בואינג חוזרת להמריא: המנייה מזנקת בכ-5%
בואינג מודיעה על עסקאות חדשות ותקווה כי מטוס 737 Max יחזור לכשירות בסין ובכך לסיים את סיפור קרקוע המטוס סופית: השוק הסיני צפוי לרכוש מטוסים בהיקף של כ-1.4 טריליון דולר במהלך שני העשורים הבאים: מנית החברה נסחרת בכ-33% מתחת למחיר איתו פתחה את שנת 2020, ובכ-50% מאז השיא באפריל 2019
כאשר חברות התעופה נערכות לקראת הצמיחה שלאחר המגפה, יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, בואינג BOEING +4.09% BOEING 149.27 +4.09% סגירה:0 פתיחה:143.74 גבוה:150.34 נמוך:143.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול:BA) מראה סימני התאוששות, והערב מדווחת על הזמנות חדשות. עם זאת, סין עדיין לא אישרה את חזרת מטוסי Max 737 לשירות פעיל. לצד ההודעות החיוביות, מניית החברה נהנת גם ממגמת חזרה של משקיעים אל עבר מניות הערך, מחשש לבועה בשווקים.
המשקיעים של בואינג חווה סיוט במשך השנתיים האחרונות, כאשר החברה נפגע מ-2 אירועים מרכזיים. הראשון, השבתה של מטוסי ה-737 מקס מאז מארס 2019 על רקע 2 התרסקויות טראגיות שגבו את חייהם של כ-346 איש. בעקבות ההתרסקויות, סוגיית הבטיחות של מטוסי החברה עלתה לכותרות, דבר שפגע בצורה אנושה במכירות החברה מאז. במקביל, האירועים סביב הקורונה גרמו לפגיעה חדה בענף התיירות בעולם, דבר שגרר עוד פגיעה בהזמנות המטוסים. במהלך שנת 2020, בואינג דיווחה על צמצום בצבר ההזמנות של יותר מ-1,040 מטוסים, כאשר הזמנות של כ-600 מטוסים נדחו ללא תאריך יעד, ועוד כ-450 בוטלו.
לאחר שינויים בטיחותיים רבים במטרה להחזיר את המטוס לכשירות, וסדרת בדיקות של רשות התעופה בארה"ב (FAA),רשימת ההזמנות של החברה חוזרת לחיים. יונייטד איירליינס (סימול:UAL) מתכננת לרכוש 25 מטוסי בואינג 737 Max, ובכך לעלות את סך ההזמנות של החברה ל-188: 21 מטוסים צפויים לעבור ליונייטד עוד השנה, ועוד כ-40 בשנת 2022.
בדצמבר הודיעה חברת התעופה מאירלנד Ryanair על הזמנה של 75 מטוסים מסדרת מקס, ההזמנה הגדולה ביותר מאז שהמטוס קורקע. חברת התעופה אלסקן איירליינס (סימול:ALK) יצאה בעקבותיה וחתמה על הסכם לרכישת 23 מטוסי 737 מקס נוספים. בינתיים החלו שמועות, כי חברת התעופה מערב הסעודית, Saudia, תרכוש 70 מבואינג ומאיירבוס (סימול:EADSY).
למרות שהרגולטוריים מארה״ב, קנדה, ברזיל והאיחוד האירופי אישור להחזיר את מטוסי בואינג לחיים, הרגולטוריים הסינים אומרים כי ״חששות מפני כשלי בטיחות מהותיים עדיין לא נפתרו במלואם״. סין הייתה הראשונה לקרקע את מטוסי החברה בעקבות אותה התרסקות קטלנית, מה שנתן מכה קשה לכנף- סין היא השוק הגדול בעולם עבור בואינג. החברה צופה כי המדינה תצטרך 8,600 מטוסים חדשים בשווי כולל של 1.4 טריליון דולר במהלך שני העשורים הבאים. הערב הודיע סגן מנהל ראשות התעופה הסינית, כי אלו יתכננו ״טיסות ניסוי, שלב אחר שלב... לאחר שכל ענייני הבטיחות העיקריים יטופלו כראוי״.
ב-BizTV, האנליסט הבכיר בבנק מזרחי, יואש מנדלסון, צפה למנייה אפסייד של יותר מ-30% בזכות החזרה של מטוס 737 מקס לאוויר, וגם מפני שהחזרה לחיים, ובתוכם לטיסות בינלאומיות, היא רק עניין של זמן. דויטשה בנק- ״זה הזמן להיכנס אל חברות התעופה״. האנליסטים שדרגו את כל סקטור התעופה ל-״קנייה״ ואמרו כי המגזר ״חזר למסלולו״ עם הופעת החיסונים והצפי להשתלטות על המגפה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.מה אתם לא ידעתם?Mon capitan 02/03/2021 13:12הגב לתגובה זו0 0בואינג החזירה ביבשת אמריקה את דגמי ה max 8 וה max 9סגור
-
2.קדימה בואינג !! (ל"ת)רון 02/03/2021 00:16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.חברה ש במקום לשפר עובדת לפי סטנדרד של מקדונל דגלסYL 01/03/2021 22:15הגב לתגובה זו0 0סופה ש איירבוס תנצח בשוק האזרחי אן היום אדם ש מאמין ל ****תיקון התקלה במטוס הארור*** ש הנהלת בואיינג מודה התיכנון דפוק מיסודוסגור