סערה באוסטרליה וקיצוצים בברזיל - מחירי הברזל בסין שוברים שיאים

החוזים העתידיים על הברזל בבורסת הסחורות בסין עלו ב-10% ולראשונה הגיעו לרמה של 153 דולר לטון, בשל קיצוץ בתפוקה בברזיל וסערה שפוגעת במערב אוסטרליה – יחד עם עלייה בביקושים לפלדה
 | 
telegram

אחת לכמה זמן, יש סחורה שמרקיעה שחקים בשל נסיבות שנוצרות בשוק. השנה ראינו את הזהב עולה מעל 2,000 דולר באוגוסט ומאז ירד בכ-10% וגם הנחושת מרקיעה למחירים שלא ראינו מאז תחילת העשור הקודם. לפעמים הסחורה קורסת, כמו במקרה של הנפט, כשהחוזים העתידיים באפריל התרסקו לרמה של מינוס 38 דולר, לפני שהתייצבו על 11 דולר לפני פקיעתם.

לרוב, התנאים הם טבעיים וקורים כחלק מתמורות בשוק, אבל ב-2020, אין דבר שאי אפשר לנתק מהקורונה. וכך נמשכת הנדנדה בשוק הסחורות הגלובלי. עכשיו הגיע תורו של הברזל (Iron Ore) שהחוזים העתידיים עליו בבורסות הסחורות בדאליאן ליאאונינג הסינית, עולים היום בכ-10%, לאור חשש ממחסור עולמי בברזל ועלייה בביקוש לפלדה, המיוצרת מברזל. המחיר שבר את השיא הקודם וחצה לראשונה בהיסטוריה את המחיר של 152.95 דולר לטון ברזל.

כבר היום מאגרי המתכת בסין קצת חנוקים, כשהאנליסטים שמסקרים את השוק צופים שהמצב הנוכחי יימשך, נוכח סערות שמשביתות את מערב אוסטרליה. המדינה שבאוקיאניה היא יצואנית הברזל הגדולה בעולם, כשב-2017 המדינה ייצאה 828 מיליון טון של הסחורה ובשנה שעברה היא סיפקה 58% מהברזל, כשברזיל סיפקה 23% מהברזל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

גם בברזיל לא שקט. חברת וייל (VALE.BR) הברזילאית, מדינה שנפגעה קשות מהקורונה, היא יצרנית הברזל השנייה בגודלה בעולם. לאחרונה היא הורידה את תחזיותיה והורידה את התפוקה בתחזית השנתית ל-2020 וגם ל-2021.

"כרגע יש סופה טרופית שמתקרבת לחוף באוסטרליה ושמשביתה את 2 הנמלים הגדולים שם", אמר אנליסט הסחורות אריק הדבורג מחברת CRU לרשת CNBC. "שני הנמלים האלה אחראים על יצוא של קצת למעלה ממחצית מהברזל בעולם", הוסיף.

הדבורג מוסיף כי הוא סבור שהביקוש בסין ימשיך להיות חזק למתכת ופלדה, מה שצפוי ללחוץ עוד יותר את המחירים כלפי מעלה בתקופה הקרובה. "נראה תפוקה נמוכה יותר מכיוונה של ברזיל וזה יימשך גם בשנה הבאה. אנחנו גם רואים סימנים שמפעילי המכרות מתקשים לחזור לעבודה", המשיך.

ברויטרס פרסמו שקבוצת יצרני פלדה מסין ביקשו מהרשויות הסיניות לבדוק את העליות האחרונות במחיר הסחורה, שמשמשת את הסינים לבנות את ערי הענק שלהם ולבנות את התשתיות לרכבות.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות