לקראת דוחות דיסני: האנליסטים בונים על הסטרימינג - זו התחזית שלהם

החברה שהשיקה את שירות הסטרימינג רק לפני כשנה נהנית מקצב גיוסים גבוה משל נטפליקס, אולם מנייתה עלתה מאז פחות משל המתחרה. טווח התחזיות של האנליסטים רווח למדי, אולם תחזית הקונצנזוס מדברת על הפסד מתואם של 0.34 דולר למניה, נמוך מברבעון הקודם
 | 
telegram
(1)

דיסני עתידה לפרסם הלילה את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2020, ובתקופה שבה פארקי השעשועים של החברה עדיין סגורים, תשומת הלב של האנליסטים, וכן של המשקיעים, מופנית בעיקר לפעילות הסטרימינג של החברה, שנהנתה מכך שבסמוך לכניסתה לשוק (סוף 2019) פגשה בסגרי הקורונה והגבלות הקורונה שהשאירו רבים בבתיהם.

למעשה חלק מהמשקיעים מעריכים כי ההטייה לטובת שירותי הסטרימינג, היא שתאפיין את פעילותה של דיסני גם לאחר שהקורונה כבר תחלוף, ועל חשבון סגמנטים אחרים בחברה. על כן הדוח השנתי עבור אלה יסמן רק את ניצני השינוי, כך שיש להם סבלנות ולא ימהרו לשפוט את דיסני לפי השורה העליונה שתציג או התחתונה. סגמנט הסטרימינג צפוי להניב הפסדים עוד כמה שנים קדימה, והמשקיעים מצדם ירצו להסתכל על הצמיחה במספר המנויים בו. בהנהלת החברה אגב צופים שסגמנט הסטרימינג יהפוך רווחי ב-2023 או ב-2024.

מכיוון שדיסני חדשה בשוק בשלב זה היא עדיין נהנית מקצב גיוס גבוה משל המתחרה הבולטת נטפליקס. האחרונה אמנם עקפה את התחזיות וברבעון האחרון נוספו לה 8.5 מיליון מנויים חדשים, אולם אצל דיסני בתחילת אוקטובר המספר עמד על 73.7 מיליון איש, ובאמצע דצמבר על כ-86.8 מיליון – כלומר עלייה של 23 מיליון עוד לפני סוף הרבעון (מדובר במנויים פלטפורמת דיסני+ בלבד, כשמלבדה מחזיקה החברה גם בשירותים הולו ו-ESPN+).

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הציפיה היא שדיסני תחצה את רף ה-90 מיליון מנויים בדוח הקרוב, יעד שהציבה לעצמה במקור רק ל-2024. בינתיים העלתה את היעד ל-230 מיליון מנויים עד אז. האנליסטית לורה מרטין מנידהאם מאמינה שתוך שנתיים דיסני תעקוף את נטפליקס במספר המנויים.

לעומת יחסי הכוחות בקצב גיוסי המנויים, מבחינת העלייה במניה, נטפליקס גברה על דיסני: הראשונה עלתה ב-49% בשנה החולפת לעומת עלייה של 35% במניית דיסני. באותה תקופה הדאו ג'ונס עלה ב-9% וה-S&P 500 ב-19%.

אז זהו אם כן הסנטימנט בשוק לתוצאות שהציגה עד כה דיסני, וכעת למספרים עליהם מדברים האנליסטים. יצוין כי דיסני מסווגת את תקופת הדוח בתור הרבעון הראשון של 2021, על אף שמבחינת זמנים מדובר ברבעון האחרון של 2020. על כן היא אינה מספקת דוח לשנה כולה – אותו סיפקה אם כן בדוח הקודם שהוציאה.

בכל אופן, הצפי הממוצע הוא להפסד של 0.71 דולר ברבעון, או הפסד מתואם של 0.34 דולר, אולם אם נניח לממוצע בצד נראה כי טווח התחזיות רחב למדי, החל בהפסד של 1.58 דולר למניה ועד לרווח מתואם של 1.39 דולר. ברבעון הקודם לתקופת הדוח שיפורסם, דיסני עקפה את תחזיות האנליסטים והציגה הפסד של 0.39 דולר למניה לעומת רווח של 1.53 דולר למניה בתקופה המקבילה.

באשר להכנסות הרבעון, הקונצנזוס בקרב האנליסטים הוא לסכום של 15.9 מיליארד דולר, נמוך ב-24% משנה קודם לכן. הרווח התפעולי לפי ממוצע התחזיות עומד על 53 מיליון דולר, נמוך ב-98% מרווח תפעולי של 4 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. ברבעון הקודם ההכנסות הצטברו לכדי 14.7 מיליארד דולר, ירידה של 23% לעומת הרבעון המקביל ב-2019, והרווח התפעולי צנח ב-82% ל-606 מיליון דולר.

האנליסטים צופים עליות במניה של דיסני, כש-75% מהם מעניקים לה המלצת קנייה. בו בזמן נראה כי המשקיעים מעריכים את המניה יותר מהאנליסטים – אלה הביאו אותה לרמות של 190 דולר למניה, בעוד שמחיר היעד הממוצע שהעניקו לה האנליסטים היה 189 דולר.

ומה הלאה? החודש משיקה דיסני את שירות "סטאר" למנויי דיסני+ בקנדה, אירופה וניו-זילנד. סטאר יהווה מקבילה מחוץ לארה"ב של תכני הולו, המיועדים לקהל הבוגר יותר. גרסה דומה באמריקה הלטינית, תחת השם "סטאר פלוס" תושק ביוני 2021. בחודש הבא יכנס לתוקף התמחור החדש של דיסני+: המחיר למנוי חודשים בארצות הברית יעלה בדולר ל-7.99 דולר ואילו החבילה לשנה תעלה 79.9 דולר (69.9 דולר קודם לכן), ובאירופה העלאה גדולה יותר של שני יורו ל-8.99 יורו.

בדיסני ימשיכו עם המודל הטרי שנוסה עם עיבוד הלייב-אקשן ל"מולאן", לפיו חלק מהכותרים יעלו באקרנים במקביל לשירות הסטרימינג, מודל שאימצו גם ב-HBO Max. כך, הסרט "ראיה והדרקון האחרון" של דיסני יעלה בסוף מרץ לצפייה בסטרימינג בתמורה ל-29.99 דולר.

כדי להמשיך ולהרחיב את מצבת המנויים, בדיסני כמובן ימשיכו להשקיע בתוכן חדש. בחברה הודיעו כי לרפרטואר יתווספו בשנים הקרובות עוד 10 כותרים מסדרת "מלחמת הכוכבים", 10 מסדרת מארוול ו-15 סרטי לייב אקשן. עד 2024 הכוונה היא להקצות לכך סכום של 14-16 מיליארד דולר – מחצית הסכום עבור הפקות המיועדות עבור דיסני+.

ב-2020 העלתה החברה כ-60 הפקות מקור, בהם "החבובות עכשיו", "מארוול 616" ו"המנדלוריאן" שהפך פחות או יותר לסמל של שירות הסטרימינג. עדיין מדובר בנתון שניצב הרחק מאחורי המכונה המשומנת של נטפליקס, שבשנה החולפת העלתה כ-40-50 הפקות  מדי חודש, כך לפי וריאטי.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא ניתן
    לרון 11/02/2021 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להשוות את נטפליקס ורוקו לדיסני שאינה רק סטרימינג ויש לה "משקולת"
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות