פיסקר ו-Foxconn בשיתוף פעולה: איך אפל ואינוויז קשורים?
יצרנית הרכבים החשמליים Fisker הודיעה על שיתוף פעולה עם Foxconn, ספקית מובילה של אפל (סימול:AAPL), בכדי לייצר למעלה מ-25 אלף כלי רכב החל מסוף שנת 2023. העסקה מכונה ״פרויקט PEAR״, ראשי תיבות של ״מהפכת הרכב החשמלי האישי״, מכוונת אל עבר שווקים ברחבי העולם כולל צפון אמריקה, אירופה, סין והודו.
Foxconn, יצרנית האייפון הראשית של אפל, החלה בשנה האחרונה להביע התעניינות ברכבים חשמליים, וכבר הספיקה להודיע על עסקאות עם יצרניות EV מסין. על פי דברי היו״ר, החברה מכוונת לספק רכיבים או שירותים לכ-10% מרכבי ה-EV ברחבי העולם, בין שנת 2025 ל-2027. החברה הטייוואנית מהווה איום גדול על יצרניות הרכב הוותיקות, שכן היא יכולה לשמש כספק חיצוני עבור חברות כמו אפל ושחקניות טכנולוגיות אחרות.
מנכ״ל Fisker, הנריק פיסקר, אמר כי בעסקה זו Foxconn היא לא רק יצרנית לפי חוזה, אלא שותפה מלאה לפיתוח הסטרטאפ. הוא מצפה כי העסקה תיחתם במהלך הרבעון השני, וצפויה להימשך כ-7 שנים. המנכ״ל תיאר כי הרכב החדש יהיה ״עתידני, משהו אחר לגמרי... כמו גם משתלם״ , והוסיף כי ״הוא יושק ברבעון הרביעי של שנת 2023, והוא אחד מאותם ארבעה רכבים שהחברה הודיעה בעבר שתייצר עד שנת 2025״.
״אנחנו לא הולכים לייצר עוד מכונית חשמלית, אנחנו הולכים להציג רכבים שיכולים להפחיד אנשים מסוימים״ הוסיף פיסקר. בדצמבר הודיעה החברה כי יצרנית הרכב הקנדית Magna, תייצר את רכבה הראשון, SUV Ocean, באירופה. הייצור בדרך להתחיל במהלך הרבעון השני של שנת 2022, והערב הודיע פיסקר כי ״פרויקט PEAR״ לא משפיע על התוכניות הללו.
אפל בינתיים ממשיכה עם תוכנית ה-Apple Car, ועובדת כעת על הצעד החשוב של מציאת ספק LiDAR שיהוו הבסיס להיבט האוטונומי של הרכב החשמלי העתידי. בניגוד לטסלה, וכמו Waymo של גוגל או הקרוז של GM, גם אפל מתכננת להשתמש בטכנולוגיה זו על מנת לאפשר לרכב ״לראות״ את סביבתו. על פי מקורבים, אפל נמצאת במגעים עם מספר יצרני LiDARפוטנציאלים.
בשנה האחרונה הונפקו שש יצרניות LiDAR, כאשר המובילות הן Luminar (סימול:LAZR) ו-Velodyne. עם זאת, אינוויז הישראלית מפתח טכנולוגיית LiDAR, לא פחות ואף טובה יותר. לקראת הנפקת המיליארדים של אינוויז בנאסד"ק, הכריז המנכ"ל עומר כליף בראיון לביזפורטל מדוע החברה שלו טובה מאחרות. למרות שכולן טובות, כנראה שאפל לא תסגור שיתופי פעולה באופן ישיר מול יצרניות ה-LiDAR, אלא תעדיף לבחור בטכנולוגיה שתתממשק עם מי שתייצר את מרבית הרכיבים.
ומשכבר הגענו למסקנה כי אפל לא תייצר את הרכבים בעצמה ותשתמש בספקים חיצוניים וברכישת זכויות, עולה השאלה מי זאת שתייצר יחד עם הענקית את הרכב של העתיד? על פי החברה, היא צפויה להודיע בקרוב על התקדמות בייצור ה-EV ואף חתימה על חוזים חדשים, השוק בנתיים בהיסטוריה וזורק כיוונים לכל כיוון.
כמה חברות מסומנות כפוטנציאליות. תחילה החלו שמועות כי אפל צפויה לשתף פעולה עם קיה ולהשלים את הפאזל האחרון לקראת ייצור EV, ואכן קיה יחד עם יונדאי מסומנות כמועדות מובילות. יחד איתן, נמצאות בראש טבלת הפוטנציאליות שני חברות שהוזכרו קודם לכן: Foxconn שכבר עובדת בצמוד עם החברה, ו- Magna שידוע בזכות החדשנות והיוקרתיות שבמוצריה.
אבל אם מסתכלים על התמונה הגדולה יותר, יתכן כי אינוויז תוכל להיות זאת שתרוויח מהתפוח הנגוס? אחת מאותן שתי חברות לעיל, Magna, היא שותפה של אינוויז בייצור רכבי ה-EV של BMW. ״ה-LiDAR במצב מוצק שלנו, וברזולוציה גבוהה זו, הוא צעד משמעותי שיסייע לספק ראייה חדה וטובה יותר, בשבריר מן הגודל והעלות של מערכות LiDAR אלקטרומכניות. הטכנולוגיה שלנו תסלול את הדרך הראשונה לייצור המוני, כזה שלקוחות יכולים באמת להרשות לעצמם. השותפות שלנו עם Innoviz Technologies היא דוגמה נוספת לאופן בו אנו פועלים כחממה טכנולוגית לסטארטאפים, כאשר שתי חברות מאגדות כוחות לטובת עתיד הניידות״ נכתב בהודעת החברה. כאמור, הכל השערות.
הודעה על אישור המיזוג של אינוויז עם הספאק CGRO צפויה לצאת בחודש מרץ הקרוב.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.טכנולוגיה מאד מעניינת של פיסקר (ל"ת)העתיד כבר כאן 25/02/2021 11:04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.בטריה זה לאוהבי סיכוניםרק מזומן 25/02/2021 00:23הגב לתגובה זו0 1ושטופי מח במצב שכולם טוענים יהיה צורך ביותר חשמל מזהם מאשר כיום.מעבר לכך הלידאר זה בלוף להמונים אין מעבדים מספיק חזקים ורזולוציות ליצור מצב של אי תאונות...האשמה במקר תאונה תהיה על הבלופרים מהלידאר ואלט של אינטליגנצית מכונה.סגור