לקראת הדיון בקונגרס: המנכ״לים יוצאים למלחמה

האם ארה״ב תבטל את החוק שמגן על הרשתות החברתיות?
 | 
telegram
(1)

מחר ראשי ענקיות הטכנולוגיה יפגשו בקונגרס, לצורך דיון על תפקידם של הרשתות החברתיות בהסטה, קידום קיצוניות והעברת ״פייק ניוז״. במרכז הדיון יעמוד סעיף 230 לחוק התקשורת הפדרלי, המסיר מפלטפורמות אינטרנטיות כל אחריות על תוכן שפורסם ע״י צדדים שלישיים, ומאפשר לחברות שליטה מלאה בכל הנוגע לסינון והסרה של תוכן. בין המוזמנים: מארק צוקרברג מנכ״ל פייסבוק (סימול:FB), ג׳ק דורסי מנכ״ל טוויטר (סימול:TWTR) וסונדאר פיצ׳אי מנכ״ל גוגל (סימול:GOOG) שמחזיקה בין היתר ב-YouTube.

״לרגולציה יש תפקיד חשוב, היא נועדה להבטיח שהחברות מגנות על התוכן שמוצג ברשת הפתוחה, תוך התייחסות לסכנות והגדלת אחריותם״ אמר מנכ״ל גוגל. ״עם זאת, אנו מודאגים מכך שההצעות האחרונות לשנות את סעיף 230- כולל קריאות לביטול הסעיף בכללותו- לא ישרתו מטרה זו. למעשה, יהיו לכך השלכות גדולות יותר כמו פגיעה בחופש הביטוי, ופגיעה ביכולתן של החברות להגן על המשתמשים לנוכח האתגרים המתפתחים בכל רגע.״ הוסיף פיצ׳אי כאשר הוא מזהיר מפני שינויים קיצוניים בסעיף 230. 

ביקורות רבות נשמעו כנגד החוק שחוקק ב-1996, אך חוסר ההסכמה בין הדמוקרטים לרפובליקנים הגנו עליו מפני שינויים רגולוטריים. המנכ״לים הולכים על קו ברור, הם ייתנו ״עצם״ לקונגרס וימנעו את ביטול החוק. ״במקום לתת לחברות חסינות, יש לדרוש מהפלטפורמות להוכיח קי יש בידיהם מערכות שמזהות תכנים לא חוקיים ואמצעים להסרתם״ אמר צוקרברג, מנכ״ל פייסבוק. ״יש לחייב את החברות לפתח מדיניות תוכן שתהיה ברורה ונגישה. כזאת שתודיע למשתמשים על התוכן שהוסר ותיתן אפשרות לערעור על ההחלטה. כמו כן על החברות לפרסם את האופן בו המערכות המיועדות לטפל בתוכן פוגעני עובדות לאורך זמן״ הציע סונדאר פיצ׳אי. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שלא תטעו, המנכ״לים לא הפכו לפילנתרופים- הם המרוויחים הגדולים. מחר, יציין מנכ״ל גוגל את הפעם השנייה בה הוא מופיע בפני הקונגרס בכדי לדון באותו סעיף. זאת תהיה הפעם השלישית עבור צוקרברג ודורסי. במקום להילחם בקונגרס ולמחוק את סעיף 230, הם מציעים לחברות ליישם מדיניות ולהפעיל מערכות שיגנו על המשתמשים, ייפקחו על התוכן שהוסר מהרשת וינהלו הליך מנהלי תקין. בכך הם מרוויחים את המשך ההגנה והסרת האחריות שמספק סעיף 230, ומרוויחים כפול בכך שהם מקשיחים את חסמי הכניסה. אותו 

הם מציעים את מה שלהם כבר יש. יזם עם חלום ורעיון שיתחרה בגדולות, או חברה קיימת בתחילת דרכה, ייצטרכו להתמודד עם חסמים רגולטוריים שיעלו הון וייקשו על פיתוח המוצר. פייסבוק כבר יישמה את ההצעה של גוגל, והקימה את ״המועצה המפקחת״- קבוצת מומחים שאחראית לדון בערעורים על הסרת תוכן (מכריעה כעת בחסימת טראמפ). לא רק, פייסבוק השקיעה מיליוני דולרים ופיתחה עשרות מערכות בכדי להילחם ״בפייק ניוז״, עם זאת צוקרברג טוען שאי אפשר למנוע את התופעה לחלוטין.

״אין להטיל אחריות על הפלטפורמה אם היא פספסה זיהוי של תוכן פוגעני או מסית- זה לא פרקטי עבור רשתות עם מיליארדי פרסומים ביום- יש לדרוש מהן מערכות נאותות שיטפלו באותו תוכן לא חוקי״, אמר צוקרברג. ״למרות שאנחנו עובדים קשה בכדי למנוע ניצול לרעה של הפלטפורמות השונות, השיחות ברשת תמיד יישקפו את הנאמר בסלון, בטלוויזיה ובטלפון- הפילוג בחברה שלנו הוא עמוק ואנו רואים זאת ברשתות שלנו״. הוסיף. 

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פסקה #3 , שורה #4: 'להוכיח כי' ** (ל"ת)
    Qa 25/03/2021 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות