה עשוי לשנות העדפתך דוקא ל chrw במקום xpo.שאלה נוספת, הזכרת הפיצול המתוכנן במענה לשאלה, האם יש לך הערכה איזה מהחלקים יהיה יותר אטרקטיבי.סגור
-
CHRW לעומת XPOשלמה גרינברג 07/12/2020 09:00הגב לתגובה זו3 0איני מעדיף אחת לעומת השניה, XPO הובאה כדוגמה.. עצתי שתעבור על ההשוואות בין כול הגדולות בתחום, https://www.marketbeat.com/stocks/NASDAQ/CHRW/competitors-and-alternatives/ . אמתין לראות את פרטי הפיצול לפני שאוכל לתת תשובה, תזכיר לי כשזה יקרה (בתחילת הקיץ לדעתי)סגור
-
תודה רבה ... הפנייה מעולה (ל"ת)יואב 08/12/2020 02:09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
20.חברת הפצה בצמיחהעמי 05/12/2020 04:11הגב לתגובה זו1 0PDCO Patterson Companiesסגור
-
ומדוע אתה חושב כך?שלמה גרינברג 06/12/2020 11:03הגב לתגובה זו3 0הנתונים מצביעים על סטגנציהסגור
-
לא הבנת מה הוא כתב (ל"ת)לשלמה 07/12/2020 13:47הגב לתגובה זו0 0סגור
-
19.יאללה נמתין גם לאיזה תיקוןגיא 05/12/2020 00:00הגב לתגובה זו0 1יגיע אולי עוד שנה שנתיים.סגור
-
ואולי עוד יומיים או חודשיים (ל"ת)יוס 07/12/2020 14:55הגב לתגובה זו0 0סגור
-
18.זה לא תעשייהיובי 04/12/2020 21:19הגב לתגובה זו0 0שירותים - שירות משלוחים . הפעילות הלוגיסטית , היא חלק מפעילות של משרד התחבורה . הדואר ,של היום מבצע פעילות לוגיסטית . אבל הוא נמצא במשרד התקשורת . זה כנראה מהתקופה שמכתבים היו תקשורת . מצד שני גם חבילה שמגיעה מסין זה סוג של תקשורת .סגור
-
אפילו במדינות קומוניסטיות זה לא בפעילות של משרד התחבורהדגן 08/12/2020 12:26הגב לתגובה זו0 0.סגור
-
חלק מפעילות של משרד התחבורה ? באמת?? (ל"ת)שלמה גרינברג 06/12/2020 11:04הגב לתגובה זו3 0סגור
-
17.LMT stockיעקב 04/12/2020 20:13הגב לתגובה זו1 0תודה שלמה על סקירה מאירת עיניים כרגיל. אשמח אם תתייחס לחולשה של לוקהיד מרטין לעומת ה s&p. תודה.סגור
-
חולשה?, הנתונים דווקא משתפרים כול הזמן (ל"ת)שלמה גרינברג 06/12/2020 11:05הגב לתגובה זו3 0סגור
-
16.LMT stockיעקב 04/12/2020 17:54הגב לתגובה זו0 0תודה שלמה על סקירה מאירת עיניים כרגיל. אשמח אם תתייחס לחולשה של לוקהיד מרטין לעומת ה s&p. תודה.סגור
-
15.אחלה כתבה (ל"ת)nav 04/12/2020 17:31הגב לתגובה זו4 0סגור
-
14.לא נפלתי...הנביא 04/12/2020 17:06הגב לתגובה זו0 0בחנתי מספר מניות. לא נפלתי.... זה לא מגזר תעשיה מלהיב, וחלק אף מסוכנות.סגור
-
לא נראה לי שמטרת המאמר היתה להלהיב,דגן 06/12/2020 12:00הגב לתגובה זו2 0אבל הסקטור בהחלט מושפע מהאירועים האחרונים ומאלו שיגיעו בהמשך. חבל שאין תעודה שמרכזת את כל החברות המשמעותיות.סגור
-
13.פרוטליקסליאור 04/12/2020 17:04הגב לתגובה זו0 0קודם כל אני רוצה לומר שאני קורא הדוק של הטור השבועי שלך,מחכה כל שבוע לטור החדש ולומד ממנו המון...רציתי לשאול לדעתך בעניין פרוטליקס...אמנם רק השבוע ה FDA דחה את ההחלטה בעניין ההגשה של החברה מסוף ינואר לסוף אפריל...אני באופן אישי חושב שמדובר במניה עם תמחור מצחיק לאור התוצאות ניסוי המבטיחות עד כה בניסויים לפאברי ופוטנציאל המכירות העצום שגלום באישור. השאלה שלי היא מה אני מפספס (או שלא) כי נראה ששער המניה לא מתרומם כפי שחשבתי שיקרהסגור
-
מה שאתה "מפספס הואשלמה גרינברג 06/12/2020 11:29הגב לתגובה זו4 0שהפוטנציאל העצום למכירות קיים יותר מידי שנים ולא מתממש ולמרות הפוטנציאל משקיעים כבר עייפים מההודעות המלהיבות שמוציאה החברה לפרקים. אם תבדוק כמה הדג'ים עדיים נשארו במניה תגלה שכמעט כלוםסגור
-
12.שאפו לתכנים והכתיבה המעמיקה בנושאים שאתה משתף השכלתי. (ל"ת)מגיב 04/12/2020 17:03הגב לתגובה זו9 0סגור
-
11.שלמה, האם לדעתך Carrier תרוויח מהשינוע של חיסוני הקורונא 04/12/2020 16:40הגב לתגובה זו0 0בשל הדרישה שהם יהיו במינוס שמונים מעלות?סגור
-
