טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash

שוק המכוניות החשמליות נהיה צפוף וטסלה מורידה מחירים - שוב

הורדת המחירים היא לשני דגמים הזולים של החברה, מודלים 3 ו-Y. עם זאת, החברה העלתה מחירים של המכוניות היוקרתיות יותר, אבל השוק לא אהב את החדשות והוריד המניה כבר בטרום מסחר
ארז ליבנה | (12)

אמנם השוק חושב שטסלה TESLA INC (TSLA) של אילון מאסק היא עתיד הרכבים החשמליים – לראייה שווי שוק של 760 מיליארד דולר, שגבוה יותר משוויין של 10 יצרניות הרכב הגדולות בעולם – אבל מאסק עצמו כנראה מבין שהשוק שבו הוא חלוץ, הופך לצפוף יותר ויותר מיום ליום.   רכבים חשמליים - מי יהיו השחקניות המשמעותיות בתחום?   טסלה הודיעה כי היא מורידה את מחיריהם של שניים מהרכבים הכי פופולריים שלה, מודל 3 ומודל Y, שהוא קרוסאובר. המודל הזול, בעל טווח הנסיעה הנמוך יותר, יורד ב-1,000 דולר לרמה של 37 אלף דולר, וה-Y יורד ב-2,000 דולר לרמה של 40 אלף דולר.   המודלים היקרים יותר של שתי המכוניות, שגם יוקרתיים יותר אבל גם בעלי טווח נסיעה גדולים יותר, עלו ב-1,000 דולר, כשה-3 תעלה 56 אף דולר וה-Y תעלה 61 אלף דולר.   אז אמנם טסלה שווה יותר מיצרני רכבים אחרים, אבל התמודדות מול פולקסווגן, פורד (F) וג'נרל מוטורס (GM), אלה שדוחפות יותר ויותר לשוק הזה של הרכבים החשמליים, היא לא מלחמה קלה בכלל. יתר על כן, גם גל הרכבים הסיניים, בהן אקספנג (XPEV), NIO (NIO), לי (LI) ועוד, הופכים את שוק העתיד של הרכבים לצפוף, כבר בגיל צעיר יחסית לשוק זה.   בנוסף, טסלה מעוניינת לחדור בצורה משמעותית יותר ליפן, שוק בעל פוטנציאל מאוד גבוה, שבו הצליחה למכור 2,000 מכוניות בסך הכול בשנה החולפת, כששם היא מתמודדת עם ניסן, שצפויה להציג השנה קרוסאובר בשם אריא (Ariya).   אבל זו לא הורדת המחירים הראשונה. בחודש שעבר טסלה חתכה את מחירי רכביה בין 4,000 ל-6,000 אירו בגרמניה ובצרפת, בניסיון לקרוץ יותר לשוק האירופי. בין 2019 ל-2020, החברה הורידה מחירים 5 פעמים.   השוק לא אהב את החדשות והוריד את החברה בתחילת המסחר ב-2.2%. עם זאת, נכון לשעה זו, הירידות מתמתנות ל-1.2%.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אור 19/02/2021 16:48
    הגב לתגובה זו
    המפעלים החדשים שלה יעבדו בתפוקה מקסימלית ונראה מכוניות של טסלה בכלום כסף. טסלה תקבור את כל המכוניות האחרות.
  • אלכס 19/02/2021 20:57
    הגב לתגובה זו
    יותר זולה ויותר פרקטית. נראה אם יצליחו להתחרות בה
  • בן 22/02/2021 09:55
    ב 2020 רנו בארץ מכרו רק 70 רכבי זואי, מצד שני לובינסקי מכרו יותר מ500 יחידות mg zs ev
  • לרון 20/02/2021 11:55
    משקיע ברנו,מנייה תנודתית נהדרת ל"סיבובים",מישהו אמר ETF?
  • 7.
    שי 19/02/2021 14:36
    הגב לתגובה זו
    ההורדת מחירים זה בגלל שעולה לה פחות לייצר ולא כדי להתחרות במתחרים החשמליים אלא כדי להגדיל את השוק של הרכבים החשמליים ושיותר אנשים יוכלו להרשות לעצמם רכב חשמלי על פני רכב עם מנוע דלק, לטסלה אין בעיה של ביקוש
  • 6.
    ת 19/02/2021 08:35
    הגב לתגובה זו
    או שהם מורידים מחירים כתוצאה מהוזלה בעלויות היצור שלהם. ואם כשהורידו מחירים 5 פעמים המניה טסה פי 20, אז מה קשור ירידה של כמה אחוזים ביום בו השוק יורד ואחרי טיסה כזאת? מה זו הפרשנות המצחיקה הזואת?
  • 5.
    Nissim 19/02/2021 08:19
    הגב לתגובה זו
    בגדי המלך החדשים.. אמרנו?
  • 4.
    יואב 19/02/2021 06:55
    הגב לתגובה זו
    לשוק היפני יצטרך לייצר רכבים קטנים יותר אין לו סיכוי עם רכבי סלון
  • 3.
    כשטויוטה יהיו במשחק, טסלה תהיה בבעייה (ל"ת)
    הכריש 18/02/2021 22:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חחחחח 18/02/2021 20:08
    הגב לתגובה זו
    ????????
  • 1.
    משקיע 18/02/2021 19:50
    הגב לתגובה זו
    פשוט לא יאומן השטויות שאתם כותבים
  • משקיע 19/02/2021 07:18
    הגב לתגובה זו
    מורידים מחירים כדי להגדיל שוק לא בגלל תחרות. להזכיר לכם הם מתחרים מול ICE