הקורונה הפילה את מניות התעופה - החיסונים הזניקו אותן בחזרה; מה יהיה בהמשך?
הדוחות של חברות התעופה הגדולות בארה"ב לרבעון הרביעי של 2020 ולשנה כולה, יהיו גרועים. אין חברה שתצליח לחמוק מזה. השאלה היחידה היא עד כמה יצליחו לצמצם הפסדים באמצעות צמצום של הוצאות התפעול. קחו את דלתא (DAL), שצפויה להיות חברת התעופה הראשונה שתדווח על הרבעון האחרון של 2020. הצפי של השוק, איך נאמר זאת במילים עדינות, על הפנים - הכנסות של 3.6 מיליארד דולר והפסד של 2.5 דולר למניה כשבכל השנה הצפי הוא להכנסות של כ-16.5 מיליארד דולר והפסד של כ-11 דולר למניה. בשנת 2019 עמדו ההכנסות על כ-50 מיליארד דולר והרווח על 7.3 דולר למניה.
אז התוצאות יהיו גרועות, אך צפויות, ולכן התוצאות האלו לא אומרות שאין אפסייד למניה. האפסייד תלוי בשאלה האם הדוחות גרועים יותר או פחות ממה שצפוי וכמובן - שהתחזית קדימה חשובה מאוד למניה.
כמו מרבית חברות התעופה האזרחיות, דלתא תרצה לשכוח את 2020 והיא אפילו לא קרובה להפוך לרווחית בזמן הקרוב. ההכנסות ממכירות צפויות כאמור לעמוד על 3.6 מיליארד דולר, מדובר ב-67% פחות מהרבעון המקביל של 2019. החברה צפויה לדווח על הפסד של 2 מיליארד דולר לפני מס והפסד של 2.5 דולר למניה (EPS). צחוק הגורל הוא שהפסד של 2 מיליארד הוא נמוך מה-2.5 מיליארד שעליה דיווחה החברה ברבעון השלישי של 2020. מדובר בסימן שהחברה בכל זאת משפרת את הרווחיות שלה.
בשוק מצפים שברבעון הנוכחי (הראשון של 2021) החברה תפסיד למעלה מ-850 מיליון דולר, והחברה תמשיך להשתפר ברבעון השני, הודות למבצע החיסונים הנרחב שימשיך, אם ימשיך, לתפוס תאוצה.
זאת מאחר וכרגע למרות תחילת המבצע החיסונים, בכל יום מאושפזים 200,000 חולים חדשים, כשרק 9 מיליון אמריקאים חוסנו, למרות שכבר קרוב ל-26 מיליון חוסנו יצאו לשווקים בארה"ב. גם באירופה מסוגרים ומגבילים את פעילות התעופה, כך שהתחזיות, יכולות להיות אופטימיות מדי.
אם נחפש נקודות של אור, אז החברה הוסיפה מספר קווי מטען ברבעון האחרון וההכנסות צפויות להתאזן מעט משותפות כרטיסי האשראי שהחברה מפעילה. כמו כן, תהליכי ההתייעלות הכואבים ממשיכים לתרום לשורת הרווח.
בסיטיגרופ שמרו על המלצת קנייה למניה, כשהבנק צופה שה-EPS יעמוד ברבעון האחרון של 2020 "רק" על מינוס 2.2 דולר למניה. הבנק נותן למניה מחיר יעד של 48 דולר, המבוסס על מכפיל של 10 לפי הרווח הצפוי ב-2022. המחיר הזה מבטא עלייה של 20% ביחס למחיר הנוכחי של המניה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
9.מטוסים טסים על דלק סילוניבזן 17/01/2021 09:37הגב לתגובה זו1 0לא ככ משנה איזו חברת תעופה - כולן חייבות דלק סילוני, שהיקף הייצור שלו צפוי לעלות. מי שיהנה מכך יהיה סקטור בתי הזיקוק. אצלנו זה בזן ופז נפטסגור
-
8.ומתי אל על תזנק ? (ל"ת)רפאל 14/01/2021 17:08הגב לתגובה זו2 0סגור
-
7.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 14/01/2021 14:54הגב לתגובה זו1 1סגור
-
6.חברים מחפסים קבלן שיש לו סיכה מיוחדת לפוצץ את הבולון בבאבי 14/01/2021 14:28הגב לתגובה זו0 0הבורסה מנופחת מחפסים כבלן מיוחד שיש לו סיכה לפוצץ את הבלון שמנפחים את הבורסה כל הזמןסגור
-
5.הכרשים רוצים כסף כל על חשבון הכלכלה העולמית (ל"ת)הננמי 14/01/2021 14:09הגב לתגובה זו0 1סגור
- טען עוד
-
4.בועה ושוב בועה העליות ערסו את הדולר את היצו מפעלים נסגר (ל"ת)הננמי 14/01/2021 14:08הגב לתגובה זו0 1סגור
-
3.כולם נפגיעו מי לו הדולר הכלכלה חובות עצומים ארצות הברית (ל"ת)הננמי 14/01/2021 14:07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.בהמשך הכל מתרסק . הלך עלינו . למכור עכשיו ולברוח. (ל"ת)י 14/01/2021 13:44הגב לתגובה זו0 2סגור
-
1.תעופה ארצות הבריתתעופה 14/01/2021 12:49הגב לתגובה זו2 0אני סוחר הרבה על מדד המטוסים האמריקאי jets, היו תקופות בקורונה שאכלתי ממנו קש אבל אני בהחלט סבור שש הזדמנות לעליה, עשיתי איתו כסף ועוד אעשה, אני חושב שזה בין המדדים היחידים שלא מנופחים..סגור