
REE תנפיק בוול סטריט לפי שווי של 3 מיליארד ד': זה הספאק אליו תמוזג
סטארט-אפ הרכב החשמלי REE נמצא צעד מסגירת המו"מ מול חברת הספאק (SPAC) דרכה ייכנס לנאסד"ק: לפי הפרסומים בחו"ל, REE תתמזג עם חברת X10 Capital Venture Acquisition Corp (סימול: VCVCU) ותנפיק לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר לפני הכסף, או 3.6 מיליארד אחרי הגיוס בהנפקה. העסקה עתידה להיחתם בהמשך היום.
המשקיעים הקודמים ב-REE, עתידים להחזיק בכ-80% ממניות החברה הממוזגת. מדובר בין השאר במותגי הרכב מיצובישי, טויוטה ופיאט-קרייזלר, מיטב דש, הכשרה, הפניקס ואקסלנס, וכן NSK America, רד בינת, חברת דלק רכב 2.12% ובעל השליטה בה גיל אגמון.
החברה מייצרת פלטפורמה גנרית לרכב חשמלי בה יכולות לעשות שימוש יצרניות הרכב. הייחוד במוצר שלה הוא שרכיבים שונים ברכב משולבים בתוך הגלגלים – המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, המתלים ועוד. למעשה, פלטפורמה "שטוחה" שכזו מותירה ליצרניות גמישות רבה בתכנון הרכב שכן היא חוסכת במקום רב. כך רכבי משלוחים, למשל, יכולים לפנות מקום כדי לשאת מטען רב יותר, וגם ניתן לרווח יותר מכוניות נוסעים.
מוסאשי היפנית, מבית הונדה, מייצרת את הפלטפורמה החשמלית שלה בהתבסס על הטכנולוגיה של REE ובשיתוף פעולה איתה, ו-Mahindra & Mahindra ההודית חתמה עמה על מזכר הבנות לייצור 200-250 אלף מכוניות עם הפלטפורמה שלה. עוד תספק REE את הפלטפורמה שלה להינו (חטיבת המשאיות של טויוטה).
- משווי של 3.6 מיליארד דולר ל-80 מיליון - REE מתרסקת אחרי גיוס בדיסקאונט
- רי אוטומוטיב השלימה סבב גיוס של כמעט 15 מיליון דולר
REE הוקמה ב-2013 ע"י מייסדי סופטוויל, דניאל בראל, המשמש כמנכ"ל ואחישי סרדס, והיא מעסיקה למעלה מ-100 עובדים. "זאת הייתה שנה די מדהימה בשבילנו", אמר לאחרונה בראל בשיחה עם ביזפורטל. "חתמנו על כמה הסכמי שיתופי פעולה שעל חלקם עוד לא דיווחנו וזאת תהיה שנה מעניינת שבה ניפתח עוד יותר לעולם ונגדיל את האימוץ של הטכנולוגיה שלנו ע"י השוק".
- 2.ניסיתי לתפוס ב12. 12 לא צלח (ל"ת)ג 03/02/2021 16:47הגב לתגובה זו
- 1.לצינון ההתלהבות עולתה באפטר מעל ל15 דולר ... (ל"ת)שישקו 03/02/2021 10:18הגב לתגובה זו