למי יש עתיד ורוד יותר בתחום הרכב החשמלי - לפורד או ל-GM?
כמו במקרה של הנפט, שמוחלף יותר ויותר באנרגיות מתחדשות או כאלה שפחות מזהמות, יצרניות הרכב הוותיקות בארה"ב, אלה שהתבססו על הזהב השחור, כנראה שפספסו את מרבית הרכבות בכל מה שנוגע לרכבים חשמליים (EV). או שלא האמינו, או שלא רצו להאמין, אבל המציאות, כרגיל, חזקה מכל אמונה. העולם התקדם והם קצת נשארו מאחור. הן מנסות, אבל זה לא ה-DNA שלהן ולסובב נושאות מטוסים מפלצתיות של כאלה זה לא עניין של מה בכך.
מספיק רק להסתכל על שוויין של שתי החברות הכי אמריקאיות בתחום. פורד (F) היא בעלת שווי שמתקרב ל-42 מיליארד דולר. ג'נרל מוטורס היא בעלת שווי שוק של 72.5 מיליארד דולר. לעומת זאת, השוק מתמחר את שוויה של טסלה (TSLA), המובילה העולמית בתחום, בלמעלה מ-750 מיליארד דולר. כלומר שתי החברות הללו מהוות כמעט שביעית משוויה של טסלה.
אפילו יצרנית הרכב הסינית NIO (NIO), שמסרה ב-2020 פחות מ-32 אלף רכבים, היא בעלת שווי שוק של 89 מיליארד דולר. פורד לדוגמה, מסרה קרוב ל-1.2 מיליון רכבים ברבעון השלישי של 2020. השווי של ניאו הוא כביכול גבוה בכ-25%, אבל אם מסתכלים על הגודל והיכולות האמיתיות של החברות הללו, אז השווי מקבל מכפיל חדש לגמרי.
מה זה אומר לנו? שהשוק חושב שענקיות הרכב המסורתיות, שהיו בין פורצות הדרך שהביאו את עולמנו לאן שהוא נמצא כיום, הן דינוזאורים שעתידם לוט בערפל, ככל שהאסטרואיד, ששמו מהפכת הרכב החשמלי, מתקרב ליום הפגיעה, שבו המטוטלת תסטה לגמרי לעברה של הטכנולוגיה החדשה. זו המהפכה שמתרחשת מול עינינו והיא משנה סדרי עולם.
אמנם באיחור אופנתי, אבל עדיין גם פורד וגם ג'נרל מוטורס משקיעות במו"פ, בהמרת פסי ייצור וחיפוש אחר טכנולוגיות חדשות, כמו העסקה הגרועה שחתמה GM עם חברת המשאיות ניקולא (NKLA), שהבטיחה בתחילה להיכנס גם במניות, אבל העסקה שונמכה ושונמכה.
מה חושבים במורגן סטנלי על המניות?
בכל מקרה, האנליסט אדם ג'ונאס ממורגן סטנלי (MS) שנמך את ההמלצה שלו לפורד מהחזק למכירה, בשל האסטרטגיה שבחרה החברה בתחום הרכב החשמליים, אבל השאיר את מחיר היעד של המניה על 9 דולר. כלומר דאונסייד של 16% על מחיר השוק.
ג'ונאס מאמין שיש סיכוי שפורד תצליח לחזור לתמונה בתחרות, כשבמקרה הזה מחיר המטרה עומד על 18 דולר. אבל הוא לא חושב שהסיכוי גבוה. "ישנן כמה נקודות מטריאליות בנוגע לאסטרטגיה, ליכולת ביצוע ולשקיפות שטרם התממשו", כתב ג'ונאס במכתב למשקיעים.
לאחר שניתח את החברה, הוא סבור שנכון לכרגע, השווי של סגמנט המשאיות שווה 4 דולר למניה. יתר הפעילות, כולל זו האירופאית, היא במינוס 2 דולר למניה. היוזמות לרכב אוטונומי של החברה שוות דולר למניה ותחום ה-EV שווה 7 דולר למניה.
בנוגע ל-GM, ג'ונאס יותר בטוח ביכולתה להיות שחקנית בתחום. הוא העלה את מחיר היעד של המניה בלמעלה מ-40%, מ-57 דולר ל-80 דולר למניה והשאיר את עמדת הקנייה. בניתוח של החברה הוא מעניק לחטיבת מנועי הבערה הפנימיים 0 דולר ואת כניסתה ל-EV ב-52 דולר. בנוסף הוא נותן 10 דולר לטכנולוגיית הקרוז האוטומטית ופלטפורמת סוללת אולטיום. המותג קורבט, יחד עם תחומי השירות והמימון שווים עוד 28 דולר למניה. לאחר שהוריד סיכונים הוא הגיע למספר של ה-80 דולר.
ג'ונאס מתמחר את חטיבת ה-EV של GM ב-80% משוויה של NIO. ג'ונאס גם ניתח את טסלה על פי אותם הפרמטרים. רק את חטיבת הרכבים של טסלה הוא מעריך בשווי שוק 315 מיליארד, שמתורגמים ל-332 דולר למניה. ג'ונאס כאמור שורי מאוד ומחזיק בעמדת קנייה עם מחיר מטרה של 810 דולר, שהם דאונסייד של 3% על מחיר השוק.
בכל מקרה, 90% מהאנליסטים בוול סטריט שמסקרים את מניית GM מחזיקים בעמדת קנייה למניה. רק 20% מהאנליסטים שמכסים את פורד מחזיקים באותה העמדה לגבי החברה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.בטריות עוד חזון למועדרק מזומן 03/02/2021 17:24הגב לתגובה זו0 0תראו כמה חיפושים באינטרנט לרכב חשמלי...חצי אחוז.ההייפ גדול ממספר הקונים האמיתיים. רכב אוטונומי חלומותסגור
-
6.העתיד בקרינה שתביא מחלות ממאירות. סכנה (ל"ת)אנונימי 01/02/2021 11:07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
קרינה מייננת? לא. אז ממה אתה דואג?אייל 01/02/2021 13:48הגב לתגובה זו1 0אנחנו כבר 30 שנה עם טלפון נייד בתוך הפרצוף, ואם היו ראיות להשפעות שליליות של הקרינה הלא מייננת, כבר מזמן עורכי דין היו עושים בוננזת תביעות ייצוגיות הגדולה בהיסטוריה. או מקסימום זה היה נראה כמו מה שקרה לחברות הסיגריות. אבל שום דבר מזה לא קרה וכל מה שיש לך זה קונספירטורים בפייסבוק שהם לא יותר טובים מרודפי רוחות רפאים.סגור
-
5.2 חברת פח (ל"ת)יוני 01/02/2021 09:18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.מנית ניקולאיובל רומי 01/02/2021 06:53הגב לתגובה זו1 2ניקולה תפתיע ובגדולסגור
- טען עוד
-
ניקולה ללא שום טכנולוגיהרק מזומן 03/02/2021 17:26הגב לתגובה זו0 0רק שאובה לקניה לטווחים קצרים.בחברה לא המציאה ולא הביאה כלום טכנולוגיית המימן שלה לא מבוססת היא קונה מכלולים מגנראל מוטורססגור
-
3.מה עם saicשחף 31/01/2021 23:51הגב לתגובה זו2 1שהיא החברת רכב השניה בעולםסגור
-
2.ביבי באמריקה עובד בחלת מהמעמד הנמוך מקבל 4000$ בתודש.י 31/01/2021 23:04הגב לתגובה זו6 2אתה צריך להתבייש. הרגת את האזרחים .חנקת אותם . בחרתי בך .קמצן .סגור
-
1.פורסייט ...לוקחת את שניהם בהליכה . חחחחח (ל"ת)עדנאן חאשוגי (אמיר) 31/01/2021 21:34הגב לתגובה זו3 2סגור