האזהרות מפני בועה לא עוזרות: ענף הרכבים החשמליים הוסיף לערכו מתחילת החודש 220 מיליארד דולר
העליות של טסלה מזינות את העליות ב-NIO שמזינות את העלייה ב-BYD וחוזר חלילה. מתחילת החודש מדובר בעלייה של 17%. עד מתי זה יימשך? אנליסט מבית ההשקעות ברנשטיין מזהיר "ויתור על ערכים כלכליים מסוכן"
האזהרות מפני בועה ממשית בענף הרכב החשמלי (המכונה EV) לא מרתיעה את המשקיעים. מאז תחילת השנה הקצב החם של זרימת כספים לענף אף התגבר ונדמה שמניות הרכבים החשמליים פשוט יעלו, ולא משנה מה יהיו החדשות העסקיות.
כתבנו פה מספר פעמים על חברת ניו הסינית (סימול: NIO). המניה של יצרנית המכוניות החמישית בגודלה (!) בסקטור עלתה ב-6% בעקבות עוד המלצה של אנליסט ושווי השוק של החברה הגיע לכמעט 100 מיליארד דולר. המצב כיום הוא ששלוש מתוך חמש יצרניות הרכב הגדולות ביותר במונחי שווי שוק הן יצרניות מכוניות חשמליות - טסלה ( TESLA INC +4.49% TESLA INC 354.89 +4.49% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ), BYD (שנסחרת בהונג קונג) ו- NIO, למרות שאף אחת מהן לא מייצרת מכוניות בכמות שמתקרבת ליצרניות הוותיקות.
מניות NIO עלו בכ-25% מתחילת השנה הנוכחית וזאת לאחר עלייה של כ-1,100% ב-2020. מניית טסלה מצידה עולה השנה בכמעט 20% לאחר עלייה של 740% בשנת 2020. מניית BYD הוסיפה לערכה 25% בשנה הנוכחית לאחר עלייה של כ-420% בשנת 2020.
שווי השוק של טסלה הוא הגדול ביותר ושווה בערך טריליון דולר. הזינוק המטאורי במניה הועילה מאוד עם בעלי המניות, אך היא גם יצרה אפקט משני בו משקיעים רצים לחברות קטנות יותר בתחום כדי לשחזר את אותה הצפת ערך.
מתוך כך רבות מהיצרניות מתומחרות על בסיס מכפילי השווי של טסלה. "הזינוק בשווי של הסקטור תומך באופן סיבובי גם בטסלה", מסר אנליסט בית ההשקעות ברנשטיין, מארק ניומן. "טסלה עולה, ואז NIO עולה גבוה יותר, ואז CATL שמייצרת סוללות עולה גבוה יותר ואז גם BYD מתחילה לטפס".
ניומן לא מעז לחזות כיצד יסתיימו סיבובי ההתנפחויות הללו, אך סבור כי הסתמכות על הערכת שווי יחסית וויתור על ערכים מוחלטים היא מסוכנת.
קטנים כגדולים
התנפחות הענף אינה נחלת היצרנים הגדולים בלבד. גם מניות של יצרנים קטנים יותר מציגים עליות של עשרות אחוזים. מניית Electrameccania (סימול: SOLO) עלתה ב-30% השנה, Greenpower Motor (סימול: GP) עלתה ב-18% ו-Arcimoto (סימול: FUV) זינקה ב-60%. חברות אלו הן בעלות שווי שוק של כמה מיליארדי דולרים.
כאמור, חלק מיצרני הסוללות נהנים מזרימת המשקיעים לענף. CATL היא חברה סינית, יצרנית סוללות EV, שעלתה ביותר מ-16% בשנה עד כה. נציין כי לא כל המניות בשרשרת האספקה לסוללות משיגות ביצועים טובים. מניית QuantumScape (סימול: QS), חלוצה בתחום הסוללות לרכב חשמלי, צנחה ב-41% עד כה בינואר. אך הירידה התלולה שלה מגיעה, בין השאר, לאחר זינוק אדיר שביצעה בדצמבר.
חלק מהספקים הקטנים של EV ומניות תמיכה בתשתיות האספקה גם הם ירדו עד כה. מניות XL Fleet (XL) ורומאו פאוור (RMO), המספקות רכיבי מנוע EV, נפלו עד כה בשנת 2020 בכ-12% ו-13% בהתאמה.
בממוצע תחום ה-EV עלה מתחילת השנה בערך ב-17% והוסיף שווי שוק של כ-220 מיליארד דולר - בערך שווי השוק של טויוטה מוטור. נראה שזה לא משנה אם החברות קטנות או גדולות - המשקיעים רוצים חשיפה לרכב חשמלי, ועל פי רוב מעדיפים יצרני חשמל על ספקים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.לא BB , לא קונה! (ל"ת)ספקולנט 25/01/2021 18:09הגב לתגובה זו1 0סגור
-
6.Lac עשתה אלף אחוזרק מזומן 25/01/2021 17:36הגב לתגובה זו1 0אחרי חמש מאות אחוז ברחתי.מדובר באם כל הבועות.לא לשכוח יש גם סוללות אבץ אויר ומימן כולל רוח וצילצולים.סגור
-
5.בורסהdave921 25/01/2021 17:11הגב לתגובה זו1 0bizportal נוסח צפון קוריאה ! לא מפרסמים תגובות שלא נוח לכםסגור
-
4.בורסהdave921 25/01/2021 16:59הגב לתגובה זו1 0תתעסקו בבורסה העלובה פה ! ועזבו מה שקורה בארה"בסגור
-
טסלה הודיע שתייצר האריות לעצמה ולכן האחרים ירדו וירדו (ל"ת)מ 26/01/2021 16:14הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
3.מזכיר את הבועה של נסד"ק בשנת 2000, זה ייגמר כמו אז... (ל"ת)דני 25/01/2021 16:45הגב לתגובה זו3 2סגור
-
2.אז הלך לכם השורט? (ל"ת)שימי 25/01/2021 15:52הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.בורסהdave921 25/01/2021 15:51הגב לתגובה זו0 1פששש..קשקושסגור