החבילה של UPS הפתיעה את האנליסטים: המניה מתחזקת ב-9% בטרום מסחר
מניית ענקית השילוח UNITED PARCEL SERVICE +2.62% UNITED PARC 134.82 +2.62% סגירה:0 פתיחה:131.83 גבוה:135.09 נמוך:131.77 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מתחזקת במסחר המוקדם בכ-9%. אם נמשיל את דוחות הרבעון הראשון שלה ל-2021 למשחק חבילה עוברת (בהתאם לעולם המונחים של החברה) אז כשזו נעצרה אצל האנליסטים מוקדם יותר היום ונפתחה על ידם - הם בכלל לא ציפו להפתעה שחיכתה להם: רווח מתואם של 2.77 דולר למניה, גבוה ביותר מדולר מתחזית הקונצזנוס שהייתה 1.72 דולר, והכנסות של 22.91 מיליארד דולר, גבוה ב-27% מרבעון מקביל וכן גבוה מהצפי בשוק לרמת הכנסות של 20.57 מיליארד דולר.
ההכנסות בארה״ב לבדה עלו ב-22% ל-14.01 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו ל-12.93 מיליארד דולר, ובשאר העולם צמחו ב-23% ל-4.61 מיליארד דולר, מול צפי ל-4.61 מיליארד והכנסות סעיף ״שרשרת אספקה והובלה״ עלו ב-34% ל-4.29 מיליארד דולר, לעומת התחזית בשוק לרמה של 3.90 מיליארד דולר.
אפשר היה להניח שהתוצאות יהיו גבוהות בהרבה מאשר הרבעון המקביל. רק בסוף הרבעון הראשון של 2020 הרי הכתה הקורונה בארה״ב, ובשלב זה טרם התפשטה באופן נרחב בשאר העולם. כידוע, בשנה הזו הסגרים הרחיקו צרכנים במדינות רבות ממדפי מרכזי הקניות, והתחליף היה הקניות באינטרנט שצברו תאוצה. גם עם ההתאוששות של חלק מהכלכלות ופתיחת המשק מחדש בימים אלה, חלק מהצרכנים שגילו את האי-קומרס לא חוזרים אחורה.
כפי שנכתב לא אחת, היקף התובלה הימית עלה לא רק בגלל סגירת השמים, אלא גם בגלל שבאמת אנשים הזמינו יותר מוצרים ברשת. גם ל-UPS עתה יש יותר חבילות להעביר מהנמלים אל העסקים השונים, מחסנים הדואר וסניפי הדואר הקרובים לבית הצרכנים. במובן הזה, תוצאותיה מהוות מעין נייר לקמוס למצב הצריכה בעולם.
קרול טומי, מנכ״לית UPS אמר בהודעה לתקשורת כי ״ברבעון החולף המשכנו להוציא לפועל את האסטרטגיה שלנו שמלווה בססמא ׳יותר טוב - לא יותר גדול׳. זו אפשרה לנו לזכות בהזדמנויות הטובות ביותר בשוק והביא לנו תוצאות שיא״.
אז אמרנו נייר לקמוס, אבל הכוונה אם כן לנקודת הזמן הנוכחית. באשר לעתיד קשה לתת הערכה - וגם ב-UPS לא סיפקו תחזית. מצד אחד, אפשר להבין אותם, מצד שני צריך גם לומר שההחלטה לא לספק תחזית אולי מטיבה עם המניה שכאמור עולה בשעות אלה - הרי בחברה, בניגוד לאחרות שסיפקו תוצאות טובות אך תחזיות פושרות, לא נתנו למשקיעים שום סיבה להתאכזב. אם יש כזו, הם שומרים אותה לעצמם. אפשר להניח שהתוצאות יהיו חזקות מאלה של הרבעון השני של 2020, אולם השאלה היא האם יהיו גם חזקות מאלה של הרבעון עליו דיווחה זה עתה.
תחזית בצד, התכנית של החברה לשנה הקרובה הן כדלקמן: השלמת מכירת פעילות ההובלה ברבעון השני, השקעות (CAPEX) בסדר גודל של 4 מיליארד דולר, פירעון חוב ארוך טווח בסך 2.5 מיליארד דולר (1.5 מיליארד דולר מתוכם שולמו ברבעון הראשון), ותשלום מס אפקטיבי בשיעור של 23.5% להמשך השנה (זאת לעומת 27.17% -2020). ב-UPS ציינו כי אין להם תכנית לבצע רכישה עצמית של מניות החברה.
UPS היא חברת השילוח הגדולה בעולם ומספקת פתרונות לוגיסטיים ב-220 מדינות ואזורי פעילות. את 2020 סגרה עם הכנסה שנתית בסך 84.6 מיליארד דולר. החברה מעסיקה 540 אלף איש. מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-4.4% ובמחצית אפריל רשמה שער שיא של 179.71 דולר, כשבכך סיפקה ביצועים גרועים משל ממוצע מדד התובלה של הדאו ג׳ונס, שעלה ב-20.7% בתקופה, ומדד התעשייה של הדאו ג׳ונס שהוסיף 11.0%.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה