למה טסלה זינקה ב-5% בשישי והאם המניה תשלש את שוויה עד 2025?
בכנס המשקיעים של ברקשייר הת'אוויי (BRKA) שנערך הלילה, יו"ר חברת ההחזקות והמשקיע האגדי וורן באפט נשאל האם יסכים לבטח את פעילות SPACEX, חברת החלל של המנכ"ל של טסלה (TSLA), אילון מאסק, שאמש שברה שיא מרשים של שהייה בחלל. "זה תלוי בפרימיום וגם אם מאסק יהיה על החללית או לא", השיב באפט בחיוך. "המחיר יהיה שונה אם כן".
בכל מקרה, כפי שכבר הבנתם, על מאסק עובר סוף שבוע חלומי. פרט לספייס אקס, ביום שישי האחרון, בניגוד לכל השוק שירד, מניית טסלה זינקה בכמעט 5%, על פניו, אבל רק על פניו, ללא סיבה נראית לעין.
אז מה היא הסיבה שהמניה זינקה? קוראים לה STMicroelectronics (STM.France) והיא מייצרת סוג של סיליקון, שנקרא בעברית צורן קרביד, שבין היתר משמש לחיתוך יהלומים ושיריון קרמי. בשיחת המשקיעים האחרונה שלה בשבוע שעבר, החברה נתנה תחזית לשנה הנוכחית, שבה היא צופה כי היא תמכור צורן קרביד ב-550 מיליון דולר – או עלייה של בין 10 ל-20% במכירות ביחס לתחזית שלה בינואר.
אז איך זה משפיע על טסלה אתם שואלים? הלקוח הגדול ביותר של STM היא TSLA, כש-80% ממכירות של יצרנית הסיליקון הצרפתית היא לא אחרת מאשר חברת הרכבים בעלת שווי השוק הגבוה בעולם.
לפי האנליסט פייר פאראגו מניו סטריט, העלאת התחזית מרמזת כי ייתכן וטסלה תמסור 1 מיליון רכבים במהלך השנה הנוכחית, לעומת צפי של 800 אלף רכבים שלו השוק מצפה. זה 25% יותר וזה משמעותי. פאראגו, שור ידוע של טסלה, העלה את מחיר המטרה שלו ל-900 דולר.
אבל זה עוד כלום. משקיע שורי נוסף של TSLA הוא גארי בלאק, שלו קרוב ל-75 אלף עוקבים בטוויטר (TWTR). בלאק צייץ במהלך סוף השבוע כי לפי המכפילים הנוכחיים של החברה, המניה צריכה להגיע לרמה של 1,000 דולר בטווח שבין חצי שנה לשנה, כשלהערכתו עד 2025 המניה יכולה להגיע גם ל-1,500 דולר למניה.
On 2025 EPS of $30, $TSLA should be valued at no less than a 2025 P/E of 50x= $1,500 by 2025.
Discounting $1,500 to the present at 11.6% rate (assumes 10 yr Treas yld of 2.0%, 6% ERP and 1.6x TSLA beta) implies a TSLA $1,000 PT within 6-12 mo ~50% upside. pic.twitter.com/v83mHG5q8M
— Gary Black (@garyblack00) April 30, 2021יתר על כן, בלאק אמר כי בדוחות טסלה, הדירקטוריון העריך כי ההכנסות של החברה יכולות להגיע ל-55 מיליארד דולר השנה. זה 10% יותר ממה שהקונצנזוס מצפה לו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
8.הנבואהפולני פלמוני 02/07/2021 09:43הגב לתגובה זו1 1ניתנה לשוטים!סגור
-
7.טסלה מייצרת יותר זול מכולםרונן 02/05/2021 23:02הגב לתגובה זו3 2חידושים רבים בדרך יצור הרכבים נותנות לטסלה יתרון בעליות היצור, היא כבר היום מיצרת הכי הרבה רווח למכונית חשמלית והיתרון שלה רק יגדלסגור
-
6.גרינברג תמיד צודק !מאסק זה הלאונרדו דה וינצ׳י של המאה ה-21.כדאי להפני 02/05/2021 17:58הגב לתגובה זו6 3מאסק זה הלאונרדו דה וינצ׳י של המאה ה-21.כדאי להפנים,ללמוד ולהרוויח כסף.סגור
-
5.כשכולם כול כך אופטימיים שם מתחיל הטריגר (ל"ת)רמי 02/05/2021 16:33הגב לתגובה זו1 5סגור
-
4.כמו כשיצאו הטלוויזיות השטוחות , בהתחלה פלזמה 42 אינץ עלתה 60000 שח והיום טלויזיה לד 75 אינץ ניתן להשיג ב 4000 שח . היום טסלה נהנית מתמחור גבוהה של רכבים לא בטוח שתמיד זה יהיה ככה.נהפוכו מנועים חשמליים אמורים להיות זולים יותר (ל"ת)אלי 02/05/2021 16:32הגב לתגובה זו3 6סגור
- טען עוד
-
3.אנחנו אמרנו מיליון רכבים ב-2021דובון 02/05/2021 16:01הגב לתגובה זו4 1אתה כל הזמן צעקת שטסלה בועהסגור
-
2.שכחתם לציין עובדה מאוד מהותית כרגע טסלה נהנית מזכות ראשונים של פיתוח רכבים חשמליים אבל רוב יצרניות הרכב הפנימו שהעולם מתפתח לכיוון רכבים חשמליים ולכן לטסלה תהיה תחרות קשה מאוד בהמשך השנה יצאו רכבים חשמליים מאוד אטרקטיביים ובמחיר מאוד נמוך וכן דבר נוסף כר (ל"ת)אריאל 02/05/2021 15:58הגב לתגובה זו7 6סגור
-
כדי שהמחיר יהיה נמוך, עלות הסוללות צריכה לרדת.רז 03/05/2021 10:05הגב לתגובה זו2 0ברגע שעלות הסוללה תרד, גם עלויות הרכבים של טסלה ירדו בהתאם.סגור
-
1.רגע אז לצטט מישהו שאומר שכדאי לקנות זאת לא הרצה?בוכים על החלב 02/05/2021 14:59הגב לתגובה זו4 2ברור שזה תוכן ידיעתי ותודה וכו', אבל כמו שכאן לא מדובר בהרצה של מניית TSLA, ככה גם כשאנשים מספרים זה לזה בפורומים שהם קנו או שהם חושבים שזה יעלה, זאת לא הרצה. הגולשים ברדיט עדיין פגועיםסגור