אפל צפויה לשתף פעולה עם קיה ולהשלים את הפאזל האחרון לקראת ייצור EV

מניית קיה טסה היום בכ-10% כי כל מה שמריח מהלוגו של התפוח, מרוויח,  לא פלא כשההכנסות הרבעוניות מגיעות לרמת תקציב מדינה: בצד השני, חברות הרכב נאבקות במחסור שבבים ענק ומשביתות מפעלים: שוק הרכב צפוי לאבד כמיליון כלי רכב בגלל פערי טכנולוגיה
קיה, צילום: איגור סטפנוב, unsplash

הקצת יותר ותיקים שבינינו עוד זוכרים את הפרסומת בערוץ 2, שבה יפני עצבני מורט את שיערותיו, דופק את הראש בקיר וצועק "קיה! קיה! קיה!". הפרסומת השנונה הייתה טיזר לכניסתה של יצרנית הרכב הדרום קוריאנית והלא מוכרת דאז לישראל. סביר להניח שבסיום יום המסחר האחרון, הנהלת קיה (000.270.KS) עשתה בדיוק כמו היפני ההוא מהפרסומת, רק בקטע חיובי.

 

למה? כי היום דווח בעיתונות הדרום קוריאנית שאפל APPLE +0.59% APPLE 229.87 +0.59% APPLE סגירה:0 פתיחה:228.17 גבוה:230.72 נמוך:228.16 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (AAPL), שהודיעה לאחרונה על כניסה לתחום הרכב החשמלי, צפויה לשתף פעולה עם יצרנית הרכבים. אתם בוודאי שואלים את עצמכם מה התוצאה: אז עלייה של 9.7% במסחר היומי במניה והגעה לשווי שעולה על 24 מיליארד דולר והמניה בשיא מאז 1997. קיה! קיה! קיה!
 
לפי הדיווח בדרום קוריאה, שתי החברות אמורות לחתום על חוזה בעוד שבועיים ולהתחיל לעבוד על מכוניות חשמליות אוטונומיות של אפל במפעל קיה בג'ורג'יה ארה"ב. המטרה היא להציג מכונית של אפל עד 2024, כשהמטרה היא להתחיל ייצור של 100 אלף מכוניות בשנה. הסכום הראשוני שתשקיע אפל הוא 3.6 מיליארד דולר.
 
בחודש שעבר, מניית יונדאי עלתה בקרוב ל-20% ביום המסחר, עד שהחברה חזרה בה מהודעה כי היא נמצאת בדיונים עם אפל בנוגע לרכב החשמלי. בהתחשב בעובדה שלהקים מפעל לייצור רכב עולה מיליארדי דולר, כשגם פיתוח שיטות עבודה ואגירת ידע לוקחים זמן לא מבוטל, זה לא מקרי שאפל מחפשת שותף עם ידע ויכולות בתחום.
 
מה שעוד ברור הוא שמלוח הזמנים שאפל הציבה לעצמה, היא לא באמת ממהרת, אז היא גם לא ממהרת לקפוץ למיטה עם אף חברה ולהתחיל בעבודה מיידית.
 
בכל מקרה, אפל שידועה במוצרי פרימיום, נכנסת לתחום שאמנם נמצא בחיתוליו באופן יחסי, אבל כבר עכשיו הוא הופך לצפוף מאוד עם שחקניות כמו טסלה (TSLA), NIO (NIO), אקספנג (XPEV), גוגל (GOOG), פולקסוואגן (VW), כמו גם יתר השחקניות המרכזיות בשוק.
 
למתחרות של אפל יש הרבה יותר ניסיון באופן יחסי, אבל עם כל הכבוד אפל היא לא היצרניות הסיניות, היא לא חברת רכב מסורתית, והיא לא טסלה, היא הרבה יותר מכולם יחד. היתרונות של אפל ברורים, ראשית המותג החזק בעולם לצד קהל מעריצים פנאטי שיעמוד בתור כדי לרכוש כל מוצר עם תפוח נגוס עליו, ובטח ה-I-CAR, מה שמאפשר לחברה לייצר כ-40 מיליארד דולר מזומנים ברבעון, ולמרות שבקופה נמצאים כ-200 מיליארד דולר אפל איגחה כ-14 מיליארד דולר נוספים, מגייסים כשאפשר, לא כשצריך.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אבל היתרון המשמעותי של אפל נמצא בצד הלוגיסטי, שרשראות האספקה של החברה הן מהטובות בעולם, עם מפעלים ברחבי הגלובוס שמייצרים את מרבית החלקים, כולל טכנולוגיות מתקדמות, ובפרט שבבים מהטובים בתעשייה. בעוד יצרניות הרכב המסורתיות נאבקו בשנים האחרונות לייצר איזו שהיא צמיחה, וחברות הרכבים החשמליים הצעירות מרוויחות כסף בעיקר מהנפקות שאותו הן ישקיעו בלוגיסטיקה, אפל בשלב הבא עם משאבים חלומיים. 

GM GENERAL MOTORS +5.1% GENERAL MOT 58.52 +5.1% GENERAL MOTORS סגירה:0 פתיחה:55.73 גבוה:58.9 נמוך:55.65 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מודיעה הערב כי במהלך השבוע הבא היא תעצור את ייצור כלי הרכב בארבעה מפעלים בעקבות מחסור עולמי בשבבים. החברה הוסיפה כי גם המפעל בקוריאה יעבוד במחצית התפוקה, וכי עיקר הפגיעה תהיה ברכבים בעלי שיעור הרווחיות הגבוה ביותר, עם זאת החברה לא חשפה כמה נפח היא צפויה לאבד אך על פי הערכות מדובר בכ-10,000 כלי רכב בכל שבוע. 

״למרות המאמצים הרבים שלנו, המחסור במוליכים למחצה ישפיע על ייצור רכבי GM במהלך שנת 2021״ הצהירה ג׳נרל מוטורס הערב. 

אבל GM היא האחרונה שמדווחת על קשיים באספקת שבבים לרכב: פולקסווגן, פורד, סובארו, טויוטה, ניסאן ומאזדה דיווח על קיצוץ בייצור כלי הרכב בגלל בעיות דומות. מאזדה צפויה לצמצמם כ-34 אלף כלי רכב במהלך החודשים פברואר ומרץ, וניסאן עצרה את ייצור המשאיות למספר ימים. המחסור בשבבים צפוי לגרום לירידה של כ-672 אלף כלי רכב במהלך הרבעון הראשון, אשר צפויה להגיע עד כ-960 אלף במהלך 2021. 

הפער בין ייצור כלי רכב קלאסיים לכלי רכב מהדור הבא הוא שמיים וארץ. ייצור טכנולוגיות מתקדמות כמו שבבים נעשה בתנאים סטריליים גבוהים מחדר ניתוח, ואילו מפעל רכב הוא מפעל. לכן, כל החברות פונות אל מיקור חוץ בכל מה שקשור לטכנולוגיה ונשארות עם שולי הרווח על ״חתיכת הפח״ שהן מייצרות. לאפל יש את כל מה שהיא צריכה, חסר לה רק מי שתבנה את השלדה, מזל טוב קיה. 


תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    Foursight קשורה למיזם ???
    עומרי 04/02/2021 08:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי המניה שועטת קדימה. הודעה על אימוץ הטכנולוגיה והמניה תטוס
    סגור
  • 2.
    לפי הכתבה
    המושלם 04/02/2021 01:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנית טסלה צריכה לרדת חדות, לפחות 80%.
    סגור
  • 1.
    idex מתחת לראדר
    אנונימי 03/02/2021 20:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    idex מתחת לראדר
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות