הפרסום באינטרנט חוזר - גוגל ופייסבוק מגדילות רווחים בתחום

2 ענקיות הטק שלא הצליחו לייצר את אותה התשואה כמו יתר החברות בשוק, נהנות מעלייה חדה בפרסום המקוון, כשהן צפויות להכניס השנה קרוב ל-136 מיליארד דולר מפרסום בארה"ב בלבד
 | 
telegram
(1)

הפרסום באינטרנט חוזר. כפי שמשתקף מהדוחות של שתי השחקניות החזקות בעולם הפרסום המקוון, גוגל (GOOG) ופייסבוק (FB), נראה שתקופת היובש בעקבות הקורונה  הסתיימה – וזה מלהיב את המשקיעים. מניות החברות עלו בימים האחרונים במסחר בוול סטריט על רקע פרסום תוצאות טובות, בעיקר על רקע הגדלת ההכנסות מפרסום.

לפי דו"ח של מכון הייעוץ והמחקר הנחשב ביירד (Baird), בשנה הנוכחית הפרסום באינטרנט בארה"ב לבדה יעלה ב-26% ביחס לאשתקד ויגיע לסכום מצרפי של 191 מיליארד דולר. מתוך העוגה הזו, לגוגל ילכו 44% שהם למעלה מ-84 מיליארד דולר, בעוד פייסבק "תסתפק" ב-27% שבם כמעט 52 מיליארד דולר.

היתר יתפזר בין יתר השחקנים. במילים פשוטות - השוק נשלט על ידי הענקיות האלו וזו אגב גם הסיבה שממשלות מתחילות להתנגד לשליטה העצומה של ענקיות הטק - במקום שאתרי התוכן והאתרים המקומיים בכלל ייהנו מהכנסות, הכסף זורם לשתי הענקיות האלו. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שתי הענקיות הללו דיווחו בשבוע שעבר על תוצאות הרבעון הראשון של 2021 והן איך לומר זאת בעדינות, שברו את התחזיות לרסיסים. FB דיווחה על הכנסות של 26.17 מיליארד דולר ברבעון, עלייה של 48% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של 23.67 מיליארד דולר.

GOOG הציגה רווח של 26.29 דולר למניה ברבעון מול 15.64 בתחזית הקונצנזוס ו-10.79 דולר ברבעון מקביל. ההכנסות (להוציא הוצאה על רכישת טראפיק) הסתכמו ב-45.6 מיליארד דולר, מול הצפי בשוק שהיה לרמה של 42.6 מיליארד דולר, ולעומת רמת הכנסות של 33.71 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. התוצאות היו טובות בכל האפיקים אך כאמור האפיק המרכזי - הכנסות מפרסום צמח בקצב מרשים אצל שתי החברות - שיעור דו ספרתי לעומת הרבעון המקביל אשתקד והתחזית קדימה בתחום מעודדת.

בכל מקרה, מבחינת מניה, גוגל נסחרת לפי מכפיל 27, בעוד FB נסחרת לפי מכפיל 24. אז FB קצת יותר אטרקטיבית כרגע, למרות שלשתי החברות צפויות בעיות רגולטוריות, שכנראה יתחילו לנגוס להן בשורה התחתונה בעתיד הקרוב, בשל היותן דואופול גלובלי בשוק הפרסום המקוון.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפול גוטה ,בקורונה כשהעסקים עובדים על מסחר מקוון נדרש יותר פרסום ואילו כאשר נחזור לשגרה החנויות יפתחו ופחות ישתמשו בשירותי פרסום לדעתי כרגע הפ נמצאות בפיק שממנו רק נרד (ל"ת)
    אריאל 02/05/2021 21:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות