גנבה את ההצגה: NIO שווה כ-100 מיליארד דולר
מנית יצרנית הרכבים החשמליים מסין, NIO, מזנקת לאחר שבסוף השבוע האחרון חשפה החברה מכונית יוקרה חדשה, סוללות ארוכות טווח וטכנולוגיות מבטיחות נוספות במהלך ה- ״NIO Day״ (נשמע מוכר?). ניו פותחת את 2021 בכל הכוח, עד כה השנה זינקה ב-33% ונסחרת לפי שווי כ-100 מיליארד דולר. כעת היא גם זוכה להמלצת אנליסטים חדשה. מכונית היוקרה החשמלית של NIO, ה-ET7 3, מיועדת להתחרות בדגם 3 של טסלה TESLA INC (סימול:TSLA). מחיר הרכב יתחיל בכ-69.2 אלף דולר (448 אלף יואן) , כולל סוללה אך ללא סובסידיות ממשלתיות. המחיר ההתחלתי במסלול ללא הסוללה הוא כ-58.4 אלף דולר. החברה חשפה גם את השותפות עם יצרנית השבבים נבידיה NVIDIA COR (סימול:NVDA). רכב הסדאן יכלול את טכנולוגיית מערכת על שבב (SoC)י Orin לצד חיישני Lidar חדשניים, מה שצפוי להעניק לרכב יכולות אוטונומיות מתקדמות. בשנת 2020 השיקה ניו את ״שירות הסוללות״, מעין תוכנית מנוי לסוללות רכב. בבסיסו של המודל, הרכב והסלולה נמכרים בנפרד, ומחיר הרכב הוא זול יותר משמעותית. לקוחות החברה יוכלו להחליף סוללות בתמורה לתשלום חודשי הנקבע בהתאם לצרכי הרכב. עם זאת, דגם 3 סדאן של טסלה היה הרכב הנמכר ביותר בסין בחודש נובמבר, כאשר המכירות זינקו ב-78% לעומת חודש אוקטובר על רקע הורדת מחירים. הרכב היה מרשים גם במראה, אך נקודת השיא של הערב הייתה ללא ספק הסוללות החדשות, ״הכוכב של ההופעה״ ציינו האנליסטים . ניו הציגה סוללות חזקות יותר בעלות קיבולת של 150 קילוואט לשעה, שיפור לעומת 100 קילוואט שהשיקה החברה בנובמבר. הסוללה החדשה צפויה להעניק לרכבי ניו טווח של 1,000 קילומטר (625 מייל) בהטענה אחת. מנכ״ל החברה, וויליאם לי, אמר לעיתונאים ״ככל שטכנולוגיות ה-EV מתקדמות יותר ועלות הסוללה יורדת, יתכן שנכנס לשווקים הגדולים יותר, אך בהחלט לא עם המותג NIO״ אמר לי, כלומר החברה עשויה להתחיל לייצר מוצרי EV. קצב הצמיחה של החברה מסחרר, האנליסטים צופים כי ניו תדווח על הפסד של 67 סנט למניה במהלך כל שנת 2020, וכי ההפסדים יצטמצמו לכ-45 סנט למניה במהלך שנת 2021. השורה העליונה צפויה להכפיל את עצמה במהלך שנת 2020, והחברה צפויה להכפיל את ההכנסות שוב במהלך שנת 2021. (סיכום השנה של NIO)
האנליסטים זוקפים הצלחה ל-״NIO Day״, ומעלים את יעדי המחירים. מרביתם נמצאים בסין, אך לא רק ג׳יי פי מורגן JP MORGAN (סימול:JPM) העלו את היעד מ-50 דולר ל-75 דולר, 27% מעל מחיר הפתיחה שלה הערב. ״אנו שופרים על ציפיותינו כי ניו תמשיך להיסחר יותר כמו מניה טכנולוגית צומחת במהירות מאשר יצרנית רכב״ אמרו בבנק ההשקעות. עם זאת, החברה ההפסדית שווה מעל ל-100 מיליארד דולר, הרבה יותר מיצרניות הרכב הגדולות בעולם.
- 4.שער 100 עד סוף רבעון שני, 150 עד סוף השנה (ל"ת)רננה 12/01/2021 08:40הגב לתגובה זו
- 3.יויו 12/01/2021 00:07הגב לתגובה זוהמפולת כאן . זרקו את טראמפ לכלבים .מעניין מתי תגיע המפולת שמכין המטורף.שלא נדע ...
- 2.יוסי 11/01/2021 23:28הגב לתגובה זוזמן לברוח .
- 1.רק מזומן 11/01/2021 23:26הגב לתגובה זומנפחים חברה שעדיין בהפסדים ומוכרת רכבים במחיר מופקע