
פייבר: הכנסות 2020 עלו ב-80% ל-190 מ' ד'; צפי ל-280 מ' ד' השנה
פייבר , זירת המסחר בשירותי פרילאנסרים, הנסחרת בנאסד"ק (FVRR) מדווחת על תוצאותיה לרבעון האחרון של 2020 ולשנה כולה: ברבעון ההכנסות הסתכמו ב-55.9 מיליון דולר, גבוה ב-89% מהרבעון המקביל וגבוה מתחזיות האנליסטים להכנסות בסך 54.1 מיליון דולר ברבעון. הרווח ברבעון עמד על 4.8 מיליון דולר, או 0.13 דולר למניה (0.12 דולר בדילול מלא), בהשוואה ל-2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל (0.08 דולר למניה), ובדומה לממוצע תחזיות האנליסטים לרווח של 0.12 דולר למניה.
בשנה כולה ההכנסות גדלו ב-77% לסך של 189.5 מיליון דולר, כשבכך הכתה החברה את תחזיות האנלסטים להכנסה של 187.7 מיליון דולר. הרווח בתקופה על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-10.4 מיליון דולר, שהם 0.32 דולר למניה (0.29 בדילול מלאה), וזאת בהשוואה להפסד שרשמה ב-2019 בסכום של 16.8 מיליון דולר (0.58 דולר למניה), וגם כאן בדומה לתחזית האנליסטים שהייתה לרווח של 0.3 דולר למניה.
החברה סיפקה גם תחזית לרבעון הנוכחי וכן לשנה הקרובה: ההכנסות צפויות להיות בטווח שבין 63-65 מיליון דולר ברבעון, נתון שישקף צמיחה של 87-90%, עם EBITDA מתואם שלילי בסך 3-4 מיליון דולר. ב-2021 כולה החברה צופה הכנסות של 277-284 מיליון דולר, קרי צמיחה של 46-50%, ו-EBITDA מתואם בסך 16-21 מיליון דולר.
בשונה מהתוצאות על בסיס Non-GAAP, החברה רשמה ב-2020 הפסד על בסיס GAAP של 14.8 מיליון דולר (0.46 דולר למניה) - צמצום של ההפסד מרמה של 33.5 מיליון דולר ב-2019 (1.67 דולר למניה). ברבעון הרביעי לבדו מדובר על הפסד על בסיס GAAP בסך 8.1 מיליון דולר, שהם 0.23 דולר למניה, בדומה לזה של הרבעון המקביל - 7.4 מיליון דולר, שהיו בזמנו 0.23 דולר למניה. שיעור הרווחיות הגולמית על בסיס Non-GAAP ברבעון היה 83.9%, לעומת 80.8 בתקופה המקבילה, ובשנה כולה מדובר על שיעור של 83.7% מול 81% ב-2019.
- פייבר הכתה את התחזיות בשורה עליונה; מספקת תחזית אופטימית ל-2025
- פייבר ממנה CTO חדש ומשיקה פיצ'רים ותכניות מנוי לפרילנסרים
ה-EBITDA המתואם ברבעון הסתכם ב-4.6 מיליון דולר, זאת מול EBITDA מתואם שלילי בסך 3.3 מיליון דולר ברבעון הסוגר של 2019. בשנה כולה עמד הנתון על סך של 9.1 מיליון דולר, בהשוואה לנתון שלילי של 18 מיליון דולר ב-2019.
מספר המשתמשים הפעילים בסוף 2020 הסתכם ב-3.4 מיליון איש, עלייה של 45% מול 2.4 מיליון בסוף 2019. עוד עלה היקף העסקה הממוצע פר לקוח, לסכום של 205 דולר, הגבוה ב-20% מהנתון בסוף 2019 שהיה 170 דולר. בחברה מוסרים כי חצו את רף ה-500 קטגוריות של שירותים המוצעים למשתמשים, וזאת לאחר שברבעון האחרון של 2020 לבדו נוספו 30 קטגוריות חדשות.
פייבר הישראלית הוקמה ע"י מיכה קאופמן ושי וינינגר והונפקה ב-2019 לפי שווי של 650 מיליון דולר אחרי הכסף, זאת לאחר שגייסה כ-110 מיליון דולר. זירת המסחר של פייבר פעילה בכ-160 מדינות ובה שירותים דוגמת עיצוב גרפי, שיווק דיגיטלי, תכנות, עריכת וידאו ואנימציה, הפקה מוזיקלית, חשבונאות ועוד. המודל הכלכלי של פייבר מבוסס על עמלה שלוקחת החברה מכל עסקה בין לקוח לפרילנסר המספק את השירות.
- החברה שנהנית מהנפילה של טסלה
- שילמו מיליארד דולר על פרויקט שהעלות האמיתית שלו רבבות דולרים - מאחורי הקלעים של DOGE
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
החברה נהנתה מהאצה בפעילות בעקבות סגרי הקורונה, כשבין השאר עובדים שפוטרו פנו לפלטפורמה שלה כדי להשתמש בכישוריהם ולמכור שירותים ללקוחות כעצמאיים, וכך בשנה החולפת זינקה המניה ביותר מ-800% וכיום היא נסחרת לפי שווי של 10.7 מיליארד דולר.
זה עתה הכריזה פייבר על שירות חדש שתציע, פלטפורמה שתסייע למותגים ומשרדי הפרסום לגייס ולנהל צוותי קריאייטיב של פרילנסרים המציעים את שירותיהם בפייבר. המהלך מגיע בהמשך לרכישה של אתר אנשי הקריאייטיב Working Not Working.
- 4.ניר 18/02/2021 16:18הגב לתגובה זוביטפארמס מניית השנה אני מאמין שיש לה עוד מאות אחוזים לעלות....לא להגיד שלא אמרתי
- 3.א 18/02/2021 13:56הגב לתגובה זואתם כותבים כאן מ2016 - שהבועה הדרך להתפוצץ... איך זה מרגיש לכתוב כל כך הרבה על בטן ריקה וחשבון בנק רזה?
- 2.עוד בלון שיתפוצץ כשבועות אחרות יתפוצצו (ל"ת)יוד 18/02/2021 12:07הגב לתגובה זו
- 1.חיים 18/02/2021 11:35הגב לתגובה זומעניין מה תכתבו כשתגיע המפולת וכל העדר ירוץ למישחטה זה שווה לאסוף אז את הכתבות שלכן על כך
- נחמן ביאליק 18/02/2021 13:21הגב לתגובה זואתה בטח אוהב להשתמש במילה "עדר". אתה בטח מישהו מיוחד מאוד, שבוחר את ההשקעות שלו בפינצטה, רחוק מה"עדר". ההשקעות שלך הן כנראה בחברות אקזוטיות שאף אחד מה"עדר" לא מכיר, נניח חברה להרכבת גלשנים בהוואי, או חברה ליצור גרביים במלזיה. שם אתה כנראה עושה את הכסף הגדול וצוחק על כולנו ב"עדר"