מאמר בסין טוען: "הרבה יותר ריקול במכוניות החשמליות הסיניות" - המניות מגיבות בירידות בטרום
שלוש יצרניות הרכבים החשמליים (EV) - אקספנג (סימול:XPEV), ניו (סימול:NIO) ולי (סימול:LI), וגם טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול:TSLA) ממשיכות לרדת גם היום במסחר המוקדם. יצרניות הרכבים החשמליים אמנם פתחו את שנת 2021 עם נתוני מסירה חזקים, המצביעים על כך ששוק ה-EV בסין רק החל לצמוח, אך למרות שיעורי הצמיחה, מניות החברות הראו חולשה והשבוע שוב נראה שהמומנטום נגדן.
מאמר מערכת בכלי חדשות סיני בשם שינחואה (Xinhua) מצביע על כמה בעיות ו"דאגות נסתרות" בתחום האנרגיה המתחדשת (NEV - רכבים עם פליטה נמוכה או אפסית - בז'רגון הסיני). על פי המאמר, יש הרבה יותר 'ריקול' לעומת המכוניות המסורתיות בכל מה שקשור לנושאי בטיחות ברכב, בנוסף הרכבים החשמליים של החברות מצליחים להגיע לטווח הנסיעה המוצהר של החברות - רק לעיתים רחוקות.
על פי המאמר, טווח הנסיעה בפועל של הרכבים החשמליים קטן בהרבה מהטווח הרשמי ומושפע מאוד מטמפרטורה ומתנאי נהיגה. אם תרצו, זה דומה לנהגי רכב מסורתיים שמנסים להשיג את אותם קילומטרים לליטר שנותן היצרן למכונית חדשה - לא קורה בפועל. בסין מציינים כי החברות לא הגיבו לבקשת התגובה של מערכת החדשות.
המאמר כן מציין את מה שהמשקיעים בעולם כבר יודעים - מגזר הרכבים החשמליים (EV) הסיני נותר חם. הייצור של המכוניות החשמליות בסין גדל ב-400% בשנה האחרונה, המכירות עלו ב-300%, וזאת בין השאר בזכות תמריצים ממשלתיים, כולל זיכויי מס והטבות רישוי ונהיגה, אשר הפכו את הרכבים הללו לאופציה אטרקטיבית לרוכשי מכוניות חדשות בסין.
אך כאמור, הלחץ על המניות הללו ניכר. ביום שישי חברת NIO הודיעה כי המכירות והייצור ברבעון הראשון של 2021 ייפלו מהתחזיות המקוריות שסיפקה והובילו לירידה של כמעט 5% ביום שישי. על פי NIO הסיבה לעיכוב היא המחסור העולמי במוליכים למחצה. המחסור בשבבים כמובן משפיע על כולם ובענקיות הרכבים האמריקאיות ג'נרל מוטורס (GM) ופורד (F) כבר קראו לזה 'הרוח הנגדית של מיליארד דולר' על רווחי 2021.
טסלה כמובן לא לבד בשוק העולמי ובטח לא בשוק האמריקאי, החברות הוותיקות GM ופורד החלו להאיץ מאחור. למי יש עתיד ורוד יותר בתחום הרכב החשמלי - לפורד או ל-GM? פורד (F) היא בעלת שווי של 49.2 מיליארד דולר. ג'נרל מוטורס היא בעלת שווי שוק של 83.2 מיליארד דולר. לעומת זאת, השוק מתמחר את שוויה של טסלה (TSLA), המובילה העולמית בתחום, בלמעלה מ-587 מיליארד דולר, וזאת לאחר ששוויה עמד כבר על למעלה מ-800 מיליארד דולר (ומאז היא נופלת).
צריך גם לזכור ששיעורי הריבית שעולים משפיעים על חברות עם צמיחה גבוהה. ראשית עלייה בשיעורי הריבית משפיעה על המימון כי עלות גיוס ההון שלהן גבוהה יותר. ובנוסף - חברות צמיחה בונות יותר על תזרים מזומנים עתידי והשוק מתמחר גם את השווי העתידי של המזומנים והדיבידנד הפוטנציאלי. אבל כשיש אלטרנטיבות למשקיעים באמצעות תשואה אחרת על ההון - החברות הללו נפגעות.
עם זאת, שלוש החברות הסיניות עדיין צופות כי יגדילו את המכירות ביותר מ-100% בשנת 2021 כך שהן בהחלט לא אמרו את המילה האחרונה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.לא לקנות תוצרת סין (ל"ת)סין 31/03/2021 08:19הגב לתגובה זו0 1סגור
-
4.מבחוץ הכול נראה יופי מבפנים משתיקים תקלות..אין שקיפות (ל"ת)שגיא 30/03/2021 17:46הגב לתגובה זו1 1סגור
-
3.דוקא הם טסותמאיפה אתם לוקחים את הנתונים? 30/03/2021 17:31הגב לתגובה זו1 0מאיפה אתם לוקחים את הנתונים?סגור
-
2.חבלי לידהאחרי ירידה של 50% ויותר זו הזדמנות כניסה לשוק המכו 30/03/2021 17:04הגב לתגובה זו2 0אחרי ירידה של 50% ויותר זו הזדמנות כניסה לשוק המכוניות הסיניות למשקיעים בעלי אורך נשימה .סגור
-
1.NIOדייב 30/03/2021 16:42הגב לתגובה זו1 1חברה מדהימה עם מיטב המכוניות בסיןסגור
העמוד