אמאזון אמזון חבילה דואר
צילום: Istock

אמזון היכתה את הצפי: המכירות זינקו ב-44%

דיווחה אחרי המסחר את הדוחות הכספיים לרבעון ה-1: הכנסות של כ-109 מיליארד דולר; רווח נקי של 8.12 מיליארד דולר ורווח מדולל למניה של 15.79 דולר
לימור זילבר | (1)

ענקית הקמעונאות המקוונת הגדולה בעולם וגם ספקית שירותי הענן הגדולים בעולם AMAZON , דיווחה על גידול 44% במכירות ברבעון הראשון של 2021 והיכתה את צפי האנליסטים שצפו גידול של 41% במכירות. מניית החברה מזנקת כעת במסחר המאוחר בניו יורק. הכנסות החברה לרבעון הראשון של 2021 הגיעו לכ-109 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 104.5 מיליארד דולר.

הרווח הנקי זינק ל-219% והסתכם ב-8.12 מיליארד דולר. הרווח המדולל למניה עמד על 15.79 דולר למניה, לעומת תחזיות אנליסטים רווח של 9.54 דולר למניה.  מרבית הכנסות החברה, 57.49 מיליארד דולר, הגיעו ממכירות ממוצרים בחנות המקוונת שלה, עלייה של 37.4%. ואולם, היו אלו דווקא ההכנסות משירותים שרשמו את הזינוק הגבוה ביותר, טיפסו ב-51.8% והגיעו ל-51.03 מיליארד דולר.

חטיבת הענן של אמזון, AWS, רשמה הכנסות של 13.5 מיליארד דולר, גידול של 32.1% לעומת הרבעון הראשון של 2020. בחלוקה גיאוגרפית, ההכנסות בצפון אמריקה עלו ב-37.6% ל-64.37 מיליארד דולר, וההכנסות בשאר העולם ב-60.4% ל-30.65 מיליארד דולר.

לשירות הסטרימינג של החברה, אמזון פריים וידיאו, שמציין השנה עשור, יש כבר 175 מיליון מנויים פעילים (חלקם מקבלים את השירות ללא תשלום נוסף כחלק ממנוי אמזון פריים), לעומת כ-208 מיליון מנויים בנטפליקס. לדברי המייסד והמנכ"ל היוצא ג'ף בזוס, בשנה האחרונה היקף השימוש בשירות זינק ב-70% מבחינת מספר שעות הווידיאו שהוזרם. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חיים 30/04/2021 08:16
    הגב לתגובה זו
    מספיק , שיגעתם את המהמרים בפנטזיות של עושר רווחים והתעשרות מהשקעה יומיומית במניות ורק השירים שלהם ממריאים לשחקים ללא מעצור והרי אתם יודעים שהרוב זה בלוף ורחמנות עליהם כי בסוף המעט שיש להם יפסידו ועוד בתקופה של מגיפה וחוסר תעסוקה