מצבו של החולה יתייצב ב-2024: בואינג הפסידה 85 מיליארד דולר

עוד לפני המגפה, החברה עם הביצועים הגרועים ביותר ממניות הדאו ג'ונס, הפסידה גם על משבר ה-MAX, אבל הרבה יותר על הקורונה. למרות חזרתו של מטוס הדגל החדש, ההתאוששות תיקח זמן
 | 
telegram
(3)

אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק איך תסתיים 2020 ואנחנו בטח לא יודעים מה תביא עלינו 2021, אבל מה שאנחנו כן יודעים, שאם את שנת 2019 בואינג (BA), חברת התעופה הגדולה בעולם, חשבה שהיא רוצה לשכוח בשל משבר ה-737MAX, אז את 2020, היא תרצה לשכוח בגלל כל היתר. הקורונה נגסה לה עמוק לתוך הכיס. מה זה עמוק, ים המלח נראה גבוה לעומת מצבה של החברה.

עד כה מוערך כי מתחילת משבר ה-MAX, הפסידה עליו החברה 40 מיליארד דולר ב-2019. אבל אז, כש-2020 הוכרזה כסוג של שנת מעבר והתאוששות, באה הקורונה, סגרה את השמיים, לקחה את מרבית הכנסות החברה והכניסה אותה לבור. הבור הזה נאמד בשיא בירידת ערך של 125 מיליארד דולר. נכון לכרגע, הירידה בתנועה האווירית המסחרית ירה בקרוב ל-60% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

אז נכון, לאחר שאושר מחדש על ידי רשויות התעופה בעולם, בואינג מתחילה לשלוח מטוסים ללקוחותיה, אבל יש חשש משנמוך התחזיות העתידיות לירידה בכמות הנוסעים בעולם, שצפויה להשפיע גם על הירידה בהזמנות של מטוסים חדשים לשנים קדימה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

גם לאנליסטים שעוקבים באדיקות אחר המניה קשה להגיע להסכמה סביבה ומה צופנת 2021 לחברה המוכה. כי אם מסתכלים כרגע, ההפסד של בואינג מגיע ל-85 מיליארד דולר. אז המשקיעים צריכים לשאול את עצמם: כמה מהר, בתנאי השוק הקיימים, תוכל החברה להחזיר את הכסף?

אין תשובה טובה, כי אין באמת תחזית טובה ל-2021. אצל מרבית חברות התעופה, מרבית האנליסטים בכלל מכוונים ל-2022, לימים שאחרי מבצע החיסון הגלובלי שנמצא רק בראשיתו. במקרה של בואינג מכוונים ל-2023/4, כי שוב, אף אחד לא יודע כמה מהר תשוב התעופה האווירית לאיתנותה. או כמה זמן ייקח לחברה להחזיר את הייצור ל-100% תפוקה, כשגם מטוסי ה-450MAX שעדיין חונים ומצריכים אחזקה יקרה ישפיעו על תוצאות החברה.

בקרדיט סוויס טוענים כי השוורים של של השוק סבורים שהמניה יכולה להגיע למחיר של 300 דולר, אבל בבנק ממליצים רק על החזקה, כשמחיר המטרה עומד על 174 דולר. כלומר 20% דאונסייד. עוד צופים בבנק כי החברה תייצר 18.5 דולר למניה ב-2024, לעומת 23 דולר ב-2018. באותה השנה, המניה עמדה על 400 דולר, כך שאם 2023 תהיה שנה רגילה, נוכל לראות את המניה חוזרת למספרים הללו.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    סכנה בואיינג משנה את שם המטוס המסוכן
    YL 29/12/2020 11:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כרגיל דבר לא נלמד וזו הסיבה ש איירבוס מצליחה יותר
    סגור
  • 2.
    מגיע לחברה ולמנהליה מאסר עולם
    מכרו מטוס לא בטיחותי 29/12/2020 09:41
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הם ידעו ושתקו, ידעו ושיווקו. לקחו כסף מלקוחות ונתנו בונוסים לעצמם.עכשיו שיישבו בשקט ויסבלו.
    סגור
  • 1.
    ההפסדים לא חשובים
    מייק 29/12/2020 07:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    העיקר יש את הפד. הוא מזרים כסף וקונה כל אשפת מניות
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות