שופיפיי; שלושה מתוך שבעת המנהלים הבכירים יעזבו

לא ברור האם הם פוטרו הוא התפטרו, העזיבה שלהם באה כהמשך של עזיבת סמנכ"ל המוצר של החברה בספטמבר האחרון
 | 
telegram

בפוסט שפרסם אתמול בלילה טובי לוטקה, מנכ"ל שופייפי  SHOPIFY INC +0.45% SHOPIFY INC 106.96 +0.45% SHOPIFY INC סגירה:0 פתיחה:107.01 גבוה:107.5 נמוך:105.33 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: באתר החברה הוא כתב כי שלושה מתוך שבעת הבכירים של החברה צפויים לעזוב, לא דווח האם מדובר בהתפטרות מרצון או בפיטורים ורק צוין בצורה מעורפלת כי עזיבתם היא "הדבר הנכון הן בשבילם והן בשביל שופייפי". המנכ"ל הודה להם בפוסט על תרומתם להבאת החברה למצב שבה היא היום. כל העובדים  המדוברים הם עובדים וותיקים בחברה שעובדים כמעט מאז שנוסדה.

שלושת העוזבים הם: סמנכ"לית העסקת העובדים של החברה, הסמנכ"ל המשפטי וסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, התפטרותם באה בהמשך להתפטרותו של מנהל המוצר של החברה בספטמבר שעבר.

בבעלות חברת שופייפי פלטפורמה שדרכה ניתן להקים אתרים למכירת מוצרים באינטרנט. היא בעצמה אינה מוכרת מוצרים באינטרנט ומודל הרווח שלה מתבסס על תשלום חודשי מבעלי החנויות שבנו את החנות שלהם דרך הפלטפורמה, מודל רווח נוסף של החברה הוא באמצעות מתן אופציה למתן שירותי סליקת אשראי לקוחות לבעלי החנויות ושירותים נוספים כגון שיתופי פעולה עם חברות שילוח למתן אופציה לבעלי החנויות שבפלטפורמה שלה לפעול דרכן.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בשנת 2020 הסתכמו הכנסות החברה לסך של 2.9 מיליארד דולר, גידול של 81% בהשוואה להכנסות של 1.6 מיליארד דולר בשנת 2019; חלק גדול מהגידול ניתן לייחס לתקופת הקורונה שנתנה דחיפה קדימה לחנויות למכירת המוצרים באינטרנט. הרווחיות הגולמית של החברה במהלך שנת 2020 עמדה על 50% (רווח גולמי של 1.5 מיליארד דולר).

מודל התשלום החודש של לקוחות החברה הניב לחברה 900 מיליון דולר של הכנסות, שכיאה לעסק בתחום Saas (Software as a service - תוכנה כשירות) הרווחיות הגולמית ממודל התשלום החודשי הייתה גבוה והסתכמה בכ-78%. אם כי הרווחיות הגולמית שלה החברה מהמודל הזה, כמו של חברות Saas רבות אחרות מטעה מאוד שכן מעבר לעלויות השוטפות של תפעול עסק ה-Saas שהן ללא ספק נמוכות, על החברה להוציא סכום מסוים של כסף באופן קבוע על שיווק ללקוחות חדשים בשביל לקזז את הלקוחות שעוזבים בלקוחות חדשים ולשמור על רמת ההכנסות משנה לשנה.

הרווח הנקי של החברה בשנת 2020 הסתכם לסך של 319 מיליון דולר אבל הוא נובע ברובו ממשחקים חשבונאיים. החברה רשמה מס שלילי של 79 מיליון דולר כתוצאה מהכרה בנכסי מס בגין שנים עברו, היא רשמה רווח גדול מאוד כתוצאה משערוך למעלה של השווי של חברה בת. בנטרול כל הדברים האלו, בנוסף עם נטרול של הפחתה של תוכנה שרכשה בעבר, הרווח המייצג של החברה לשנת 2020 עומד על 97 מיליון דולר.

ההון העצמי של החברה בנטרול נכסי זכות שימוש והתחייבות בגין חכירה, נכסים בלתי מוחשיים, השקעה ברכוש קבוע, והשקעה בחברה בת שאת השווי שלה קשה להעריך עומד על 5.7 מיליארד דולר.

החברה היא מאותן חברות שהן "חביבות השוק" ומקבלת תמחור גבוה מאוד, שיש רבים שיאמרו שאינו מוצדק ביחס לנתוניה הכספיים והיא נסחרת לפי שווי שוק של 150 מיליארד דולר, כלומר מכפיל של יותר מ-1,500 על הרווח המייצג של החברה ללא מרגי'ן אוף סייפטי משמעותי בהסתכלות על המאזן. החברה ניצלה את הבאז שיש סביבה בשוק באמצעות כך שהנפיקה אג"ח המירות למניות בהיקף של 920 מיליון דולר בריבית אפסית של 0.125% לשנה שמועד פירעונן הוא ב-2025. אגרות החוב שהחברה הנפיקה ניתנות להמרה לפי מחיר של 1,440 דולר למניה – כלומר פרמיה של 22% על המחיר הנוכחי של המניה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות