אמזון צפויה להגיש דוחות מצוינים - אז למה בשוק מודאגים?
עד לא מזמן, AMAZON (AMZN) הייתה החברה השנייה בגודלה בשווי השוק רק לאפל APPLE, אבל מאז תחילת השנה מיקרוסופט MICROSOFT (MSFT) עקפה אותה בסיבוב, והיא כנראה תהיה החברה השנייה שמגיעה לשווי של 2 טריליון דולר. אבל אין מה לרחם על הגוליית שיצר ג'ף בזוס, ששוויה עומד על 1.76 טריליון דולר לעומת 1.9 טריליון של MSFT. אגב, ייתכן מאוד שגם גוגל GOOGLE (GOOG), לה שווי של 1.6 טריליון, גם תעבור את AMZN בקרוב. מחר (חמישי) לאחר סגירת המסחר, ענקית הקמעונאות המקוונת הגדולה בעולם וגם ספקית שירותי הענן הגדולים בעולם, תגיש את דוחותיה לרבעון הראשון של 2021. למה מצפים בשוק מהדוחות הראשונים לאחר שהמייסד בזוס הודיע על הפסקת ניהולה בפועל? להרבה... הקונצנזוס צופה עלייה של 41% במכירות ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אבל בשוק יותר חוששים מהמשמעות של הפתיחה מחדש של המשק האמריקאי ואיך זה ישפיע על ההרגלים הצרכניים, כשסביר להניח שהרבה יותר אנשים ירצו לקנות בחוץ מאשר באונליין, רק כדי לצאת החוצה. בשיחת משקיעים שערכה, הנהלת החברה אמרה כי הצפי הוא להכנסות של בין 100 ל-106 מיליארד דולר, כשהרווח התפעולי צפוי לעמוד בין 3 ל-6.5 מיליארד דולר. עוד אמרו, כי בשל המגפה יהיו הוצאות נוספות של 2 מיליארד דולר. הקונצנזוס צופה שההכנסות יעמדו על 104.5 מיליארד דולר והרווח למניה (EPS) יעמוד על 9.54 דולר למניה. אחת הציפיות הבסיסיות של השוק הוא המשך החוזק של מכירות מקוונת ברבעון האחרון, כשהצפי הוא למכירות של 51.5 מיליארד דולר מהחנויות המקוונות, עלייה של 41% מהתקופה המקבילה אשתקד. בשורת המכירות של צד שלישי, כלומר בעלי חנויות חיצוניים, הצפי הוא קרוב ל-22 מיליארד דולר, שמהווים עלייה של 50% ביחס לאשתקד. ההכנסות ממנויים צפויות לעמוד על למעלה מ-7 מיליארד דולר, עלייה של 32%, כשההכנסות מחנויות פיזיות צפויות לרדת ב-8% ל-4.3 מיליארד. בשוק צופים שההכנסות משירותי הענן יעמדו על למעלה מ-13 מילאירד דולר שמהווים עלייה של 29%. כאמור, החשש הגדול ביותר של המשקיעים הוא מה יקרה ברבעון הבא, כשמרבית האמריקאים כבר יהיו מחוסנים והכלכלה דה פקטו תיפתח מחדש. הקונצנזוס צופה הכנסות של קרוב ל-109 מיליארד ו-EPS של 10.8 דולר לרבעון הבא. ימים יגידו. במכתב למשקיעים של טרויסט, שמחזיקים בהמלצת קנייה ומחיר יעד של 3,750 דולר למניה, 10% יותר ממחיר השוק, צופים שההכנסות יגיעו לצד העליון של התחזית שנתנה ההנהלה. הגיוני. בעלי חברות תמיד אוהבים להנפיך ציפיות ואז להרוויח כשהמניה טסה כשמכים אותן. בסטייפל וגם בוודבוש שוריים על המניה ונותנים לה מחיר יעד של 4,000 דולר למניה. "הצמיחה בעולם של אחרי הקורונה נותרה בלא ודאות מוחלטת עבור אמזון ולאורך כל הסקטור של קמעונאות מקוונת, אבל אני חושב שהשוק לא צופה שההכנסות מפרסום ומשירותי הענן יעלו והם דווקא כן", כתב האנליסט סקוט דביט מסטייפל.