האנליסטים מתלהבים מ-NIO; ג'י פי מורגן צופה אפסייד של 20%
גם לאחר שמניית NIO (סימול: NIO) המריאה פי 17 ממחיר של 3.7 דולר ל-62.7 דולר בתוך שנה, מאמינים האנליסטים שעתידה עוד לפניה. אנליסטים מעיקר מסין והונג קונג העלו את יעד מחיר מניית החברה לייצור מכוניות חשמליות.
אתמול עלתה מניית NIO בכ-6% ושווי השוק של החברה חצה את ה-100 מיליארד דולר, כאשר היא חולפת על פני פולקסוואגן ושנייה רק לטסלה. האנליסטים קיבלו זריקה של אופטימיות לנוכח התצוגה השנתית של החברה שכללה מכוניות יוקרה לצד שיפור משמעותי בסוללות בטכניקת ה-Solid State.
<שווי השוק של NIO מגיע לכמעט 100 מיליארד דולר, גבוה יותר מזה של פולקסווגן (VOW) ושנייה רק לטסלה (TSLA).
הבנק ג'י פי מורגן העלה את יעד המחיר שלו ל-75 דולר מ-50 דולר, האנליסט של דויטשה בנק, הגדיל את יעד המחיר שלו מ-50 ל-70 דולר, ואנליסט קרדיט סוויס, בן וואנג, העלה את היעד מ-65 דולר ל-71.
ממחירה כיום ב-67 דולר, היעד הגבוה החדש בקרב אנליסטים המכסים את מניית NIO הוא 100 דולר למניה והוא שייך לאנליסט קלווין לאו מבית Daiwa Securities. בנק אוף אמריקה גם הגדיל את יעד המחירים שלו ל-70 דולר מ-59 דולר לאחר התערוכה וציטט את תוכניות החברה על הצגת סוללה מוכנה בסוף שנת 2022.
כל אותם אנליסטים דירגו את מניות NIO ברמת "רכישה". למעשה, יותר מ-60% מהאנליסטים המכסים את החברה מדרגים אותה כרכישה, שיעור גבוה מהממוצע של הדאו ג'ונס שעומד על 57%.
טסלה מול NIO
המחירים של טסלה ו-NIO הם אדירים. ללא ספק. אבל המחיר מתבסס על ההנחה ששתי הענקיות החדשות ישתלטו על ענף הרכבים המסורתי תוך שנתיים מהיום. טסלה עם שווי שוק של 770 מיליארד דולר הוא פי 13 מצפי המכירות שלה ב-2022. המכפיל של NIO הוא פי 11.
סוללות ה-Solid State
NIO אישרה בפני העיתונות האמריקנית כי פיתחה סוללה במצב מוצק, אך הפרטים לגבי אותה סוללה עדיין צנועים. לסוללות מצב מוצק אין אלקטרוליט נוזלי, כמו סוללות טיפוסיות, והן מבטיחות עמידות ובטיחות גבוהים יותר ועלות נמוכה יותר.
NIO עובדת כיום עם יצרנית הסוללות הסינית Contemporary Amperex Technology. יצרנית אחרת, שנחשבת לחלוצה בתחום היא QUANTUMSCAPE שרשמה לאחרונה ירידות חדות לנוכח החדשות לתחרות חדשה מצד שותפתה של NIO.
האחת שלא הצליחה
אמנם החלומות לגבי NIO הם גדולים והם אמורים להתממש כבר ב-2022. אך לפני שרצים לקנות את המניה כדאי להיזכר במקרה ניקולא. ניקולא נחשבה לאחת מההבטחות הגדולות בוול סטריט בתחום הרכבים החשמליים, כשהמיזוג שלה לחברת SPAC יצר לא מעט רעש והיווה סמן ימני להנפקות נוספות בתום זה.
לאחר ביטול הסכם עם ג'נרל מוטורס (GM) וביטול שירות עם לקוח גדול, החברה נמצאת בדעיכה משמעותית. ממחיר של 80 דולר, מניית החברה נסחרת בכ-17%.
תמונה: Jengtingchen
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.לניקולה אין אפילו מפעל.רן 15/01/2021 10:28הגב לתגובה זו1 0לא ייצרו אפילו מוצר אחד וכבר נסחרו לפי שווי שוק של מיליארדים. חלומות באוויר ולכן זה קרס. לניו כבר יש מוצרים, והרבה. תוך שנה שנתיים אני מעריך שניו תהיה גדולה כמו טסלה, אם לא יותר. השוק האסיאתי הוא עצום ולניו יש את הגב של הממשל הסיני שיש לו אינטרס בהצלחה שלה. מחזיק וממתיןסגור
-
4.זהירות הבטחות הבטחותרק מזומן 14/01/2021 20:42הגב לתגובה זו1 0יקרה בטירוף גם לסוללות מוצקות יש בעיות ומגבלה של אורך חיים.מה שבטוח עוד חזון למועד הפיתוח יושלם עוד כמה שנים.סגור
-
3.שלישית אחרי טויוטה (ל"ת)שלום 13/01/2021 01:02הגב לתגובה זו2 0סגור
-
2.ההשוואה לניקולה לא נכונהדודו 12/01/2021 16:04הגב לתגובה זו8 1בניקולה לא יצרו אפילו משאית אחת והכל התבסס על חוזים עם חברות גדולות לעומת זאת nio היא לברה שכבר עובדת והיחיר עולה בגלל ביצועים ולא בגלל הסכמים עם חברות גדולות שישלמו לה על שיתוף הפעולה איתםסגור
-
1.הכתבה לא מדוייקתתום 12/01/2021 15:31הגב לתגובה זו5 0איך אפשר להשוות בינה לבין ניקולה ? שטויות .סגור