חברות רבות תשתתפנה בשינוע ואחסון החיסונים ו Carrierשלמה גרינברג 05/12/2020 09:18הגב לתגובה זו3 0אינה היחידה שמתמחה בשינוע ואחסון בקירור, כול הגדולות עושות זאתסגור
-
10.אתה באמת צודק שלמהרפי 04/12/2020 13:51הגב לתגובה זו0 0אין שום סיבה לירידות חוץ מזה שהמחירים של המניות גבוהים אז למה לקלקל את המסיבה עם איזה קשקוש על מחירי מניות מכפילי רווח וכד ממילא זה כבר לא רלבנטי בעולם הכלכלי החדש אפשר להדפיס ניירות ירוקים עד אין סוף ומנותקים מהמציאות אז למה לקלקלסגור
-
"קשקוש על מחירי מניות מכפילי רווח וכד"?שלמה גרינברג 05/12/2020 09:19הגב לתגובה זו3 0תזכיר לי זאת בתיקון או בהאטה כלכליתסגור
-
אזכיר לך במפולת שלא לקחת בחבון ומכת ילדים פנימה (ל"ת)לשלמה 07/12/2020 13:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אתה רואה שבסוף אתה תופס (ל"ת)ש 04/12/2020 18:09הגב לתגובה זו1 0סגור
-
9.יבוא ושיווקמקצוען 04/12/2020 11:38הגב לתגובה זו0 0אין כמו חברת סקופ לאיכסון והפצה אחת הטובות בבורסהסגור
-
8.וולט דיסני והקולנועהיי שלמה. מאמר מעולה . שאלה- אתמול וורנר הכריזו שה 04/12/2020 10:01הגב לתגובה זו0 0היי שלמה. מאמר מעולה . שאלה- אתמול וורנר הכריזו שהם יוותרו על הקולנוע גם בשנת 21 (לפחות בארצות הברית) וללא קשר למצב פתיחתם של בתי הקולנוע, אם יהיה חיסון או לא. השאלה שלי מה לדעתך יקרה לקולנוע הקלאסי בעקבות כך. וספציפית לגבי דיסני מה דעתך, ברור ששירות הסטרימינג שלהם יהייה אחד החזקים(דיסני פלוס הולו ושות) אבל הקולנוע הוא חלק חשוב מאוד בעסקים שלהם לטווח בינוני ארוך. תודה מראש אבי3סגור
-
7.זה לא תחום אקסטרים..., די משיקה למדד נאסד"ק (ל"ת)מר בין 04/12/2020 09:47הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.תחום שרק ילך ויגבר תוך כדי שהאוטו-טק יצבור תאוצה.דגן 04/12/2020 09:29הגב לתגובה זו3 0תודה שלמה.סגור
-
5.אמזון הקימה מערך לוגיסטי ענק משל עצמהומה עם אמזון? 04/12/2020 09:24הגב לתגובה זו1 0והיום היא גם פיתחה שבבים לשרתים שלה. מעניין איך עובדת וולמארטסגור
-
4.הודעת XPO אתמולשלמה גרינברג 04/12/2020 09:20הגב לתגובה זו0 0החברה הודיעה שתתפצל לשתי חברות כאשר בעלי המניות הנוכחיים יקבלו למעשה השליטה גם בחברה החדשה. הפיצול נעשה על מנת שהחברה תוכל להתמקד יותר בעיסוקיה וגם על מנת להציף ערך, מעניין מאודסגור
-
3.שלמה ננוקס הראתה את הרנטגן שלמהמילי 04/12/2020 08:52הגב לתגובה זו1 0הדיגיטלי והזול עשרות מונים ממה שיש עד היום.מה דעתך ? משבשת אמיתית לעתידאו כמו שכמה כבר אמרו מפורשות, רמאית שמוכרת רק מניות של עצמה ?תודהסגור
-
ראיתי ההצגה, מאוד מענייןשלמה גרינברג 05/12/2020 09:35הגב לתגובה זו5 0חבל רק שהמנכ"ל הוא שדיבר כי האנגלית שלו טעונה שיפור רב, בטח כשמדובר בשוק האמריקאי (ואני לא אומר זאת בציניות כי הגשת מצגת היא חלק חשוב בהצלחת המכירות). ההוכחה תהיה בהצלחתם לשכנע בטיב המערכת את בתי החולים ולקבל הזמנות. זול עשרות מונים?? נמתין למכירות ונראה.סגור
-
לפי הכתבה אתמול נדמה שיש לנו משבשת מדהימהנשמע מדהים 04/12/2020 18:19הגב לתגובה זו2 0האמת שקניתי היום בעקבות הכתבה אתמול, אבל קשה להאמין שחברות כמו GE וסימנס יאפשרו לחברה קטנה מישראל להרוס להן עסקים של מיליארדיםסגור
-
למה להרוס אם אפשר להציע הצעת רכש?דגן 06/12/2020 12:02הגב לתגובה זו2 0.סגור
-
"לפי הכתבה" אבל צריך גם הוכחותשלמה גרינברג 06/12/2020 11:31הגב לתגובה זו5 0שהתעשייה מאמצת את הפלטפורמהסגור
-
2.xpo יקרה מאוד מאוד מאוד (ל"ת)גל 04/12/2020 08:51הגב לתגובה זו0 0סגור
-
זה מה שכתוב במאמר (ל"ת)שלמה גרינברג 05/12/2020 09:35הגב לתגובה זו3 0סגור
-
1.תודה רבה שלמה. כרגיל כתבה מצויינת (ל"ת)עמית 04/12/2020 08:50הגב לתגובה זו7 0סגור
-
מצויינת? נו טוב.. סבירה יותר מתאאים ועכשיו הוא יקלל אתקינסליך 07/12/2020 13:51הגב לתגובה זו0 0אביך ואת הכלבה דלךסגור