ורייזון מכרה את YAHOO תמורת 5 מיליארד דולר
ענקית התקשורת VERIZON +1.53% VERIZON 43.15 +1.53% סגירה:0 פתיחה:42.56 גבוה:43.34 נמוך:42.34 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מוכרת את יאהו (YAHOO) ו-AOL לקרן ההשקעות הפרטית אפולו, תמורת 5 מיליארד דולר. החברה מכרה גם את עסקי הפרסום הדיגיטלי שלה. ורייזון תשמור על אחזקה של 10% ממניות החברה, ואתר יאהו יעבור מיתוג מחדש. החברה תקבל 4.25 מיליארד דולר במזומן מהמכירה. ורייזון ואפולו אמרו כי הן מצפות שהעסקה תסתיים במחצית השנייה של 2021.
ככל הנראה ווריזון מכרה את נכסי המדיה שלה כדי להתמקד בעסקי הרשתות האלחוטיות שלה ובהיותה ספקית אינטרנט מצליחה - ורייזן נחשבת לספקית האינטרנט האלחוטי הגדולה ביותר בארה"ב, ביחס למספר מנויים. בשנה שעברה, ורייזון מכרה את HuffPost ל-BuzzFeed.
במסגרת המכירה יעוברו לאפולו מותגי המדיה הנמצאים תחת מטריית יאהו ו-AOL, כמו למשל TechCrunch, Yahoo Finance ו-Engadget. האתרים נמכרו בהערכות שווי נמוכות ביחס להערכות של שנים קודמות.
בשנים 2018 ו- 2019 ורייזון פעלה לשילוב וייצוב הפעילות של חטיבת המדיה ובהמשך הגדירה את אסטרטגיית הצמיחה. שני הרבעונים האחרונים, שהציגו צמיחה רצופה, דו ספרתית, הוכיחו כי האסטרטגיה עובדת, כאשר כל תחומי הפעילות של VM הציגו צמיחה דו ספרתית ותחומי פעילות רבים הציגו אף צמיחה משולשת. לראייה - ברבעון הראשון של 2021 רשמה חטיבת המדיה הכנסות של 1.9 מיליארד דולר, עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
ורייזון רכשה את AOL תמורת 4.4 מיליארד דולר ב-2015, ואת יאהו שנתיים לאחר מכן תמורת 4.5 מיליארד דולר. לפי הדיווחים היא רכשה את החברות כדי להכניס חיים במותגים רדומים, שאיבדו גולשים לאורך השנים, אך שנותר להם בסיס שכולל מאות מיליוני חשבונות, הם שאפו להפוך את האתרים הללו לפופולרים ברמת גוגל או פייסבוק מבחינת הפרסום המקוון, תכנית שלא צלחה.
בורייזון מוסיפים כי בהסתכלות קדימה, הרכישה מהווה הזדמנות מצוינת לעצב מחדש את המדיה הדיגיטלית ואת חוויות הצרכנים לצד פתיחת ערוצי הכנסה נוספים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה